Gå til innhold

Derfor suger alt som har med konsoller å gjøre!!!!!!!


Shrike

Anbefalte innlegg

Det blir helt feil å sammenligne konsoller som PS2 og en pc direkte. Konsoller er tradisjonellt laget kun for å kjøre spill, mens en pc skal kunne utføre en milliard forskjellige oppgaver. Derfor må en pc ikke bare tilpasse software og hardware til spill, men også alt annet den skal gjøre. Nå har vel de nyeste konsollene, som Xbox mulighet for litt andre funksjoner enn spilling, men dette er fremdeles svært begrenset og kan ikke måle seg med en pc. Derfor kan alt fintunes for spilling og få bedre ytelse.

 

En pc har en fordel som er ganske viktig for veldig mange, og det er at du kan tilpasse den akkurat som du liker. Det kan du ikke noe særlig med konsoller. Kanskje du kan bytte en kontroll, men det er vel det. På pc kan du selv velge, kjøpe og oppgradere akkurat som det passer deg. Også hvis ny teknologi kommer på markedet, kan du bare oppgradere. Med konsoller er dette umulig, du må kjøpe helt ny konsoll.

 

Pc har også et mye større marked for spill enn konsoller. Bare en del av alle spillene laget for konsoller kan spilles på hver konsoll, men alle pc-spill kan spilles på alle PC-er. Også mods og slikt kan en få til pc.

 

Hvis dere ennå ikke har forstått det, så er jeg ikke eier av en konsoll, og kommer ikke til å bli det med det første :razz:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt en PS2 som bare var i skyggen av maskinen min, med ELENDIG grafikk på spill, det gjelder for XBOX og Gamecube også, det er min mening etter å ha testet de tre konsollene utallige ganger.

At operativsystemet skulle ta så mye av ressursene? LOL sier jeg bare da, en middels maskin idag takler dette uten problemer, og man har ikke akkurat tusen programmer som ligger og kjører i bakgrunnen.

Utenom det er det antakelig "multiplayerfunksjonen" eller LAN som gjør PC mer attraktivt, siden man kan kopiere, spille mot mange på en gang osv.

Dette er mi mening om dette. :smile:

Just fight on!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 21:34, El_PoLLa skrev:


ja, en moderne pc knekker xbox i rå ytelse, men det er ikke mange som sitter med en slik maskin, og sikkert mange som heller vil ha en billig xbox isteden for en dyr pc med tilsvarende ytelse.

lurer på hva ps2, gc og xbox hadde fått i 3dmark :smile:

uansett er det kvalitenen på spill som teller. inntil jeg spilte mgs2 var det half life og fallout2 som hadde den beste historien og den beste spillfølelsen. etter og ha spilt en del ps2 skjønner jeg hvor dårlige pc spill designerene er til og lage spill. pcspill suger unntatt noen få unntak, i alle fall til i forhold til ps2 spillene.

jepp, en annen løsning til grafikkort til tusener kroner kunne kanskje vært og sette ned oppløsningen litt? 640x480 og 800 duger for de aller fleste spill.


Økonomisk sett er det jo klart at konsoll kommer bedre ut for en som bare spiller, men mange trenger en kraftig pc til andre ting - f.eks har det blitt mer vanlig at folk har DV-kamera og driver med videoredigering og andre krevendre oppgaver.

 

At pc-spill suger høres ut som en kraftig overdrivelse. Det finnes jo så ekstremt mange flere spill til pc så det kan være vanskeligere å skille klinten fra hveten, men du går vel ikke inn i databutikk og plukker med deg spill i blinde? Pluss at mange spill fins jo både til konsoll og pc. En del av de mer populære pc-spillene blir også portet til konsoll etterhvert, men det kan ta både ett og flere år (UT, Max Payne...). Det eneste jeg savner til pc'n min er et skikkelig slåss-spill - der er konsoll best :smile:

 

Nei ta en tur til din lokale spill-sjappe og gå til PS2 eller XBox-hylla og du finner drittspill på rekke og rad. (Samme som i pc-spill hylla forøvrig)

Lenke til kommentar

Er uenig med deg Langbein, det er motsatt, det er til PC drittspillene finnes, mens det til GC og XBox finnes mye mer kvalitetsspill. Til PS2 derimot florerer det av drittspill!

 

XBox og GC har ikke mange drittspill, jeg liker ikke alle, men det betyr ikke at de er dårlige for det!

Lenke til kommentar

eh.. øh.. noen lurte på hvor rask en amiga er..

 

A500 Motorola 68000 cpu @ 7.14mhz

A1200 Motorola 68020 cpu @ 7.14/25mhz

 

A4000/020 68020 @ 25mhz

/030 68030 @ 25mhz

/040 68040 @ 25/50mhz

/050 68050 @ 25/50mhz

/060 68060 @ 25/50/66mhz

 

og min amuemulator gikk ikke smooth på min 200mmx pc

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 00:42, b-duvaland skrev:

Er uenig med deg Langbein, det er motsatt, det er til PC drittspillene finnes, mens det til GC og XBox finnes mye mer kvalitetsspill. Til PS2 derimot florerer det av drittspill!


XBox og GC har ikke mange drittspill, jeg liker ikke alle, men det betyr ikke at de er dårlige for det!


Det er jo veldig subjektivt hva man mener er gode og dårlige spill.

 

Når du sier at det fins lite dårlige spill til GameCube og XBox, har det ikke slått deg at disse konsollene er flunka nye og det fins veldig få spill foreløpig? Etterhvert som tida går vil det komme flere og fler drittspill, stol på meg. Du sier jo selv at PS2 har en del drittspill, og den har jo nettopp vært på markedet en stund.

 

Når en ny konsoll lanseres slippes det gjerne en del knall-titler. Dette er ikke helt tilfeldig, f.eks. skulle vel ikke Halo egentlig utvikles til XBox, men Microsoft kjøpte(?) dem opp nettopp for å lage et stort spill til lanseringen. Ihvertfall inngikk de en avtale med utvikleren om å vente med å gi det ut til pc.

 

Som jeg har sagt tidligere, antall spill til pc er så mye større enn noen konsoll så det er jo opplagt at en del av disse er humbug, men det er jo bare å velge de gode spillene det. Les anmeldelser, last ned demoer osv.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare det

 

Til PS2 kan hvem som helst utvikle spill og gi det ut, til XBox og GameCube må utviklerne ha godkjenning fra henholdsvis MS / Nintendo (Jeg er ganske sikker på dette, rett på meg hvis jeg tar feil).

 

Til PC er det jo ikke noe sånt, men uansett vil ALLTID drittspill-utvalget være astronomisk størst til PC i forhold til XBox/GC !

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 02:13, b-duvaland skrev:


Til PS2 kan hvem som helst utvikle spill og gi det ut, til XBox og GameCube må utviklerne ha godkjenning fra henholdsvis MS / Nintendo (Jeg er ganske sikker på dette, rett på meg hvis jeg tar feil).


Tror det samme med prinsipp med PS2.

 

I tillegg må spill-utviklerne betale lisens til konsoll-produsenten. Dette gjør spillene mye dyrere enn de egentlig burde vært (nok en grunn til å ikke velge konsoll). Til PC kan hvem som helst utvikle spill uten å måtte betale "mafia"-penger til noen.

 

For de interesserte fins det også en del hjemmesnekrede gratis/shareware-spill til PC. Slikt er komplett umulig å lage til konsoll pga. det jeg skrev ovenfor. Ser om du ikke liker slike spill, er det andre som gjør det. Og det er jo bare å la være å laste dem ned, ikke sant?

 

Selv hater jeg alt som heter sensur, og mener uansett kunden vinner på mest mulig valgfrihet selv om det medfører et mer "uoversiktlig" marked.

Quote:


Til PC er det jo ikke noe sånt, men uansett vil ALLTID drittspill-utvalget være astronomisk størst til PC i forhold til XBox/GC !


Jeg er forsåvidt enig i at antall drittspill vil være størst, også fordi det totale antall spill er så ekstremt mye større, men jeg ser ikke poenget. Som jeg har skrevet før fins det mer enn nok gode spill også til pc, så det gjelder bare å skille klinten fra hveten.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 00:45, Protector skrev:

eh.. øh.. noen lurte på hvor rask en amiga er..


A500 Motorola 68000 cpu @ 7.14mhz

A1200 Motorola 68020 cpu @ 7.14/25mhz


A4000/020 68020 @ 25mhz

/030 68030 @ 25mhz

/040 68040 @ 25/50mhz

/050 68050 @ 25/50mhz

/060 68060 @ 25/50/66mhz


og min amuemulator gikk ikke smooth på min 200mmx pc



 

Dette viser vel bare hvor utrolig feil det er å sammenligne to maskiner med å si "den har mer MHz enn den andre" Diskusjonen har gått mer over på spill å da har ikke jeg kunnskap nok til å blande meg. Dere får "kjempe" videre. Takk skal du ha for tallene Protector!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 10:42, whizzy skrev:

Bare en liten kommentar til innlegget fra Shrike som startet denne tråden....


Jobber du i VG eller tar du bare cred fra journalister som skriver artikler på nettet??? :wink:


Orginalen er her:




Greit å skrive innlegg, men prøv å vær litt orginal da!
:grin:


 

Hehe, så det samme selv, leste vg-artikkelen like før selv, orka ikke å kommentere det, regner med at fyren bare ville ha litt debatt og ikke gadd skrive noe selv :smile:.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 07:46, bic-judge skrev:

Quote:



A500 Motorola 68000 cpu @ 7.14mhz

A1200 Motorola 68020 cpu @ 7.14/25mhz

.....

og min amuemulator gikk ikke smooth på min 200mmx pc



 

Dette viser vel bare hvor utrolig feil det er å sammenligne to maskiner med å si "den har mer MHz enn den andre" Diskusjonen har gått mer over på spill å da har ikke jeg kunnskap nok til å blande meg. Dere får "kjempe" videre. Takk skal du ha for tallene Protector!

 

 

Tja er jo ikke akkurat den beste måten å vise det på da, Amiga er bygd opp ganske radikalt anderledes enn en pc, det er hovedsaklig derfor at emuleringa er så vanskelig, den gode gamle 68000-prosessoren er ikke så kjapp.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det noen som har vært inne på forskjellen på spill på pc og konsoll da? (beklager hvis det har vært det, men det var mye ræl i endel av postene)

 

Pc passer mye bedre til spill der du trenger god oversikt over ting, f.eks. strategi-spill og rollespill (alla Baldur's Gate). Konsoller passer meget bra til FPS, Hack 'n Slash-rollespill (som jeg btw. synes er flate og suger, menmen) etc.

 

Jeg kan godt tenke meg å kjøpe en xbox i fremtiden, (og jeg gir blanke f. om det heter XBOX, Xbox, XBox etc. who f. cares?!?) men jeg venter til neste revisjon av den som nok ikke er langt unna. Spillene er litt smådyre og blir nok ikke billigere før jeg skaffer meg dvd-brenner :wink:

 

Dette med kostnad på en pc og på en konsoll er veldig aktuelt. Selv skaffer jeg meg en pc til 60k i løpet av sommeren. Hvor mange spill får jeg vel ikke for det? Dessuten er jo en konsoll mer eller mindre plug and pray og selv om jeg ikke er helt mongo når det gjelder pc, så er det jo ganske avslappende da. Uansett så anbefaler jeg at potensielle konsoll-kjøpere også går til anskaffelse av en skikkelig fet tv i tillegg. Det er ikke så veldig behagelig for øynene å stirre på en tv-skjerm i timesvis hvis bildet flimrer...

 

Jau, da har jeg vel liret fra meg nok drit for i dag :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 00:17, Langbein skrev:


At pc-spill suger høres ut som en kraftig overdrivelse. Det finnes jo så ekstremt mange flere spill til pc så det kan være vanskeligere å skille klinten fra hveten, men du går vel ikke inn i databutikk og plukker med deg spill i blinde? Pluss at mange spill fins jo både til konsoll og pc. En del av de mer populære pc-spillene blir også portet til konsoll etterhvert, men det kan ta både ett og flere år (UT, Max Payne...). Det eneste jeg savner til pc'n min er et skikkelig slåss-spill - der er konsoll best :smile:


Nei ta en tur til din lokale spill-sjappe og gå til PS2 eller XBox-hylla og du finner drittspill på rekke og rad. (Samme som i pc-spill hylla forøvrig)


 

pcspill suger i forhold til ps2 spill ja, det er min mening. sc, hl % cs og fallout serien er de beste spillene til pc men langt fra så god som f.eks. mgs2 og andre ps2 spill.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 02:13, b-duvaland skrev:

Det er ikke bare det


Til PS2 kan hvem som helst utvikle spill og gi det ut, til XBox og GameCube må utviklerne ha godkjenning fra henholdsvis MS / Nintendo (Jeg er ganske sikker på dette, rett på meg hvis jeg tar feil).


Til PC er det jo ikke noe sånt, men uansett vil ALLTID drittspill-utvalget være astronomisk størst til PC i forhold til XBox/GC !


 

so what? det er mange som faktisk liker "drittspillene" også. det er så utrolig mange spill til ps2 jeg har lyst på, jeg vil aldri rekke og få kjøpt halvparten av de - og da spiller det liten rolle om det florerer av "dårlige" spill som du ikke liker. at det er mange dårlige spill betyr bare at det er mange gode spill også. gidder ikke forklare, dere kan tenke istedet :smile:

en kjøper den konsollen en liker best, liker en grafikk kjøper en seff xbox, liker en spillene til ps2 kjøper en ps2.

Lenke til kommentar

Må bare svare basus oppe her.

 

for en idiot. Så PS2, Xbox og GC har dårlig grafikk nå ja. Og du har liksom spilt de masse?

 

antar du brukte RF kabel og et gammelt TV da.

Eller er du bare halveis blind.

 

PC grafikk er detaljløs og enkel i forhold.

Har spillet høy oppløsning betyr det ikke at det har bra grafikk vettu!!

Lenke til kommentar

En eller annen tufs her sa at "ps2 har flest drittspill", det er kanskje fordi den har flest spill? Det blir akkurat som å si at "det er for det meste golden retrievere som biter"(det er jo selvfølgelig fordi det finnes flest golden retrievere i verden).

Jeg kommer ikke til å kjøpe noen av drittspillene uansett, så hvorfor bry seg? Er det virkelig noen som kjøper alle spillene som kommer til en konsoll??

Svært få...

Og en som sa at XBox, GC og Ps2 har dårlig grafikk har du i det heletatt prøvd Halo, SWRL2 eller FFX?

Grafikk-hore ass..

Når begynnte grafikken å telle så mye?

Lenke til kommentar

Quote:


for en idiot. Så PS2, Xbox og GC har dårlig grafikk nå ja. Og du har liksom spilt de masse?


antar du brukte RF kabel og et gammelt TV da.

Eller er du bare halveis blind.


PC grafikk er detaljløs og enkel i forhold.

Har spillet høy oppløsning betyr det ikke at det har bra grafikk vettu!!


 

Har ikke spillt noe xbox eller gc, men at grafikken på ps2 er bedre en pc er nå ihvertfall en drøy påstand, ja de er flinke til å bruke triks for å få grafikken til å se bedre ut (les 2d-bilder og slikt), men pc er fortsatt overlegen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...