Gå til innhold

Derfor suger alt som har med konsoller å gjøre!!!!!!!


Shrike

Anbefalte innlegg

De som skulle frykte at all oppmerksomheten rundt konsollene Gamecube, Xbox og Playstation 2 vil føre til at PC-en blir død og begravet som spillplattform, kan ta det helt med ro.

 

Ikke bare er VGs topp 10-liste over spillene som ble vist frem på E3 dominert av spill til PC, men PC-spillene har også en langt større dybde enn konsollspillene.

 

Mye av årsaken til PC-dominansen når man skal diskutere gode spill, er en overlegen grafikk og maskinkraft. De beste PCene i dag er over dobbelt så kraftige som Xbox, den kraftigste av de tre konsollene.

 

Men mye har også med det faktum at spillutviklerne kjenner PC-en som spillplattform best etter å ha utviklet spill for den i en årrekke. Og man skal heller ikke undervurdere at de aller fleste nå har en PC i hjemmet, og at spilling over Internett er etablert og populært på PC-en.

 

Forskjellen mellom PC-en og konsollene vil sannsynligvis bli mindre etter hvert. Mange foretrekker også den enkle «plug-and-play»-filosofien hos konsollene foran de stadige oppgraderingene og nedlastingen av patcher på PC-en. Og Internett-spilling med konsoll kan vise seg å bli en mer underholdende affære enn nettspilling med PC i tiden fremover.

 

Men i en overskuelig fremtid vil PC-en fremdeles trone på toppen som den plattformen som har de peneste, mest omfattende og mest interessante spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en PC-gamer som i det siste har skiftet til konsollen også. PC-en består, fordi den har et helt eget marked.

 

Men du sier at de beste PC-en er over dobbelt så bra som XBOX-en er. Der har du feil. Hvis du ser på spesifikasjonene til XBOX-en og til de beste PC-ene så er det kanskje dobbelt så bra som CPU og Ram. Men husk, det er ikke et vanlig GeForce3 kort. En kraftig oppdatert versjon som klarer mye mer enn det et vanlig GeForce3 kort.

 

John Carmack(Teknisk sjef i ID-software) har uttalt at XBOX klarer å kjøre Doom3 uten noe særelig nedgang i grafisk kvalitet, hvis du ser nedgang i det hele tatt. Det viser at den ikke er noe sinke i trafikken akkurat!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 11:35, Fro skrev:

Jeg er en PC-gamer som i det siste har skiftet til konsollen også. PC-en består, fordi den har et helt eget marked.


Men du sier at de beste PC-en er over dobbelt så bra som XBOX-en er. Der har du feil. Hvis du ser på spesifikasjonene til XBOX-en og til de beste PC-ene så er det kanskje dobbelt så bra som CPU og Ram. Men husk, det er ikke et vanlig GeForce3 kort. En kraftig oppdatert versjon som klarer mye mer enn det et vanlig GeForce3 kort.



 

Ikke glem at konsoller ikke opererer med høye oppløsninger...

Lenke til kommentar

 

Man kan jo slå av ALT unødvendig program.

Dessuten kjører jo konsollene på en ganske lam oppløsning (TV), så det går ikke å sammenligne slik.

 

Min PC ruuler over Xbox f.eks.

 

 

Da må du bare vise oss data-analfabeter hvordan du slår av et Operativ System så at du kan bruke alle resurser til spill ....Mwuhahahahahahaha!

 

Oh! se: XboX NKR 1895,- (Elkjøp)

Pc'N du beskriver NKR 12.500,-

(å så skal du ha en 19* skjerm og kontroller osv)

Mwuohahahahahhahihihhahahi...oisann!

 

Opp til helften av resursene til Pc'n går bort til å drive OS og alt som er tilknyttet. Also, Mye av data'n som er på selve spille-cdplate er bortkastet siden det må gå an å spille spillet på mange forskjellige konfigurationer/drivers/CPU's, noe som er grunnen for at mange store spill har så mange Bugs.

Det eneste software'n til konsoller må bruke resurser til er å sjekke er: er Konsollen slått på?

 

Jeg tror at Pc'n og konsoller ikke kan sammenlignes uten vider, dessuten er de spillene som utgjør forskjellen og til 7esist, lommeboka di.

Lenke til kommentar

har spilt pc veldig mye, og har kjøpt ps2 for ikke så lenge siden. pc spill er elendige i forhold til ps2 til spill. ps2 har god grafikk, dritgod håndkontroll og awsome spill - jeg vet bare om en håndfull pcspill som er bra og de er en del år gamle, mens det er dritmange spill til ps2 jeg vet er gode og har dritlyst på. pc er god til noen få spill, som sc og cs.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 14:07, Shrike skrev:

GTA3 hakker som F etter mitt syn... det er jo ganske latterlig da. i alle fall når man ikke kan oppgradere (i dette tilfellet ps2) konsollen.


 

skaff deg gf4, 2 ghz, 1gb ram og gta3 på pc, åja men da blir jo skjermen for liten!

Lenke til kommentar

Er det denne krigen som er begynt nå ja, PC vs konsoll.

 

Må bare først si at de som tror Ghz PC sin knuser Xbox tar grulig feil. Har dobbelt så mange mhz og RAM, so? Er ikke bedre forde. Mesteparten av PC'ens kraft blir sugd vekk av OS'en. PC'en jobber også på en annnen måte. Den behandler grafikk anderledels og den gjør mye dritt samtidig.

 

Grafikk-kort i PC'er har kasnkje høyere mhz en GPU'en i XBox, men viser de bedre grafikk? Nei.

Har kanksje høyere oppløsning ja, men hva med polygons og detaljer? Hva med gress, vann, blader, lys, skygger og effekter genelrelt? Ingen kan kommer her og si at PC'en stiller med en 6'er i disse tingene. De fleste PC folk jeg kjenner tenker bare på oppløsning når man snakker om grafikk, det er jo idiotisk. Xbox kan ha opp til 1900*ettellerannet i oppløsning hvist det er det det står på, men de nbruker TV'er som har sine begrensninger. Skal man ha høyere oppløsning må man ha Hi-Def kabel. Det synes jeg ikke er nøvendig. Har spillet god Anti-A så er det ikke mye å sette fingeren på.

 

en annen ting som konsollene er overlegene på er kvalitet. Jeg nyter konsoll-spill mye mer en PC'spill. Foretrekker å sitte i godstolen med en god kontroll i steden for PC sjermen i en kontorstol med mus og tastatur. Pc spillene har en mer slurvete og billig følelse over seg. Man føler spillet er halvferdig og rushet. Konsoll-spill virker mer ferdige og dypere. Kan ikke fordra spill som CS.

Må bare si det. Det er så dårlig. Skyt litt i lufta er du snill, stilig effekt , skal vel være sånn.

Skal ikke hakke ned på gamle drittspill. Men så er det det med patcher og oppgraderinger. Vil ikke si Cs har forandret seg så mye. Den teite skutihimmelen greie er der fortsatt for eks.

 

Håper Doom 3 kan bli et mer kvalitetsprodukt. De vil ihvertfall bruker GeForce kortet på en ordetlig måte, noe ingen andre PC spill har gjort.

 

Jeg virker kanskje litt vel PC hater, men hallo jeg sitter ved en nå, men det er kun pga. internett.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Litt off-topic, men dette er helt feil:

"John Carmack(Teknisk sjef i ID-software) har uttalt at XBOX klarer.."

id Software og Xbox er korrekt skrivemåte på disse navnene.

 

Over til konsoll vs PC. En PC har kanskje 2GHz CPU og mye mer minne, men som vi allerede har lært, eller bør ha lært, ifra AMD vs Intel så spiller klokkefrekvens på en CPU lite. Et eksempel som jeg har lest i en tidligere tråd:

"Hvis jeg lager meg en CPU som har 1 instruksjon å det er NOP (No Operation) så hjelper det ikke om den kjører på 10GHz."

En PC bruker en CPU med relativt høy klokkefrekvens, men har også veldig mange instruksjoner (store instruksjonssett), mens en konsoll bruker RISC prosessorer (hvem som gjør dette å ikke har jeg ikke full oversikt over, men mener at iallfall PS1 har x antall RISC prosessorer). En slik type CPU har et meget begrenset instruksjonssett, men utfører de få instruksjonene mye raskere enn en CPU med betydelig større instruksjonssett. Dette gjør at en konsoll med RISC på x antall MHz blir mye raskere enn en PC med tilsvarende klokkefrekvens. Over til type minnne. Minnet som brukes i en Playstation er også endel raskere enn vanlig PC minne (her er jeg heller ikke helt sikker, så ikke drep meg om jeg tar feil). Samme gjelder jo også for skjermkort. En annen ting som også delvis er nevnt her er jo at TV kjører lavere oppløsning enn de fleste gjør på sin PC. Dette fører jo til mindre press på skjermkortet som da ikke trenger å slite så mye for å vise "bra" kvalitet på bilde / grafikken.

 

Jeg skjønner at denne posten inneholder mange kanskje, og muligens siden jeg ikke har tid til å sjekke ut alt før jeg skriver nå, men poenget er at en konsoll og en PC ikke direkte kan sammenlignes da de jobber på to helt forskjellige måter, helt ifra CPU nivå og oppover. Ta bare en Amiga som eksempel.. Du trenger en 166MHz PC for å kjøre AmuEmulator flytende. Hvor rask er en Amiga i MHz? :smile:

 

Takk for meg!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 20:12, bic-judge skrev:


Over til konsoll vs PC. En PC har kanskje 2GHz CPU og mye mer minne, men som vi allerede har lært, eller bør ha lært, ifra AMD vs Intel så spiller klokkefrekvens på en CPU lite. Et eksempel som jeg har lest i en tidligere tråd:

"Hvis jeg lager meg en CPU som har 1 instruksjon å det er NOP (No Operation) så hjelper det ikke om den kjører på 10GHz."


Hehe! Det var nok jeg som skrev dette en gang for lenge siden om den ubrukelig NOP-prosessoren. Kommer nok ikke til å lansere den med det første :lol:

 

Men når det gjelder XBox så har vel den en helt vanlig P3 prosessor, og med tanke på at også resten av hardwaren er veldig lik en PC, så burde det bli litt lettere å sammenlikne specs. Med andre kosnoller som Playstation2 og GameCube blir det verre - Playstation2 har jo veldig få MHz men den har også en helt annerledes CPU.

 

Selv om XBox nok har en mer "strømlinjeformet" design enn en PC så tror jeg likevel den blir knust ytelsesmessig av en moderne PC. Men til gjengjeld kjører konsoller på veldig lav TV-oppløsning og trenger derfor ikke like mye kraft. Mange hardcore FPS-gamere krever jo minst 1024x768 med veldig høy framerate i pc-spillene sine...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 20:12, bic-judge skrev:


Over til konsoll vs PC. En PC har kanskje 2GHz CPU og mye mer minne, men som vi allerede har lært, eller bør ha lært, ifra AMD vs Intel så spiller klokkefrekvens på en CPU lite.



 

off topic, lev med det gutter og jenter.

eller p3 vs amd... p3 yter mye mere per krone og per mhz og er en konge cpu. p4 er dritbra cpu også og yter ikke lite per mhz - det er bare amd som yter litt ekstra.

Lenke til kommentar

Quote:


"John Carmack(Teknisk sjef i ID-software) har uttalt at XBOX klarer.."

id Software og Xbox er korrekt skrivemåte på disse navnene.


 

Ok, id Software skrev jeg feil. Men XBOX er vel litt som du selv vil, noen skriver X-box, X-BOX, Xbox og XBOX. So what? Bare skriv det hvordan du vil, så skriver det jeg hvordan jeg vil. Ok?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 20:46, Langbein skrev:


Selv om XBox nok har en mer "strømlinjeformet" design enn en PC så tror jeg likevel den blir knust ytelsesmessig av en moderne PC. Men til gjengjeld kjører konsoller på veldig lav TV-oppløsning og trenger derfor ikke like mye kraft. Mange hardcore FPS-gamere krever jo minst 1024x768 med veldig høy framerate i pc-spillene sine...


 

ja, en moderne pc knekker xbox i rå ytelse, men det er ikke mange som sitter med en slik maskin, og sikkert mange som heller vil ha en billig xbox isteden for en dyr pc med tilsvarende ytelse.

lurer på hva ps2, gc og xbox hadde fått i 3dmark :smile:

uansett er det kvalitenen på spill som teller. inntil jeg spilte mgs2 var det half life og fallout2 som hadde den beste historien og den beste spillfølelsen. etter og ha spilt en del ps2 skjønner jeg hvor dårlige pc spill designerene er til og lage spill. pcspill suger unntatt noen få unntak, i alle fall til i forhold til ps2 spillene.

jepp, en annen løsning til grafikkort til tusener kroner kunne kanskje vært og sette ned oppløsningen litt? 640x480 og 800 duger for de aller fleste spill.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 20:46, Langbein skrev:


Selv om XBox nok har en mer "strømlinjeformet" design enn en PC så tror jeg likevel den blir knust ytelsesmessig av en moderne PC. Men til gjengjeld kjører konsoller på veldig lav TV-oppløsning og trenger derfor ikke like mye kraft. Mange hardcore FPS-gamere krever jo minst 1024x768 med veldig høy framerate i pc-spillene sine...


 

ja, en moderne pc knekker xbox i rå ytelse, men det er ikke mange som sitter med en slik maskin, og sikkert mange som heller vil ha en billig xbox isteden for en dyr pc med tilsvarende ytelse.

lurer på hva ps2, gc og xbox hadde fått i 3dmark :smile:

uansett er det kvalitenen på spill som teller. inntil jeg spilte mgs2 var det half life og fallout2 som hadde den beste historien og den beste spillfølelsen. etter og ha spilt en del ps2 skjønner jeg hvor dårlige pc spill designerene er til og lage spill. pcspill suger unntatt noen få unntak, i alle fall til i forhold til ps2 spillene.

jepp, en annen løsning til grafikkort til tusener kroner kunne kanskje vært og sette ned oppløsningen litt? 640x480 og 800 duger for de aller fleste spill.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 11:41, BoardkilL skrev:

Tenk også på at disse kraftige PCene dine bruker det meste av krafta til å driver OS og andre ting som går i bakgrunnen mens du spiller. :wink:


 

For det første er vel "Det meste" en ganske drøy overdrivelse, og for det andre, xbox og de andre konsollene har også et OS.

 

AtW

Lenke til kommentar

Quote:


inntil jeg spilte mgs2 var det half life og fallout2 som hadde den beste historien og den beste spillfølelsen. etter og ha spilt en del ps2 skjønner jeg hvor dårlige pc spill designerene er til og lage spill. pcspill suger unntatt noen få unntak, iallefall til i forhold til ps2 spillene.

jepp, en annen løsning til grafikkort til tusener kroner kunne kanskje vært og sette ned oppløsningen litt? 640x480 og 800 duger for de aller fleste spill.


 

At du syns det middelmådig spillet MGS2 er bedre enn kanskje det beste singel-playerspillet som fins (fallout2) sier jo litt. Det at det finns endel sugende pc-spill bekymrer meg lite, det er så mange, at mange er bra også, konsoller har i min mening et mye større problem, det finns kanskje mello 3 og 7 skikkelig bra spill per system, men resten er uten unntak middelmådige spill, og da kommer man ikke langt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...