Gå til innhold

Statisk elektrisitet, tok knekken på en sikring?


Anbefalte innlegg

Hei

Til pc bruk har jeg ett Creative inspire 5.1 Digital 5500 system, som fikk seg en liten smell i natt.

Jeg var tydelig veldig elektrisk, for når jeg kom i kontakt med metal overflaten på forsterkeren så fikk jeg meg ett lite ståt. Så skrudde forsterkern seg av.

 

Når den står av så lyser ett rødt lys, slik som vanelig, men når jeg skur den på.

Så er det ingenting som lyser, vaneligvis så er det 5-6 lys som lyser, jeg får lyd i høytalerne.

Kan det være så enkelt som en sikring som har tatt kveld, eller bør jeg levere den inn til forhandleren for og få fikset det?

Går det på garanti, kjøpte det for ca ett år siden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker alt som det skal utenom lysene? Det KAN være en overledning i forsterkeren siden du fikk støt.

Ville tatt kontakt med butikken du kjøpte den i eller creative og høre hva de mener...

Er vel vanligvis 2 eller 3 års garanti på slike produkter så dette er nok en garenti sak.

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar

ja, hvis du er heldig :p

 

meget mulig du må levere inn både forsterkeren og høytalerne (hele pakka)siden ofte store produsenter ofte ikke sender deg forsterkeren når den er reparert, men i steden sender de deg en annen forsterker som allerde er reparert. Slik var det hvertfall med crt-skjermen og dvd spilleren som jeg måtte få reparert tidligere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...