orginal Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Heisann! Bestilte meg data for en ukes tid siden, og mottok den for 2 dager siden. Jeg satte sammen delene, men den ville ikke funger som den skal. Først virket den normal, før en høy alarm satte i. Det var en slik "bæ-bu-bæ-bu alarm" Senere fant jeg ut at det var noe galt med ramen, den passet ikke til hovedkortet mitt. Men, jeg fikk i dag låne meg en annen type ram (TwinMos PC3200 512mb + 256mb), men maskinen hadde samme reaksjon til den ramen også, det var bare en litt annen lyd... Disse komponentene har jeg sammen: AMD Athlon 64 3000+ "Winchester" BOXED Abit AV8 AV8 K8T800Pro hovedkort Corsair Value PC3200 2x512mb ram Leadtek Geforce 6800LE Seagate Barracuda 160gb 7200rmp 8mb cache AOpen H600B kab. + dvd, tastatur, mus etc Passer det sammen, eller er det feil ram? Se her(under "beskrivelse"). Selv om den ramen jeg kjøpte er feil, skulle vel TwinMos ramen fungert, eller? Håper noen kan ta seg tid til å svare...! Edit: Fiksa linken til hovedkortet... Endret 19. november 2004 av kjor1 Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Finner ikke det hovedkortet du har skrevet opp noe sted? Hvor er det kjøpt og hva er navnet på det? Tviler sterkt på at det heter Abit AV8 AV8 K8T800Pro? Lenke til kommentar
orginal Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Hovedkortet heter Abit AV8 K8T800Pro ja. Ikke Abit AV8 AV8 K8T800Pro som det stod øverst nei Men, er det slik at verken de twinmos eller corsair brikkene jeg har prøvd er komitabel med hovedkortet, eller er hovedkortet ødelagt? Alt er kjøpt hos databutikken.com... Endret 19. november 2004 av kjor1 Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Har i dag mottatt mine to Corsair Value S brikker til mitt MSI VIA K8T800 Hovedkort, de fungerer _IKKE_ i dual channel konfigurasjon. Single Channel fungerer. Kan jeg benytte meg av angreretten til komplett i denne saken? Kommer du til å gjøre det? Spørs om jeg skulle gått for de corsair brikkene som var noen hundre kroner dyrere likevel.... Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Har nå sendt returforespørsel på mine ram-brikker, kommer til å kjøpe meg "Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR 1024MB Kit w/two matched 512MB 3200XL PRO's DIM" til kroner 2.500,- istede. Lenke til kommentar
Thor78 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Minne skal fungere i dual channel uansett. Noen fabrikanter tester et sett med 512 sammen og sier de er for dual channel. Men det har ikke noe å si. Corsair value fungerer fint i dual channel, men det nye minnet du har bestilt er veldig bra. Har bestilt samme selv. Håper bare at PC'n din fungerer nå. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Jeg tror jeg satser på Kingston Value ram istedet for Corsair. De er ikke bedre, men det står i allefall at de passer til hovedkortet mitt, noe som Corsair Value ikke gjør... Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Heisan Jeg holder på å sette sammen et system med Abit AV8 og AMD 64 Winchester 3200. Får samme "ba-bu-ba-bu" lyden. I følge forumet til abit-usa.com skyldes dette en bios som ikke søtter 90nm cpu. Rådene der er låne en 13nm cpu og flashe til siste bios (1.5 ellerno), eller sende tilbake hovedkortet eller bios brikke for flashing. Hurra liksom... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå