Gå til innhold

Problemer med PC. Passer komponentene sammen?

Anbefalte innlegg

Heisann! Bestilte meg data for en ukes tid siden, og mottok den for 2 dager siden. Jeg satte sammen delene, men den ville ikke funger som den skal. Først virket den normal, før en høy alarm satte i. Det var en slik "bæ-bu-bæ-bu alarm"

Senere fant jeg ut at det var noe galt med ramen, den passet ikke til hovedkortet mitt. Men, jeg fikk i dag låne meg en annen type ram (TwinMos PC3200 512mb + 256mb), men maskinen hadde samme reaksjon til den ramen også, det var bare en litt annen lyd...

Disse komponentene har jeg sammen:

AMD Athlon 64 3000+ "Winchester" BOXED

Abit AV8 AV8 K8T800Pro hovedkort

Corsair Value PC3200 2x512mb ram

Leadtek Geforce 6800LE

Seagate Barracuda 160gb 7200rmp 8mb cache

AOpen H600B kab.

+ dvd, tastatur, mus etc

Passer det sammen, eller er det feil ram? Se her(under "beskrivelse"). Selv om den ramen jeg kjøpte er feil, skulle vel TwinMos ramen fungert, eller?

Håper noen kan ta seg tid til å svare...!

Edit: Fiksa linken til hovedkortet...

Endret av kjor1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet heter Abit AV8 K8T800Pro ja. Ikke Abit AV8 AV8 K8T800Pro som det stod øverst nei :blush:

Men, er det slik at verken de twinmos eller corsair brikkene jeg har prøvd er komitabel med hovedkortet, eller er hovedkortet ødelagt? :no:

Alt er kjøpt hos databutikken.com...

Endret av kjor1
Lenke til kommentar

Har i dag mottatt mine to Corsair Value S brikker til mitt MSI VIA K8T800 Hovedkort, de fungerer _IKKE_ i dual channel konfigurasjon. Single Channel fungerer. Kan jeg benytte meg av angreretten til komplett i denne saken? Kommer du til å gjøre det?

Spørs om jeg skulle gått for de corsair brikkene som var noen hundre kroner dyrere likevel....

Lenke til kommentar

Minne skal fungere i dual channel uansett. Noen fabrikanter tester et sett med 512 sammen og sier de er for dual channel. Men det har ikke noe å si. Corsair value fungerer fint i dual channel, men det nye minnet du har bestilt er veldig bra. Har bestilt samme selv. Håper bare at PC'n din fungerer nå.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heisan

Jeg holder på å sette sammen et system med Abit AV8 og AMD 64 Winchester 3200. Får samme "ba-bu-ba-bu" lyden. I følge forumet til abit-usa.com skyldes dette en bios som ikke søtter 90nm cpu. Rådene der er låne en 13nm cpu og flashe til siste bios (1.5 ellerno), eller sende tilbake hovedkortet eller bios brikke for flashing. Hurra liksom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...