Gå til innhold

Smart å kjøpe minne nå?


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-28 14:52, Kjetil Lura skrev:

takker Anders Leipsland viste ikke hvordan de skulle gjøres,


 

Tror ikke SDRam prisene komme til å synke så mye mer, eller stige. SDram blir vel snart en døende rase vil jeg tro..

 

Off topic: HVor vanskelig er dette? Å quote skikkelig er bare ren forum vett:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ramprisene steg pga att noen fabrikker gikk konkurs- så steg prisene. så økte produksjonen igjen og prisen falt. så kom 9.11 og ramprisene begynte å synke pga lavt salg- spør dere meg vil 512 mb ddr ram falle til ca 700 kr pr brikke innen utgangen av 2002- fordi alle heller vil ha 2700 brikker enn 2100.

men dette er bare synsing fra meg, etter analyser fra forrige fall som var på sdram 133 da ddr ram 266 kom.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 13:21, blackbrrd skrev:

det er svært få programmer som har bruk for 1024 mb minne, det er først når du har så lite minne at programmet må bruke hdd'n som virtuelt minne at du ville tjent noe på å ha mer minne.


128mb -> mye bruk av virtuelt minne

256mb -> noe bruk av virtuelt minne

512mb -> svært lite bruk av virtuelt minne

1024mb -> ingen bruk av virtuelt minne


sannheter med modifikasjoner.. windows er lagt opp til bruk av virtuelt minne, så en ram-disk som swap område er jo greit.. :smile:


 

Ok, litt off topic det jeg kommer med nå, men alikevel.

 

Har et problem med at jeg får feilmeldingen "Windows har for lite virtuelt minne...bla,bla" nesten hver eneste gang jeg slår av maskinen. Det har heller ikke hjulpet å formatere c: og legge inn Windows på nytt! Noen som kan vite hva som er galt??

Lenke til kommentar

Quote:


Ok, litt off topic det jeg kommer med nå, men alikevel.


Har et problem med at jeg får feilmeldingen "Windows har for lite virtuelt minne...bla,bla" nesten hver eneste gang jeg slår av maskinen. Det har heller ikke hjulpet å formatere c: og legge inn Windows på nytt! Noen som kan vite hva som er galt??


 

Dersom du har mer enn 512 MB RAM, og kjører Windows 9x, kan du prøve det som står her:

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q253912

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...