Gå til innhold

Varehandel på Amazon.com

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe en TI-89 Titanium Edition kalkulator, og ettersom jeg ikke finner denne til salgs i Norge ser jeg etter utenlandske butikker. På Amazon selger de kalkulatoren til en billig pris, men problemet er at de ikke frakter slikt til Norge. Jeg har hørt om Magnum, men jeg skjønner ikke helt hvordan virksomheten deres fungerer. Slipper jeg moms/toll, eller kommer dette i tillegg?

Hvordan foregår handel i utlandet; hvilke utgifter må jeg regne å ta med? +24 & moms? Tollavgifter?

Hva blir regningen på?

Vare: 850 kr

Frakt Magnum: 235 kr

Norges sure avgifter: ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På texas sine sider så selger de oxo kalkulatoren.

har ti89 selv, ikke titanium da men uansett er en fantastisk kalkulator, bortsett fra graf delen

Hvor kjøpte du den da? Jeg hørte med Ark Beyer, og de kunne få tak i den til 2400 kr (!!!). Selv med allverdens momsavgifter kan ikke det bli dyrere å kjøpe kalkulatoren i utlandet enn i Norge...

Lenke til kommentar

Amazon.co.uk så ikke ut til å selge "Titanium" versjonen, og jeg fant heller ikke en side tilknyttet TI der de selger kalkulatoren. Den eneste internettbutikklignende siden jeg fant til TI var http://epsstore.ti.com/, men de ser ut til å kun selge tilbehør osv. Noen som vet om denne kalkulatoren i det hele tatt selges i Norge til en overkommelig pris?

Lenke til kommentar

Javel. Da blir vel valget mellom Ark Beyer og Amazon.com+Magnum? Har noen prøvd dette opplegget til Magnum før? Hvis jeg har forstått det rett, så lager de en adresse som nettbutikken sender varen til, og så sender Magnum pakken hjem til deg for et visst beløp...

Endret av Ostekjeks
Lenke til kommentar
Kjøpte DeusEx2:Invisible war fra amazon.co.uk

Men det kostet under 200 kr (før frakt), hvis det var sånne fortollingsting du lurte på...

Sp++

Egentlig ikke, siden Amazon ikke sender annet enn (akkurat det dere har nevt hittil) bøker, musikk osv. til Norge. Ikke kalkulatorer, med andre ord. Derfor er jeg nysgjerring på Magnum. Er det ingen som har sett på siden deres, og kan fortelle meg litt om hva du synes om seriøsiteten deres? De linker jo til denne artikkelen fra DinSide på hjemmesiden sin...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...