ggp Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg jobber med et spill og skal lage en RØYK som kommer når jeg trykker på "S" if keycode = vbkeyR then ??? - Hva er koden Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) MakeSmoke(1,43) Det finnes ikke noe egen funksjon for å lage røyk. Du må lage den selv. (antar jeg i hvertfall) Edit: Hvis en eller annen forklarer meg litt om vinkler og XY-akser, så kunne jeg har prøvd å lage noe. Hvordan røyk er det du vil ha? En stor røykball, eller sånn litt tilfeldig som i CS/Batlefield osv? Edit: Im on it! Edit: Okey, her er noe. Jævli treg? Ja. Jeg vet ikke om noe annet jeg kan bruke her enn setpixel og getpixel. Smoke.zip Endret 20. november 2004 av Jonas Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Du kan også tegne ut partikler for å simulere røyk, men dette kan virke meget rart på annet enn ensartete bakgrunner. Du må derfor bruke GDITransparentBlt for å tegne på røyken i slike tilfeller. Uansett, jeg legger til et eksempel for å vise deg det. EDIT: Fikset en bug som resulterte at mørke partikler kom over lyse. Particles.zip Endret 20. november 2004 av aadnk Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Den var jo drittøff da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå