HBHNorway Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Jeg kjøpte for en stund siden Philips JR32RWDVK, en ekstern Cd-brenner som også kan brukes som dvd-spiller når den er koblet til TVen. Det er en S-VHS/S-Video-utgang (jeg vet ikke hva forskjellen er..) som gjør at jeg kan koble den til TVen... Men... Min TV har ingen S-Video utgang.. Derfor kobler jeg S-Video-ledningen inn i en liten dippedutt slik at jeg kan koble den inn i scart-kontakten på TVen... Men bildet blir svart/hvitt, og jeg får ikke lyd. Kan det være at TVen ikke støtter signalet eller noe? Hva må jeg gjøre for å få brukt den til TVen? Endret 19. november 2004 av HBHNorway Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Det virker som din TV ikke støtter s-video-signal. Du kan da kjøpe et lite adapter som konverterer signalet til kompositt. Siden du har s-video-ledning, så trenger du et adapter av denne typen. Avhengig av det SCART-adapteret du har kjøpt har inngang for RCA-videoplugg, så trenger du også muligens dette eller dette SCART-adapteret. Det siste SCART-adapteret støtter både s-video- og komposittkabler, samt har omstiller for signaler inn og ut. Når det gjelder dine lydproblemer, så vet du at det ikke går lyd gjennom s-video-kabelen? Ut fra bildet av den Philips-saken, så ser det ut som at du kan bruke en lydkabel av denne typen. Endret 20. november 2004 av sofTest Lenke til kommentar
HBHNorway Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 (endret) 1] Jeg har denne. 2] Trenger jeg altså denne og denne i tillegg til det jeg allerede har? Tror du jeg får tak i dette hos min nærmeste biltema-forhandler? Endret 20. november 2004 av HBHNorway Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hvis lydkabelen passer i DVD-spilleren, så er 2] riktig. Og ja, dette utstyret skal normalt være å få kjøpt i den lokale Biltema-sjappa. Lenke til kommentar
HBHNorway Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Kan jeg også bruke utstyret til å koble PCen til TVen, f.eks. hvis jeg skal spille av en film med et rart format dvd-spilleren ikke takler? Jeg har en S-Video utgang på PCen Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Det burde gå bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå