Gå til innhold

Koble ekstern Cd-brenner/DVD-spiller til TV.

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for en stund siden Philips JR32RWDVK, en ekstern Cd-brenner som også kan brukes som dvd-spiller når den er koblet til TVen. Det er en S-VHS/S-Video-utgang (jeg vet ikke hva forskjellen er..) som gjør at jeg kan koble den til TVen... Men... Min TV har ingen S-Video utgang.. Derfor kobler jeg S-Video-ledningen inn i en liten dippedutt slik at jeg kan koble den inn i scart-kontakten på TVen... Men bildet blir svart/hvitt, og jeg får ikke lyd. Kan det være at TVen ikke støtter signalet eller noe? Hva må jeg gjøre for å få brukt den til TVen?

:dontgetit:

Endret av HBHNorway
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som din TV ikke støtter s-video-signal. Du kan da kjøpe et lite adapter som konverterer signalet til kompositt. Siden du har s-video-ledning, så trenger du et adapter av denne typen. Avhengig av det SCART-adapteret du har kjøpt har inngang for RCA-videoplugg, så trenger du også muligens dette eller dette SCART-adapteret. Det siste SCART-adapteret støtter både s-video- og komposittkabler, samt har omstiller for signaler inn og ut.

Når det gjelder dine lydproblemer, så vet du at det ikke går lyd gjennom s-video-kabelen? Ut fra bildet av den Philips-saken, så ser det ut som at du kan bruke en lydkabel av denne typen.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...