DarkSlayer Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg har en tendens til å samle på ting. Dette zippes ofte ned og legges på disk. Etter en lengre stund på disk så kan det hende at filen har blitt korrupt med tiden. Dette gjelder ikke alt, men jeg syns det forekommer for ofte. Dette gjelder ofte veldig store filer. Jeg oppdager gjerne 1 forekomst av 50 filer kanskje, på 3mnd. sånn røft. Dette bør jo ikke skje med filer som aldri blir brukt omtrent mener nå jeg. Harddisk bør jo være et helt greit lagringsmedium. hva skjer? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Det er mulig at det er harddisken det er noe feil på. Har fått en del korrupte filer når harddisken synger på siste verset. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Tester du dem med en gang du har zippet dem? Det kan jo være at den komprimerte filen var skadet fra dag 1.. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Du kan jo også lage .rar filer med recovery record. Alle gangene jeg har støtt borti ødelagte rar filer med recovery record så har jeg fått winrar til å reparere dem. Men jeg ville nok også tatt en alvorlig titt på mediumet du lagrer filene dine på... Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 tviler på at det er pga av harddisk problem. Dette er et problem jeg har hatt med flere disker og fra dag 1. Enten så er det hdd'en som ikke holder på dataen. Eller så er det "noe" (x-files??) som tukkler med dataene. Altså, backup er jo viktig å ha, men jeg har ikke så god. Har ikke testet filen etter at den ble laget. Men flere av disse zip filene har jeg pakkt ut fint før, og plutselig så funker det ikke. Men dette gjelder jo ikke mesteparten. De fleste blir jo bare zippet og lagt der, så det er jo mulig at feilen har vært der siden dag 1. Den winrar sin recovery sak ... fikser du da innholdet slik at det blir helt fint igjenn? eller bare slik at du kan pakke ut de "ikke skadede" filene? for det kan jo winzip ... og derfor jeg bruker det ... og fordi det er lettere å dille med syns eg. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Finnes det noe program som kan sjekke med jevne mellomrom om filene på disken er inntakte? Eller noe lignende?? Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Winrar recovery record gjør sånn at innholdet bli reparert. EDIT: Men den retter jo kun små feil i arkivet. Det blir jo vrient for den å fikse innholdet hvis halve fila mangler liksom . Men som sagt så har det virka for meg hver gang. Endret 20. november 2004 av e_urkedal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå