Gå til innhold

Half Life 2 story'en *spoilers*


Anbefalte innlegg

Hehe.. det tar jo litt av. Altså dersom Freeman og Alyx reiste i tid, så ville ikke Dr.Kleiner ha merket at de var borte. De ville ha ankommet i samme sekundet de ble teleportert, men bare en uke fram i tid. Dersom de da reiste i tid så ville de ankommet et sted der Kleiner ville ha vært en uke fram i tid, men det skjedde ikke. Teleporteringen bare stoppet opp tiden for de, mens tiden utenfor gikk sin gang.

 

Får liksom ikke helt til å forklare dette, det bare roter seg til.. :)

Syns du roter litt jeg TCi :p

 

Slow-teleporten forflyttet Gordon og Alyx én uke framover i tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe.. det tar jo litt av. Altså dersom Freeman og Alyx reiste i tid, så ville ikke Dr.Kleiner ha merket at de var borte. De ville ha ankommet i samme sekundet de ble teleportert, men bare en uke fram i tid. Dersom de da reiste i tid så ville de ankommet et sted der Kleiner ville ha vært en uke fram i tid, men det skjedde ikke. Teleporteringen bare stoppet opp tiden for de, mens tiden utenfor gikk sin gang.

 

Får liksom ikke helt til å forklare dette, det bare roter seg til.. :)

Jepp. Der har vi svaret på det. (endelig :tease: )

Lenke til kommentar

1: Hva er det med kofferten til G-Man. Synes det er rart at han bare har noen penner og stasj i 1'ern.

 

2: A.M.G.... Hummm, kommer ikke på noen med de initialen i spillet...Mystisk!

 

3: Dere må ikke slå av spillet når credits begynner å rulle over skjermen. Ha litt tålmodighet, så får du se Lamarr igjen :!:

 

4: Ummm, synes å huske at jeg har sett en preview hvor en combine blir spiddet av et "blå-tentakkel-monster". Er også endel andre ting i filmene som jeg ikke opplevde i spillet, feks "Trapper town"....?

 

5: Ikke, *IKKE* la Alyx dø!!!!!!!!!!!! Herregud, jeg har merkelige følelser for den dama... :blush:

 

6: Vortigruntsene kan åpenbart snakke sammen uansett hvor stor avstand det er mellom de, feks sier en i spillet at vortigruntser som er tatt til fange raporterer hva de ser. Du har også den merkelige samtalen mellom to av de i den basen hvor du lærer å bruke Bugbait.

Lenke til kommentar
Hehe.. det tar jo litt av. Altså dersom Freeman og Alyx reiste i tid, så ville ikke Dr.Kleiner ha merket at de var borte. De ville ha ankommet i samme sekundet de ble teleportert, men bare en uke fram i tid. Dersom de da reiste i tid så ville de ankommet et sted der Kleiner ville ha vært en uke fram i tid, men det skjedde ikke. Teleporteringen bare stoppet opp tiden for de, mens tiden utenfor gikk sin gang.

 

Får liksom ikke helt til å forklare dette, det bare roter seg til.. :)

Det var et rotete svar.

Hva mener du med at "så ville ikke Dr.Kleiner merket at de var borte" og "da de reiste i tid så ville de ankommet et sted der Kleiner ville ha vært en uke frem i tid" ? Den første setningen klarer jeg ikke se for meg, den andre var da vitterlig det som skjedde ?

 

Hvor skulle Alyx og Freeman oppholdt seg den uka de hoppet frem i tid hvis de hadde gjort en tidsreise etter din definisjon ?

 

Hva ville forskjellen være fra Dr.Kleiners standsted om de reiste litt fortere enn lyset inn i fremtiden, eller om de reiste tilnærmet lysets hastighet relativt til han, og på den måten hadde en lokal tid som gikk saktere enn Kleiners ?

 

Fra han sitt ståsted ville de uansett være borte den uka fra teleporteringa startet til den var fullført, og de ville ha aldret ca. 1 uke mindre enn Kleiner ved ankomst.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Hehe.. det tar jo litt av. Altså dersom Freeman og Alyx reiste i tid, så ville ikke Dr.Kleiner ha merket at de var borte. De ville ha ankommet i samme sekundet de ble teleportert, men bare en uke fram i tid. Dersom de da reiste i tid så ville de ankommet et sted der Kleiner ville ha vært en uke fram i tid, men det skjedde ikke. Teleporteringen bare stoppet opp tiden for de, mens tiden utenfor gikk sin gang.

 

Får liksom ikke helt til å forklare dette, det bare roter seg til.. :)

Det var et rotete svar.

Hva mener du med at "så ville ikke Dr.Kleiner merket at de var borte" og "da de reiste i tid så ville de ankommet et sted der Kleiner ville ha vært en uke frem i tid" ? Den første setningen klarer jeg ikke se for meg, den andre var da vitterlig det som skjedde ?

 

Hvor skulle Alyx og Freeman oppholdt seg den uka de hoppet frem i tid hvis de hadde gjort en tidsreise etter din definisjon ?

 

Hva ville forskjellen være fra Dr.Kleiners standsted om de reiste litt fortere enn lyset inn i fremtiden, eller om de reiste tilnærmet lysets hastighet relativt til han, og på den måten hadde en lokal tid som gikk saktere enn Kleiners ?

 

Fra han sitt ståsted ville de uansett være borte den uka fra teleporteringa startet til den var fullført, og de ville ha aldret ca. 1 uke mindre enn Kleiner ved ankomst.

De ville hoppet en uke fram i tid men folk hadde ikkje merket at de hadde vært borte. I en tidsreise "forandrer" du tidens hastighet men når du sakte teleporterer er du vekke en uke.

Lenke til kommentar
Hehe.. det tar jo litt av. Altså dersom Freeman og Alyx reiste i tid, så ville ikke Dr.Kleiner ha merket at de var borte. De ville ha ankommet i samme sekundet de ble teleportert, men bare en uke fram i tid. Dersom de da reiste i tid så ville de ankommet et sted der Kleiner ville ha vært en uke fram i tid, men det skjedde ikke. Teleporteringen bare stoppet opp tiden for de, mens tiden utenfor gikk sin gang.

 

Får liksom ikke helt til å forklare dette, det bare roter seg til.. :)

Det var et rotete svar.

Hva mener du med at "så ville ikke Dr.Kleiner merket at de var borte" og "da de reiste i tid så ville de ankommet et sted der Kleiner ville ha vært en uke frem i tid" ? Den første setningen klarer jeg ikke se for meg, den andre var da vitterlig det som skjedde ?

 

Hvor skulle Alyx og Freeman oppholdt seg den uka de hoppet frem i tid hvis de hadde gjort en tidsreise etter din definisjon ?

 

Hva ville forskjellen være fra Dr.Kleiners standsted om de reiste litt fortere enn lyset inn i fremtiden, eller om de reiste tilnærmet lysets hastighet relativt til han, og på den måten hadde en lokal tid som gikk saktere enn Kleiners ?

 

Fra han sitt ståsted ville de uansett være borte den uka fra teleporteringa startet til den var fullført, og de ville ha aldret ca. 1 uke mindre enn Kleiner ved ankomst.

akkurat dette har jeg fundert på, at forskjellen mellom de to blir ikke så stor hvis:

1. slow teleportering som førte de en uke frem i tid. har nå endelig :p tatt TCi sitt poeng, men det blir jo mye av det samme som om de skulle hatt en tidsmaskin, iforhold til det tror hvertfall, ingen her har vel egentlig spesielt mye erfaring med tidsreiser men jeg tenker teoreitisk. Denne førte de en uke frem i tid mens det for dem var som et øyeblikk.

 

2. hvis de hadde hatt en tidsmaskin og dratt en uke frem i tid da ville de vel og vært borte i den uken for omverdenen ? hvis da ikke tiden går en uke frem for resten av verden og så de ikke merker det. :hmm::hmm::hmm:

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
3: Dere må ikke slå av spillet når credits begynner å rulle over skjermen. Ha litt tålmodighet, så får du se Lamarr igjen

 

Så ikke Lamarr :dontgetit:

Hmmmm? Lamarr kommer dettende ned i bildet og doktor kleiner står å gauler i bakgrunnen? Funker hos meg.. Vent til alle navnene er listet opp så skal det skje.

Lenke til kommentar
De ville hoppet en uke fram i tid men folk hadde ikkje merket at de hadde vært borte. I en tidsreise "forandrer" du tidens hastighet men når du sakte teleporterer er du vekke en uke.

Ok, mulig jeg ikke har lest nok bakenforliggende fysikk til å forstå dette, men hvilken definisjon av tid tenker du på når du sier "forandre tidens hastighet" ?

Er ikke (lineær) tid bare gitt av materies relative bevegelse (dvs. en rekkefølge av "hendelser") ?

 

I en tidsreise etter din definisjon, ville Gordon og Alyx ha aldret like fort som de andre ? Jeg tolker deg slik at når du sier "forandre tidens hastighet", mener du at det finnes én tid som gjelder for hele universet.

Lenke til kommentar
3: Dere må ikke slå av spillet når credits begynner å rulle over skjermen. Ha litt tålmodighet, så får du se Lamarr igjen

 

Så ikke Lamarr :dontgetit:

Hmmmm? Lamarr kommer dettende ned i bildet og doktor kleiner står å gauler i bakgrunnen? Funker hos meg.. Vent til alle navnene er listet opp så skal det skje.

Lol! :!:

Så det nå, gikk bare ikke om jeg valgte credits i new game

Lenke til kommentar
1: Hva er det med kofferten til G-Man. Synes det er rart at han bare har noen penner og stasj i 1'ern.

 

2: A.M.G.... Hummm, kommer ikke på noen med de initialen i spillet...Mystisk!

 

3: Dere må ikke slå av spillet når credits begynner å rulle over skjermen. Ha litt tålmodighet, så får du se Lamarr igjen :!:

 

4: Ummm, synes å huske at jeg har sett en preview hvor en combine blir spiddet av et "blå-tentakkel-monster". Er også endel andre ting i filmene som jeg ikke opplevde i spillet, feks "Trapper town"....?

 

5: Ikke, *IKKE* la Alyx dø!!!!!!!!!!!! Herregud, jeg har merkelige følelser for den dama... :blush:

 

6: Vortigruntsene kan åpenbart snakke sammen uansett hvor stor avstand det er mellom de, feks sier en i spillet at vortigruntser som er tatt til fange raporterer hva de ser. Du har også den merkelige samtalen mellom to av de i den basen hvor du lærer å bruke Bugbait.

4. JEg har nevnt dette i en annen tråd, men ingen sa noe.

 

Den blå tentakkel saken ble vist i en av de senere videoene.

Mannen som ble tatt av den tentakkelen hadde et våpen som heller aldri kom i spillet. Det amerikanske våpnet som har blitt testet et par år... OIWC.

 

Bilde av våpenet fra hl2fallout.com

ociw_full.jpg

 

Bildet ligger der fortsatt, sammen med denne teksten:

M-29 OICW SABR OCIW

Type: Assault Rifle

Power: High

The OCIW (Objective Individual Combat Weapon) was designed by the U.S. military as the successor to the M-16 assault rifle. It packs some serious punch and its powerful zoom allows effective use at both short and long range.

 

Det synes jeg er rart. Våpenet og denne tentakkel saken er tatt ut av spillet. hvorfor?

Og hl2fallout som er sponset av valve har fortsatt dette våpenet feilaktig liggende ute?

 

http://forum.hardware.no/uploads/post-169-1101141762.jpg

 

La til screenshot av nevnte tentakkel og nevnte våpen. (linken over)

 

Dette traptown brettet så veldig artig ut, men var heller ikke med.

 

Kan disse brettene og våpnene ha blitt slettet grunnet leaken for et år siden?

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...