Gå til innhold

Half Life 2 story'en *spoilers*


Anbefalte innlegg

Hvis et menneske du ikke har sett på 7 år plutelig dukker opp av løse luften er vel ikke det første du sier "Now about that beer i owe you"...

I HL 1 er det en sikkerhetsvakt på Black Mesa som sier til deg "Hey, catch me later, I'll buy you a beer." For at vi skal skjønne at det er den samme personen introduserer han seg på den måten.

 

Men jeg tror det ligger noe i det du sier, ettersom i Episode 2 virker det som de fleste overleverne fra Balck Mesa har et forhold til Gman, og har fått med seg at Gordon kommer tilbake.

 

Edit: Svarte, dobbelpost.

 

Edit: Beer, ikke bear. :p

Endret av Frohman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis et menneske du ikke har sett på 7 år plutelig dukker opp av løse luften er vel ikke det første du sier "Now about that beer i owe you"...

I HL 1 er det en sikkerhetsvakt på Black Mesa som sier til deg "Hey, catch me later, I'll buy you a beer." For at vi skal skjønne at det er den samme personen introduserer han seg på den måten.

 

 

Ja, jeg skjønner jo hvorfor Barney sier det, men alt annet i spillet er såpass finurlig gjennomtenkt at jeg tror det er mer enn en sånn "hei alle som ikke skjønner noe selv, han her har du/gordon sett før" - greie.. lite typisk valve.

Lenke til kommentar
Ja, jeg skjønner jo hvorfor Barney sier det, men alt annet i spillet er såpass finurlig gjennomtenkt at jeg tror det er mer enn en sånn "hei alle som ikke skjønner noe selv, han her har du/gordon sett før" - greie.. lite typisk valve.

Om du kanskjer leser andre del av innlegget mitt.

 

Men jeg tror det ligger noe i det du sier, ettersom i Episode 2 virker det som de fleste overleverne fra Black Mesa har et forhold til Gman, og har fått med seg at Gordon kommer tilbake.
Endret av Frohman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fantasert litt om hvordan HL3 vil utspille seg. Hadde vært interessant hvis G-man hadde mistet "kontroll" over Freeman og at han starter en jakt på G-man, etter å ha lagt the combine i grus. Samtidig vil det kommer ut en tilleggspakke hvor vi får spille Adrian shepard som skal stoppe Freeman. Hadde vært kult.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Har fantasert litt om hvordan HL3 vil utspille seg. Hadde vært interessant hvis G-man hadde mistet "kontroll" over Freeman og at han starter en jakt på G-man, etter å ha lagt the combine i grus. Samtidig vil det kommer ut en tilleggspakke hvor vi får spille Adrian shepard som skal stoppe Freeman. Hadde vært kult.

 

Det blir vell litt som i slutten av HL2. At Gordon jakter på Dr. Breen. Og du sprenger Citadelen.

Lenke til kommentar
Dessuten når du tenker deg om vil en strider banke dritten ut av en tanks, har du sett hva de dark energy strålene de har gjør med hus?

 

Nå må du huske at tanks kjører, hus står i ro. Siden det tar ganske lang tid for strideren å skyte så er det no prob. for tanksen.. ;)

 

På samme måde vil tanksen ha store problemer med å treffe stridern som er flink til å bevege seg (tansken vil nok ikke få inn sikte).

Men uansett combines vant ;)

Lenke til kommentar
Dessuten når du tenker deg om vil en strider banke dritten ut av en tanks, har du sett hva de dark energy strålene de har gjør med hus?

Usikker på den, du. En tanks har mye mer overraskelses momentet på sin side. Striderne er høye, og hodet er lett utsatt for angrep nedenfra.

 

kansje noe alla det du ser har skjedd med Combines i Epi 1.

Utrolig hvordan en hær kan falle sammen hvis all infrastruktur kollapser.

Nja... Soviet grisebanka jo tyskerne, i gatene i Stalingrad.

 

Da begynnte strukturen til tyskerne å falle sammen, og russerne på sin side begynnte å komme i gang. Russerne ble jo banka i starten mye pga de var uforberedt og tyskerne var svært effektive. Men russerne hadde i motsetning til Half Life storyen muligheter til å trekke seg tilbake og som kjent nok folk og ta av (og vintern hjalp en del, dette også med forberedelser).

 

Og det er selvsagt forskjell på hvor sårbar en hær er.

Endret av Amaru
Lenke til kommentar

en annen ide når det er en pause mellom slagene er å ta ut mange strider busters av teleportene og legge dem rundt om kring, da slipper du å vente på en ny fra teleporten hvis du bommer med en, bare plukke opp=).

Og ja... alltid ha en i bilen.

 

Jeg har ikke klart å beskytte alle husene, har alltid mistet sagbruket.

Endret av Amaru
Lenke til kommentar
Har fantasert litt om hvordan HL3 vil utspille seg. Hadde vært interessant hvis G-man hadde mistet "kontroll" over Freeman og at han starter en jakt på G-man, etter å ha lagt the combine i grus. Samtidig vil det kommer ut en tilleggspakke hvor vi får spille Adrian shepard som skal stoppe Freeman. Hadde vært kult.

 

Der sa du de! De blir mitt håp fremmover om vi får spille som Adrian shepard :p

Lenke til kommentar

kunne du ikke prøvd å google litt HL2 historie eller noe...

men:

Combine-soldatene som du ser er mennesker som er tatt over av the Combine og er en blanding av menneske og combine-teknologi, mesteparten av hodet er teknologi. Eneste combine soldatene det ikke er gjort noe med er Overwatch soldatene som fungerer som politi, dette er mennesker som har gått med på å samarbeide med Combine.

 

De som står bak the Combine er aliens, du ser dem tydelig i Episode2, de har blitt feite pga. lever godt på verdene de har tatt over og ligner egentlig på noen mildt sagt voksne larver (med untak av teknologien som de har på seg).

 

Grunnen til att de har tatt over Jorda er vel pga ressurser og trang til å erobre, de er som vilken som helst jordisk erobrer, ønsker og gjøre befolkningen til slaver, dette har de gjort med vortigauntstene som angriper deg i HL1.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
kunne du ikke prøvd å google litt HL2 historie eller noe...

men:

Combine-soldatene som du ser er mennesker som er tatt over av the Combine og er en blanding av menneske og combine-teknologi, mesteparten av hodet er teknologi. Eneste combine soldatene det ikke er gjort noe med er Overwatch soldatene som fungerer som politi, dette er mennesker som har gått med på å samarbeide med Combine.

 

De som står bak the Combine er aliens, du ser dem tydelig i Episode2, de har blitt feite pga. lever godt på verdene de har tatt over og ligner egentlig på noen mildt sagt voksne larver (med untak av teknologien som de har på seg).

 

Grunnen til att de har tatt over Jorda er vel pga ressurser og trang til å erobre, de er som vilken som helst jordisk erobrer, ønsker og gjøre befolkningen til slaver, dette har de gjort med vortigauntstene som angriper deg i HL1.

 

Hmm, jeg trodde faktisk combine var neste steget i evolusjonsteorien jeg. Man kan se noen tegninger av skallene deres/hjernene et sted i spillet. Aper, mennesker, så combine tror jeg det var (men nå er det lenge siden jeg spillte hl2).

 

 

Men hvilke aliens er det snakk om som står bak combine?

Lenke til kommentar

Det er The Overwatch. Disse er store larver som har telekinetiske egenskaper.

 

 

The Combine er ikke en egen rase, men et resultat av å "perfeksjonere" raser. De går gjennom universet på jakt etter nye raser og ressurser.Det er snakk om evolusjon ja, men en skapt evolusjon. Man kan på vel sammenligne The Combine med The Borg i Star Trek.

Lenke til kommentar
Det er The Overwatch. Disse er store larver som har telekinetiske egenskaper.

 

 

The Combine er ikke en egen rase, men et resultat av å "perfeksjonere" raser. De går gjennom universet på jakt etter nye raser og ressurser.Det er snakk om evolusjon ja, men en skapt evolusjon. Man kan på vel sammenligne The Combine med The Borg i Star Trek.

Feil, Advisors står bak Combine. Overwatch er navnet på hæren bestående av Combine-soldater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...