rrmagne Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Noen som har noen erfaringer med å klokke den? Roy Lenke til kommentar
Nebatym Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Du trenger ihvertfall god kjøling på prosessoren og minne som tåler litt overklokk. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Du trenger ihvertfall god kjøling på prosessoren og minne som tåler litt overklokk. hvorfor det? - Uten vannkjøling får du uanz ikke klokket den noe mer enn ... la oss si 20-30%? Da trenger du vel ikke så dyrt minne osv... (som blir kjøpt for å klokkes) Boxed vifta funker vel helt perfekt. Eneste jeg ville byttet den mot var en mer stillegående. Ellers kan jeg nevne at "62.5%" på viften min (2.53) gir ganske så god kjøling på 3 Ghz. Lenge leve boxed vifta... Minne (RAM) det vet vi ikke hva er Selvfølgelig... Snakker vi vannkjøling og over 4 Ghz her... Da kan du kanskje kjøpe noe heftig ram og ny kjøling (vannkjøling/boxed-kjøler) Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg har den cpuen... Hvilken stepping har du??? Klarer 226 - 230 stabilt mellm 1,7 og 1,725v, men hk undervolter litt.... Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Stepping? Sorry men jeg er helt grønn på overklokking. Men hvis jeg har forstått dere riktig så er det ikke noe poeng i å overklokke den altså? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Sorry men jeg er helt grønn på overklokking. Men hvis jeg har forstått dere riktig så er det ikke noe poeng i å overklokke den altså? man klokker for bedre ytelse =) Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Stepping har med kati den er blitt laget, og enkelte steppinger er bedre enn andre... JO, alt er vits å klokke! Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hei. Har en del erfaring med den CPUen på ulike kjøleløsninger. Min har stepping SL6WE. Kjører på et Abit IC7-G hovedkort. Kjøpte meg en SP 94 kjøler for å kjøle den bra på luft. Klarte å boote i windows på 3.9, men den var ikke 100 % stabil før jeg skrudde den ned til @ 3.75 Ghz. Da med vcore på 1.7. Syntes tempraturene ble for høye, så jeg invisterete i Dangerden TDX vannkjøling. Tempraturene sank betraktelig ved full load, men kunne fortsatt ikke få den stabil på over 3.75 ghz. Har bestemt meg for å prøve å kjøle mosfetene, southbridgen og Northbridgen på hovedkortet. Kanskje jeg kommer høyere da Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Må se om jeg ikke kan få overklokka den litt etterhvert. Men er det sånn at prosessorenmå "kjøres" inn littførman begynner å klokke den? Mener å ha hørt at det ikke var noe lurt åbegynne å klokke når den var helt ny.... Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Det er ingen regel for det, men det kan være lurt å la kjølepastaen få sette seg. Husk å sett AGP/PCI frekvensen til fixed før du begynner å klokke. Test med Prime 95 for hver klokk om systemet er stabilt. Intresant å se hvilken resultater du får. Post dem gjerne her Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jepp post hær... Har en malaysisk:p: men det ser ikke ut til å hjelpe... Lurer på om hk bremser hær... har jo i865 settet!..... Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hva slags hovedkort har du tbend? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå