mehlonious Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hei. Jeg har en PC stående i stua som blant annet brukes til å ta opp instrumenter og vokal. Støy fra viften(e) er derfor et problem både for de som oppholder seg i stua og for opptakene. Er det noen som har noen gode tips om hvordan man kan redusere eller fjerne støyen fra PC'en? Finnes det gode viftefrie løsninger? Vannavkjøling? Jeg regner med at det er to vifter som gjør livet litt surt for meg, en til prosessoren (Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 512kB "Northwood") og en til grafikkkortet (Nvidia Geforce TI 4200). Stephan Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Dersom maskina ikkje blir brukt så tungt så kan du fjerne eller redusere farten på viftene. Både den på prosessoren og skjermkortet kan du bytte ut i ei som lager mindre lyd, eventuelt prøve å regulere farten og sjå om det hjelper. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Ja det finnes gode viftefrie løsninger. til din cpu eks: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4147 Skjermkort http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4002 Det du søker etter heter kjølere. Men en annen mulighet er å se på temraturen på cpu og skjermkort og systemtemp. Ofte kan du bare senke RPM altså hastigheten på viftene dine. Enkelte hk tilbyr den styringen fra BIOS Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Dersom maskina klarer det (med tanke på temperaturar) så er det beste alternativet å fjerne viftene heilt. Du har nok ikkje behov for vannkjøling. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg foreslo ikke vannkjøling hvis du siktet til moi ,) Lenke til kommentar
mehlonious Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Takk for tipsene så langt! Lenke til kommentar
sixx Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 lydmatter....ting du fester i kabinettet som reduserer støy... så finnes det også viftefrie kjølere... litt dyr men er hvertfall ikke noe støy. de er heller ikke så bra å bruke til overklokking... Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Kjøp nytt skjermkort med passiv kjøling. Og den cpuvifta kan sikkert gå litt saktare utan at det blir problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå