kilogram Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Norsk filmarkiv oppretta I går vart tenesta Filmarkivet.no offisielt lansert. Her skal du kunne finne mange norske filmar, og hente dei ned på datamaskina di. Men medaljen har ei bakside; tenesta virkar berre for om du køyrer Windows. Les artikkelen her Lenke til kommentar
pekle Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Yay, kult, tenkte eg da eg såg det på tv i går. Bra tiltak. Nedtur å finne ut at dei stenger ute folk utan Windows og folk som ikkje har IP-adresse registrert på eit norsk selskap. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Ikke holdbart. Mail er sendt der jeg tydelig påpeker at Windows ikke er gratis programvare slik det står på forsiden, og at det ikke er holdbart med et offentlig tilbud som krever at man må støtte et softwarefirma økonomisk for å kunne bruke det. Lenke til kommentar
bruker1ne Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hva driver webdesignerene med? Nok en gang registerer jeg at ei side er designet kun for IE! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Og det første som skjedde her var at IE krasjet, så noe virker litt rart der. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hvorfor skal de gjøre alt så vanskelig? Det kan da umulig være nødvendig med den "sjekken" der det kreves at man har windows osv. Helt håpløst. Jeg fikk forresten "nei" på alt... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hvorfor skal de gjøre alt så vanskelig?Det kan da umulig være nødvendig med den "sjekken" der det kreves at man har windows osv. Helt håpløst. Jeg fikk forresten "nei" på alt... Ikke støtte for cookies? Anyway, det er bare å klikke fortsett likevell, men interfacet på nettsiden fungerer ikke. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Den fant visst ikke støtte for cookies, selv om jeg har det. Firefox i Slackware. Siden fungerte heller dårlig ja. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) I de fleste filmene på filmarkivet.no har riktignok ikke opphavsretten enda blitt opphevet, men det er dog intet argument for å benytte seg av teknologi som krever kostbar programvare, og som dermed innskrenker tilgjengeligheten. Selv har jeg store problemer med å se filmene. Jeg får bare opp "Lagrer lisens nøkkel..." (Ja til "ord deling"), hvor det ikke skjer noe ytterligere. Ganske irriterende. EDIT: Fant det ut. Det var tydligvis nødvendig å installere en ny sikkerhetskomponent (formodentlig DRM). Hvorfor skal de gjøre det så vanskelig? Endret 20. november 2004 av aadnk Lenke til kommentar
Skaufjord Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Nøyaktig hva gjør den DRM-installasjonen? Lenke til kommentar
fabio Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg får ikke skikkelig bilde, fargene er helt på bærtur. Alle fargene blir bytta ut til grønt og rødt. Problemet gjelder alle streaming videoer. Dette skyldes sikkert at jeg en gang la inn k-lite mega codec pack men jeg har uninstallet det uten å bli kvitt problemet... Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Lenke til kommentar
hemo Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 ..og mens vi er litt OT her: Er det andre plassar som har film "til salgs" for norske brukarar? ..f.eks. ein stad ein kan "leiga" film, utan at det er *krav* om Windows? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) <feilpost> Endret 22. november 2004 av MailMan13 Lenke til kommentar
hemo Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 No forstår eg ikkje heilt... <feilpost> ? Var svaret feil i samband med debatt som føl naturleg etter artikkelen? Kanskje debatt om alternative løysingar og dette DRM-problemet ikkje er rett å ta i denne tråden? Eller? Men i fall dette er ok, så; Vidare fann eg http://www.sf-anytime.com/ som kanskje er eit alternativ til http://www.filmarkivet.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå