Mindscape Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) jeg har satt sammen komponentene og vil bare ha en bekreftelse på at alt vil komme til å funke som det skal, i og med at jeg ikke har klart å sette meg så grundig inn i dette ennå. pc' inneholder følgende: kabinett: chieftec bravo Miditower, sort/sølv (360w) harddisk: samsung spinpoint p180 160GB S-ATA Hovedkort: MSI K8N NEO2 Platinum-54G S939 CPU: AMD athlon 64 3500+ 2.2 ghz (S939) Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB dual pack (regner med at dette betyr 2x512mb brikker?) skjermkort: asus geforce 6800 128mb er det integrert lydkort i hovedkortet eller må jeg legge til det og pleier det ikke å være firewall i hovedkortet og? uansett ble prisen på dette oppsettet med mus, tastatur, windows xp home og noe norton internet control og litt av hvert 12 502 spenn takk for hjelp på forhånd jeg er faktisk ganske desperat etter hjelp rett og slett fordi jeg vil ha pc'n på plass før jul. lurer også på om skjermkortet burde byttes ut? jeg lurte også på om jeg bør kjøpe delene hver for seg og sette sammen selv eller om jeg burde bestille bygge pc på internett? Endret 19. november 2004 av Mindscape Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) HK har lyd(7.1) og firewire. EDIT: Hvordan kan vi vite hva slags skjermkort du har, og om du må bytte det?? Sorry, men jeg kan ikke lukte hvilket du har nå.. Endret 19. november 2004 av smeboe Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Når det står: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB dual pack betyr det at det er 2 x 256 brikker. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 jeg har satt sammen komponentene og vil bare ha en bekreftelse på at alt vil komme til å funke som det skal, i og med at jeg ikke har klart å sette meg så grundig inn i dette ennå. pc' inneholder følgende: kabinett: chieftec bravo Miditower, sort/sølv (360w) harddisk: samsung spinpoint p180 160GB S-ATA Hovedkort: MSI K8N NEO2 Platinum-54G S939 CPU: AMD athlon 64 3500+ 2.2 ghz (S939) Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB dual pack (regner med at dette betyr 2x512mb brikker?) er det integrert lydkort i hovedkortet eller må jeg legge til det og pleier det ikke å være firewall i hovedkortet og? uansett ble prisen på dette oppsettet med mus, tastatur, windows xp home og noe norton internet control og litt av hvert 12 502 spenn takk for hjelp på forhånd jeg er faktisk ganske desperat etter hjelp rett og slett fordi jeg vil ha pc'n på plass før jul. lurer også på om skjermkortet burde byttes ut? jeg lurte også på om jeg bør kjøpe delene hver for seg og sette sammen selv eller om jeg burde bestille bygge pc på internett? ser bra ut..pass på at du får tak i 90nm winchester versjonen av 3500+, den lager mindre varme, Hvis ikke jeg er blind, så har du ikke nevnt noe skjermkort.. hvis det står 512mb dual pack så er det 2x 256, ta den med 1024 dual.. Lenke til kommentar
Mindscape Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 hehe sorry. jeg skal fikse på det! lønner det seg å kjøpe komponentene separat og bygge selv? har hørt at man sparer opptil et par tusen kroner på det fremfor å kjøpe bygge-pc på nettet??? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 lønner det seg å kjøpe komponentene separat og bygge selv? har hørt at man sparer opptil et par tusen kroner på det fremfor å kjøpe bygge-pc på nettet??? Normalt sparer man ja, men pengene er ikke hovedpoenget til at mange bygger selv. Når du bygger selv er du helt fri, du kan kjøpe akkurat det du vil (så lenge delene passer sammen da). Mulighetene for overklokking er også større. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 lønner det seg å kjøpe komponentene separat og bygge selv? har hørt at man sparer opptil et par tusen kroner på det fremfor å kjøpe bygge-pc på nettet??? Normalt sparer man ja, men pengene er ikke hovedpoenget til at mange bygger selv. Når du bygger selv er du helt fri, du kan kjøpe akkurat det du vil (så lenge delene passer sammen da). Mulighetene for overklokking er også større. muligheten for retursaker og Netshop tar ca. 350 for byggingen og det kan være verdt det.... komplett er (mye?) dyrere. Ang. kabinett; hva er E-ATX? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Ang. kabinett;hva er E-ATX? extended ATX, brukes vel i servere.. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 lønner det seg å kjøpe komponentene separat og bygge selv? har hørt at man sparer opptil et par tusen kroner på det fremfor å kjøpe bygge-pc på nettet??? Normalt sparer man ja, men pengene er ikke hovedpoenget til at mange bygger selv. Når du bygger selv er du helt fri, du kan kjøpe akkurat det du vil (så lenge delene passer sammen da). Mulighetene for overklokking er også større. muligheten for retursaker og Netshop tar ca. 350 for byggingen og det kan være verdt det.... komplett er (mye?) dyrere. Ang. kabinett; hva er E-ATX? komplett tar 800kr hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Det som kan være smart er å kjøpe delene selv, sette sammen alt bortsett fra CPUen og hovedkortet. Det lar du en fyr på Elkjøp gjøre. Koster deg kanskje en 200-lapp, men så er du helt sikker på at du f. eks. ikke plansliper CPUen. Dasset: Prøv å unngå så lange quoter som i den siste posten din. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Databutikken har et sånt tilbud til 225,- kroner eller noe, inkludert arctic silver-goop... Men er det så kritisk med CPU og kjøler da? Og hvordan i h... kan du få planslipt CPU hvis du ikke går løs med dremelen, er det et uttrykk jeg har misforstått? Lenke til kommentar
CDG Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Databutikken har et sånt tilbud til 225,- kroner eller noe, inkludert arctic silver-goop... Men er det så kritisk med CPU og kjøler da? Og hvordan i h... kan du få planslipt CPU hvis du ikke går løs med dremelen, er det et uttrykk jeg har misforstått? Det var visst en kar for ikke så lenge som kom inn her og spurte etter hjelp fordi pcen hans ikke funket, det visste seg at han hadde planslipt cpuen for alt den var verd og litt til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå