Macint0sh Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Vi har tidligere sett på IntelliMouse Explorer 3.0. I dag har vi tatt en kikk på lillebroren, IntelliMouse Optical. Denne musen er også flittig brukt i gaming-miljøet, men hvordan er den egentlig sammenlignet med sine konkurrenter? Musen har markedets beste optiske sensorer, og passer både til høyre- og venstrehendte. Har Microsoft nok en gang laget ev vinner? Les hele omtalen her Lenke til kommentar
Neme Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Fin review, jeg vurderer å kjøpe denne så fort jeg har skaffa meg PS2 (så jeg kan spille FFX !!!!). Men kan dere ikke nevne hvor man kan få kjøpt det/den og til hviken pris ? Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Her er et tips, når du lurer på hva noe koster så gjør du et kjapt søk i prisguiden til Hardware.no. Der får du alltid vite hva som er billigste pris og hvor du kan få kjøpt det. For øyeblikket kan du få kjøpt musen hos f eks Komplett.no for 458,-. Lenke til kommentar
vaffel Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Bra test. Jeg har hatt Intellimouse optical i snart en måned og jeg må si jeg liker'n...Lett å kjapp....God å spelle med. Kan anbefales!! Lenke til kommentar
Treging Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg har musen, den er drit bra !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Passer akkurat for hendene mine, ikke som intelli 3.0 Lenke til kommentar
ponke Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Sitat start << Microsoft sine teflonføtter får som regel mye kjeft i tester, og det er ikke helt uten grunn. Føttene er ikke helt på høyde med Logitech sine, men for å være ærlig så spiller ikke dette noen særlig stor rolle. Langer du ut omkring 500 kroner for en mus og nesten like mye for musmatta har du råd til Mouse Skatez til 90 kroner. Etter at du har klistret på disse spiller det ingen rolle hvor gode føttene var til å begynne med, og det er kanskje nettopp dette Microsoft har innsett? >> sitat slutt Jeg tviler sterkt på at Microsoft har tenkt på dette. Ellers som de fleste andre reviews på gamer.no Korte, 1 bilde, med ugrunnede meninger og sjelden sammenligning med andre produkter hvor man faktisk kan sammenligne litt selv. Alltså, "same shit". Uansett, dette er jo ikke spesifikt for DENNE reviewen, har bare blitt en økende trend i dette "nettverket" deres. Jeg kunne også skrevet akkurat lik "review", hadde bare trengt å gå på hjemmesiden til Microsoft. Mvh kjello2 _________________ Lian Li kabinett Abit KT7A Athlon 1400 @ 140 x 10 Zalman 6000 CU-AL( stille takk) 640 megabyte sdram @ 140mhz Geforce 3 TI 200 @ 245/495 Terratec DMX Xfire 1024 80 gigabyte WD Caviar ADSL 1024/256 [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-05-28 18:50 ] Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Jeg tviler sterkt på at Microsoft har tenkt på dette. Med tanke på hvor gode mus de lager skal vi ikke se bort i fra at det kan være en mulighet. Ellers så sier jeg jo ikke at de gjør dette, jeg bare kommer med en tanke Quote: Ellers som de fleste andre reviews på gamer.noKorte, 1 bilde, med ugrunnede meninger og sjelden sammenligning med andre produkter hvor man faktisk kan sammenligne litt selv. Når det gjelder at vi bruker et bilde; har du sett musen før? Hvor mange bilder behøver du for å få et intrykk av musen? Ga bildet deg det du behøvde? Jeg tror du må svare ja på alle de spørsmålene. Quote: Uansett, dette er jo ikke spesifikt for DENNE reviewen, har bare blitt en økende trend i dette "nettverket" deres. Her kan jeg ikke helt se hva du mener. Omtalene våre har da ikke blitt kortere, og de er vel så lange som hos mange av våre konkurrenter. Mustestene kan kanskje virke noe korte pga layouten, men tell ordene som brukes her og hos en konkurrent, så ser du fort at vi ikke har kortere omtaler, snarer tvert imot. Quote: Jeg kunne også skrevet akkurat lik "review", hadde bare trengt å gå på hjemmesiden til Microsoft. Synd du ikke fikk utbytte av omtalen, etter andre kommentarer her på forumet fikk gledeligvis andre det. At du kunne lest en lignende omtale hos Microsoft ser jeg ikke helt hva du mener med? Musen blir da sammenlignet med konkurrentene og det settes et kritisk blikk mot dens svakheter. Lenke til kommentar
Neme Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 13:34, Macint0sh skrev:Her er et tips, når du lurer på hva noe koster så gjør du et kjapt søk i prisguiden til Hardware.no. Der får du alltid vite hva som er billigste pris og hvor du kan få kjøpt det.For øyeblikket kan du få kjøpt musen hos f eks Komplett.no for 458,-. Jeg gjør jo alltid det da, men prisguiden var nede istad, dessuten da slipper jeg det hvis de tar det med... Lenke til kommentar
ponke Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: ----------------------- Jeg kunne også skrevet akkurat lik "review", hadde bare trengt å gå på hjemmesiden til Microsoft. ----------------------- Synd du ikke fikk utbytte av omtalen, etter andre kommentarer her på forumet fikk gledeligvis andre det. At du kunne lest en lignende omtale hos Microsoft ser jeg ikke helt hva du mener med? Musen blir da sammenlignet med konkurrentene og det settes et kritisk blikk mot dens svakheter. ----------------------- ---------------------------------------------- Jeg sa ikke at jeg kunne LEST samme omtale på microsoft-siden, jeg sa at det du skrev kunne jeg også skrevet, bare ved å gå på hjemmesiden til microsoft. Det føltes mer som en reklame for dem enn et kritisk blikk på dem. Og jeg tviler fortsatt på at de brydde seg så forferdelig om mouse skatez, for du vil gjerne at et produkt du lager skal være så bra, at man ikke trenger noe annet i tillegg. Lenke til kommentar
L4ZY Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Enig med kjello2... temmelig tom annmeldelse. Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Jeg sa ikke at jeg kunne LEST samme omtale på microsoft-siden, Så en omtale er ubrukelig hvis den liker et produkt? Javel. Så alle omtaler som linkes til fra produsentenes sider er verdiløse, siden de er positive til produktet? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 15:02, Macint0sh skrev: Quote: Jeg sa ikke at jeg kunne LEST samme omtale på microsoft-siden, Så en omtale er ubrukelig hvis den liker et produkt? Javel. Så alle omtaler som linkes til fra produsentenes sider er verdiløse, siden de er positive til produktet? NEI! Men du glorifiserer at de valgte dårlige puter. Og feier bort det med at de tenkte sikkert på mouse skatez. Noe som er en LATTERLIG tanke, tenk om alle skulle tenke sånn... Eks: BMW lager en dritfin, bra, rå bil (som GARANTERT gir deg bedre kontroll? (lol)), men med drittdårlige seter, for de tenker at de som kjøper den dyre bilen har uansett råd til å kjøpe bedre seter enn det de kan levere. Da virker det litt teit. Ikke sant? Jeg tror at alle produsenter flest streber etter å levere et godt produkt som er KOMPLETT, hvis ikke så hadde mye vært annerledes. Mvh kjello2 Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg sier ikke at Microsoft lager dårlige teflonføtter. Jeg sier at de ikke når helt opp til Logitech sine. Jeg glorifiserer ingenting med tanke på at jeg sier at de ikke er like gode som Logitech sine. Jeg slenger inn Mouse Skatez kommentaren som en humoristisk vri på det, synd du ikke skjønte den. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 19:16, Macint0sh skrev:Jeg sier ikke at Microsoft lager dårlige teflonføtter. Jeg sier at de ikke når helt opp til Logitech sine. Jeg glorifiserer ingenting med tanke på at jeg sier at de ikke er like gode som Logitech sine. Jeg slenger inn Mouse Skatez kommentaren som en humoristisk vri på det, synd du ikke skjønte den. Tror din jobb er å skrive saklige og "down to earth" reviews, med konklusjoner som hvem som helst slipper å tenke 2 ganger over. OG NEI, jeg mener ikke at INGEN reviews burde ha humor eller at det er dumt med humor, men det er ingen vits i å forsvare det etterpå, og så si at det var en spøk.... Så jeg lurer på om du ikke skjønte din egen vits? [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-05-29 19:47 ] Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Herre! Det virker som om det er en hel gjeng med skaller her som på død og liv må klage på alle omtalene Gamer.no gjør. Fjols sier nå jeg om dem. Om dere synes omtalene er så skrekkelige, så drit i å les dem. Selv synes jeg omtalene er noe av det bedre man finner på norsk, ettersom skribentene faktisk sitter på litt kunnskaper om emnene de skriver om og har plass til rådighet. At man er uenig i en del av omtalene er uungåelig, men sånn er det jo. Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg har IntelliMouse Web, helt lik somdenne bare den ikke er optisk. Den er god. Derfor kjøper jeg denne andre optiske... Jeg syntes review'en var god jeg, passer mine krav og slikt :smile: Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Quote: Den 2002-05-29 19:46, kjello2 skrev:Tror din jobb er å skrive saklige og "down to earth" reviews, med konklusjoner som hvem som helst slipper å tenke 2 ganger over. Så vidt jeg veit er ikke dette en offentlig side akkurat, og med andre ord kan den som skriver omtalen skrive akkurat det han vil... At du kritiserer omtalen har jeg ikkeno problem med, hvis det er en saklig kritikk av omtalen. Men om omtalene inneholder humor eller ikke kan du ikke kritisere!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg