petterg Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hvordan kan jeg starte et program via ssh, og få det til å kjøre etter at jeg logger ut? Dette kan f.x være at jeg kommer over et program mens jeg er på kontoret, som jeg vil se nærmere på når jeg kommer hjem, så kan jeg logge inn på hjemme maskina, starte et nedlasting og instalasjon. Logge ut, og gå hjem, og når jeg er hjemme er alt klart til bruk. Jeg mente jeg hadde gjort dette før ved å legge til en & på slutten av linja, men det ser ut som prosessen stopper en liten stund etter at jeg har logget ut. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 eller nohup kommando& skal også virke. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Beskrivelsen av screen ser veldig fin ut... skjønner bare ikke hvordan jeg skal bruke den... Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Når du er logget inn skriv screen. Gjør det du ellers gjør, når du er ferdig trykk CTRL+A & D. Nå kan du trykt logge ut. Når du vil tilbake igjen logg inn og skriv screen -R. Hvis du har flere screen's bruk screen --list. og skriv screen -r ID. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Om du ikkje treng tilgang til programmet seinare (dvs å "snakke" til det i kommandolinja) kan du berre ta: program & Så logge ut. Om du vil ha tilgang til programmet seinare: screen program CTRL+A+D for å gå ut av programmet. Så "screen -r" for å hente programmet att. Du kan lage så mange screens du vil. Det kan difor vere lurt å gi dei namn. screen -S namn program For å hente: screen -r namn Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 screen gikk litt over forventning. Genialt. Merker riktig nok at det bruker endel resursser på å rulle ut mye tekst, men funksjonaliteten er jo flott. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå