hardkjerne Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hei, jeg skal selge en gammel CPU av typen nevnt i emne. Kjøperen lurte på om denne prosessoren kunne overklokkes ganske enkelt. Jeg måtte ærlig innrømme at jeg ikke hadde så god peiling (hadde ikke behov for det på den CPU'en selv), men skulle undersøke Jeg lurer da på om man må gjøre det på denne måten: Connecting Athlon XP Bridges (overclockers.com) Opplåsing av Athlon XP (overklokking.no) Eller om det finnes en enklere måte? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg vil heller anbefale å bruke ett hovedkort der man har muligheten til å låse AGP/PCI hastigheten på. Det lar seg gjøre på den måten ok.no har gjort det, har selv en ulåst XP2400+ (10*166MHz), men som sagt, fsb klokking er nok det beste. Merk : Det er veldig lett å skade prosessoren dersom du velger å kortslutte banene på den, så vær forsiktig dersom du har planer om å gjøre dette. Lenke til kommentar
Nebatym Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg har låst opp multiplikatoren på en XP 1700 jeg hadde, men det er ikke så mye å vinne på det, sammenlignet med arbeidet det tar. Anbefaler deg heller å klokke på FSB-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå