Spørsmålstegn Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg har kabelmodem som er koblet til en switch som har 4 pcer koblet til nettet. Fra kabelmodemet til svitsjen så har jeg en cat5 som muligens er ødelagt ellerno. Kabelen er tredd rundt hjørner etc. og jeg vet at dette ikke bra. I det siste så har internett blitt særdeles tregt. Kan dette ha noe med at kabelen er delvis ødelagt. Er det mulig å sende når en kabel er "litt" ødelagt? Jeg har sjekket pcer og prossesser som går. Alle pcene ser ok ut. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Det kan jo være at det er dårlig kontakt inni kabelen. Du kan jo prøve å kjøpe en ny. Men høres jo litt rart ut. Sikker på at du ikke har noe som kjører i bakgrunnen på en av pcne som laster ned noe eller noe slikt? Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Nei Vel, det vil komme litt ann på hva definisjonen din av "litt ødelagt" Kan jo være ett mindre brudd som har kontakt innimellom hvis du flytter litt på kabelen, men det er litt søkt. Så svaret er vel egentlig nei. dr_k Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 En dårlig/skadet kabel kan gi høyt pakketap, noe som medfører dårlig ytelse. Men sikker kan man ikke være før du har testet en annen kabel. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Du kan jo prøve kabelen lokalt og kjøre ping gjennom den og sjekke om det er pakketap. Lenke til kommentar
Spørsmålstegn Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Har testet med direkte kobling til modemet. Går fortsatt tregt. Rundt 40 kb. Det er nok mulig det er nettleverandøren som har problemer. Lenke til kommentar
Spørsmålstegn Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Ja, da tok kabelmodemet kvelden.. Rett og slett dødt er det nå. Prøvd med alle stikkontakter og strømledninger. Det virker som det har fått nok. Men ok, da kommer ihvertfall hastigheten tilbake etter at jeg får skaffet meg litt nyere utstyr..... Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg har kabelmodem som er koblet til en switch som har 4 pcer koblet til nettet.Fra kabelmodemet til svitsjen så har jeg en cat5 som muligens er ødelagt ellerno. Kabelen er tredd rundt hjørner etc. og jeg vet at dette ikke bra. I det siste så har internett blitt særdeles tregt. Kan dette ha noe med at kabelen er delvis ødelagt. Er det mulig å sende når en kabel er "litt" ødelagt? Jeg har sjekket pcer og prossesser som går. Alle pcene ser ok ut. Ja det kan fort være dårlig kabel enten at det er dårlig kontakt (nesten brudd, Kontaktene er nesten dradd av), eller at det er hjemmelagd kabel som ikke har di rette par'ene koblet. Har nettopp opplevd begge delene på jobb. NetCps http://www.netchain.com/netcps/ er ett kjekt lite program som tester hastighet på nett. På ett 100Mbit nett skal det komme opp med ca 11 MPS, har med dårlig kabel målt 0.04 MPS Og med hjemmesnekra 10m kabel fikk jeg bare opp 100Mbit på Gigabit kort/switch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå