Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Litt spesiell trådløs løsning

Anbefalte innlegg

Hei, skal gå til innkjøp av en trådløs basestasjon/bridge(tror jeg) og har ved å lese nesten alle postene på dette forumet klart å danne meg et bilde av hva jeg trenger. Men problemet er at jeg ikke finner noen bokser som tilfredsstiller alle mine krav, så derfor tenkte jeg at kanskje noen av dere kunne hjelpe meg?

Krav:

- u/tusenlappen

- Må kunne kunne skjule nettverket bak seg slik at det trådløse nettet (som kommer utenifra) bare ser en klient som har logget seg på. tror dette heter client mode? Dette er for at et fast nettverk skal kunne dele internett fra et trådløs nettverk og jeg er ikke sikker på om det trådløse nettet støtter bridge mode

-VPN/VPN passthrough (usikker på disse begrepene, men på nettverket som boksen skal snakle med må jeg logge på med vpn)

-innebygd switch

-kraftig antenne eller mulighet for tilkobling av ekstern antenne

-enkel å konfigurere for gitte krav

Om noen vet en boks som tilfredsstiller disse kravene hadde jeg satt veldig pris på et vink i denne jungelen av tekniske duppeditter =)

Endret av magnuje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, takk for svar!

Jo, det kan godt være jeg er på jakt etter en router istedet. Er ganske usikker på de forskjellige begrepene. Derfor skal jeg prøve å beskrive nettverket jeg skal sette opp:

Skal koble meg til et trådløst aksesspunkt, som jeg ikke har mulighet for å konfigurere (I en annen bygning). Man kobler seg på dette med VPN. Om dette nettverket er åpent for bridging vet jeg ikke noe om.

Skal så bruke internett fra dette aksesspunket i mitt private LAN nettverk.

Vil 3com sin løse dette?

Endret av magnuje
Lenke til kommentar

Hei, noen tips med store forbehold.

Det du er ute etter er vel en ruter som støtter WDS (wireless distribution system)?

Les http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=837246&page=1

En alternativ løsning er å bruke et trådløst ethernetadapter, feks ASUS WL-330g (Komplett har den). Dette kan du koble til en svitsj som resten av nettverket kan kobles til (med tråd). Adapteret vil koble seg til den den trådløse ruteren. Et minus ved det er at det ikke eksisterer ekstra antenne til det (såvidt jeg vet). Et Google søk på "wireless ethernet adapter" gir deg flere alternativer.

Jeg forstår det slik at den trådløse ruteren du skal koble til inneholder en VPN-server. Oppkoblingen mot denne kan du sannsynligvis gjøre på vanlig måte ved hjelp av en vpn-klient.

Pris: 650+en billig svitsj=900kr

Ikke et autorativt svar.

IP

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar!

Vil ASUS WL-330g koble hele mitt LAN opp imot det trådløse nettet eller vil den bare dele internett?

Og vil det trådløse nettverket bare "se" ASUS'en som en vanlig klient eller vil det "se" alle maskinene på mitt LAN som seperate klienter? med tanke på VPN tilkobling mener jeg

takk for bra tilbakemelding=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...