frengky Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hei! Hva er hot-plug og hot-swap og kan disse funksjonene fåes på SATA? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 hot swap er en serverting iallefall, dvs at du kan bytte harddisken mens pcn er på. Hotplug er vel ca det samme med andre enheter en harddisker. Usb ting f.eks. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Mine 200GB Seagate S-ATA disker hot-swapper jeg av og til. Fungerer fint det, men om det er helt ufarlig vet jeg ikke Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 hotswap krever vel en kontroller som støtter hotswap? Tenkte jeg skulle sette sammen noen gamle deler og teste litt på dette området, men har ikke kommet så langt ennå Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Mine 200GB Seagate S-ATA disker hot-swapper jeg av og til. Fungerer fint det, men om det er helt ufarlig vet jeg ikke Full hot-swap kompabilitet kommer vist ikke før SATA 2, så jeg ville ha vært litt forsiktig Skal du hotswap bør du også deaktivere hurtigbufferen på harddisken, eller avmontere den fra maskina før du drar pluggen. Lenke til kommentar
frengky Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Når kommer isåfall SATA-2 versjonen? Leste et eller annet sted at den var tilgjengelig fra våren 2004. Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hot-swap krever ikke bare en kontroller men også et diskkabinett som støtter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå