St Thicket Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Er det ingen dær ute som har widescreen TV? Er det ingen som ser film på TV fremfor monitor? Er det noen som har erfaring med PC og Widescreen og sånt? Jeg må si at jeg vet hva widescreen er, og hvordan det funker, men det er ingen av driverne jeg har testet som har støtte for alternative oppløsninger ut til TV. Jeg har sittet i flere dager og trålet internet etter informasjon om hvordan man får ekte genuin 16:9 fra TV utgangen på skjermkortet. Noen sier: "Prøv PowerStrip! Det er perfekt", men powerstrip er ikke beregnet på TV-ut. Det er beregnet på å modifisere VGA signaler, slik at man kan modifisere en VGA-til-scart kabel, og få ekte RGB på TVen. Men dette gidder jeg ikke! Jeg har testet ut TVtool som er beregnet på nVidia (jeg har FX5200), men TVtool har ennå ikke støtte for FX serien. Dette var et skuffende program. (kanskje jeg ikke ennå skjønner hvordan det funker.... hjelp ønskes!) BSplayer er det eneste programmet som softwaremessig forandrer på aspektet, slik at jeg får ekte 16:9 på TV'en, men når jeg kjører DVD på PC'en må jeg bruke WinDVD... dette har ikke støtte for endring av aspekt. Ganske frustrerende... Jeg har satt STOOOR pris på hjelp! Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Med zoomplayer så kan du kjøre vanlig 4:3 format på TV utgangen, og så vil du kunne justere bildet i zoomplayer slik at det "strekkes" ut og blir riktig. Har ikke ws selv, men har sett noen gjøre akkurat dette. Det er uansett samme signal, nemlig PAL, bare at bildet blir "forvrengt". Velg modusen der vanlige TVkanaler ser litt "brede" ut, og bruk zoomplayer til å strekke ws bildet på PCen til å fylle hele skjermen. Det vil da se strukket ut i vertikal retning på monitor, men se riktig ut på TV. Ut fra skjermkort kan det ikke signaleres at det er 16:9 format fordi det er en egen pin i scart kontakten. Utgangen på PCen er jo bare bildesignalet, så man kan ikke fortelle TVen at det er 16:9 uten å gjøre noen spesialkoblinger i scart kontakten. Bruk heller zoom player og sett TVen i den modusen der bildet set trukket ut i horisontal retning, det er mye enklere. -Ko_deZ- Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 MPC (Media player classic) støtter også justering på den måten, og MPC spiller også av DVDer.. (Justerer bildet med num-padden) Lenke til kommentar
_richter_ Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg har ingen problemer med å kjøre fullscreen 16:9 på min sony 32" .. Bruker bare utvidet skrivebordfunksjonen under display properties og kjører s-video kabelen rett i AV ingangen på tv`n. Bare å dra playervinduet til høyre i desktoppen så dukker det opp på TV`n; i fullscreen er det helt kant i kant i 16:9. Bruker BSPlayer på aspect 16:9 i tillegg. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Takk for fine innlegg! Men det jeg ønsker er å kunne få absolutt alt opp som widescreen inkludert skrivebordet og alt. Det med å sette opp BSplayer til å spille 16:9 eller Anamorphic har jeg funnet ut allerede... Jeg bruker det til vanlig, men jeg vil også få mine DVDer til å funke slik... Jeg vet at det som kommer ut fra s-video er 640 x 480 uansett hvilken oppløsning du setter TVen til å vise (da dette er den oppløsningen som tilsvarer TV-systemet). Men det jeg ønsker er å få feks 848 x 480 til å vises som 640 x 480 slik at jeg kan strekke bildet med TVen... helst uten å være avhengig av en spesiell spiller eller liknende. Er dette mulig, eller er det en ønskedrøm? Lenke til kommentar
capy Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 forsøk dette-> Egenskaper for skjerm->Avansert->Kort->Vis alle modi.. så velger du hvilken oppløsning du vil ha (for eksempel 865*480). vipps så skal du ha wide scr. bildet blir jo litt merkelig på en 4:3 skjerm, men på 16:9 tven din skal du nå ha ekte wide bilde. det er mange oppløsninger å velge mellom. så får du bare stille tilbake når du er ferdig med tven. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 AH! EUREKA! Takk for den! Den eneste Widescreen-modusen jeg kunne velge var 960 x 600... men det er jo 16:10! Oh well... Det funker hvertfall! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå