claus erik Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg har akkurat prøvd å kjøpe mer minne til min bærbare compaq armada m700 sjekka på crucial etter hva som passe på min maskin. Fikk dette til svar: 256MB — CT185038 SDRAM, PC100 CL=2 Non-parity 144-pin SODIMM Sjekka derfor på komplett (som fører crucial) og fant denne Crucial SO-DIMM PC100 256MB CL2 144pin Non-parity Det var jo akkurat de samme spec som på den som stod i guiden. Kjøpte derfor den i tro på at det skulle fungere, da jeg hadde sett flere tråder her på forumet om folk som hadde hatt hell med å kjøpe uorginal ram. Da jeg fikk rammen på døra (etter halvannen dag ) satte jeg den inn i maskina. Da fikk jeg opp feilmeldingen "Invalid Memory Module Plugged In!" Fillern! Er det noe man kan gjøre med det? Er det noen setting i bios om å kun tillate godkjent ram? Jeg trodde jeg faktisk hadde bestilt godkjent ram fra Crusial men fant ut at det var en egen som her SO-DIMM compaq og en som het SO-DIMM. Er det noen som fører compaqdeler i norge? Eneste jeg har funnet er kingston compaq 64 mb os nds direkte,men det blir litt lite. Ønsker 256 mb Hvis jeg returnerer det på angrefristen taper jeg portoen? eller? Kjipt å måtte ut med 90+60 kr i tur/retur. Koster $114 + $20 i frakt fra crusial.com. +mva da. Vet noen om noe billigere sted i norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå