Gå til innhold

PS3 hardware vs PC om et år

Yidaki

Anbefalte innlegg

Bare lurte på en ting. Neste år kommer jo PS3 ut, og skal etter sigende være 100x kraftigere enn det ypperste av pchardware nå. Hvor er pc da mon tro? Vil den være like kraftig, og hvor sannsynlig er det egentlig at ps3, selv om tekniske specs er lagt fram, BLIR så kraftig?

Og en ting til: Vet noen hvorfor det ikke benyttes mere streaming direkte fra dvd på spill. Det hadde vel øket spillbarhet betraktelig, ettersom mye loading hadde forsvunnet og selve opplevelsen av spillet hadde blitt mer flytende. Ps2 bruker jo dette . Noen formeninger?

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pc og playstation kan vel egentlig ikke sammenliknes. de er bygget opp forskjellig, playstation er kun laget for forholdet spilling og er vel derfor hver eneste lile chip i playstation tilpasset det.

men se tilbake til Mars år 2000 da playstation 2 kom, hvordan var en gaming pc da.

Lenke til kommentar
Bare lurte på en ting. Neste år kommer jo PS3 ut, og skal etter sigende være 100x kraftigere enn det ypperste av pchardware nå.

Et latterlig utsagn, regner med du har lest det i noe du skrev selv. For å bli 100x "kraftigere", må man ned på produksjonsteknikker som ikke eksisterer i dag. PS3 settes for øvrig antakelig sammen av komponenter som må være ferdigforhandlede en god stund før masseproduksjon, siden et helt system skal settes sammen, i pc-verden er det kortere tid fra design til produksjon.

Og en ting til: Vet noen hvorfor det ikke benyttes mere streaming direkte fra dvd på spill.

Fordi dvd har langt tregere overføringshastighet enn harddisk. Grunnen til loading er imidlertid at minnet blir for lite.

Lenke til kommentar
Tror nok pc tar den igjen ganske fort :D

ja men man kan egentlig ikke si at pc er my bedre enn playstation for det.

en gaming pc koster ca 10.000kr mens enn ps3 sikkert havner på ca5000kr første uka for deretter og dale ned til 3000kr det første halvåret.

desuten burde per oppgraderes med jevne mellomrom for å ikke bli dårlig hvor playstation varer i 4-6uker-

Edtil:leif

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar
Gjest member-60584

tenk deg kor mye mer morro du får for de 10 000 enn de 5 000 for PS3.. du bruker jo PCen til mye mer enn gaming... spill på PCen er mye bedre enn på konsoll IMO

Lenke til kommentar
tenk deg kor mye mer morro du får for de 10 000 enn de 5 000 for PS3.. du bruker jo PCen til mye mer enn gaming... spill på PCen er mye bedre enn på konsoll IMO

det er jeg uenig med deg i.

det er kun fps spill som er bedre på data.

jeg har akkurat fått meg ny pc til over 17000kr men jeg skal alikevell kjøpe meg ps3 når den kommer, syntes egentlig de utfyller hverandre, jeg kan ikke sette de opp mot hverandre.

det blir som kaffe og te :cool:

Lenke til kommentar
Bare lurte på en ting. Neste år kommer jo PS3 ut, og skal etter sigende være 100x kraftigere enn det ypperste av pchardware nå.

Et latterlig utsagn, regner med du har lest det i noe du skrev selv. For å bli 100x "kraftigere", må man ned på produksjonsteknikker som ikke eksisterer i dag. PS3 settes for øvrig antakelig sammen av komponenter som må være ferdigforhandlede en god stund før masseproduksjon, siden et helt system skal settes sammen, i pc-verden er det kortere tid fra design til produksjon.

Faktisk er det ikke noe tull han finner på. Shin'ichi Okamoto (chief technical officer for Sony Computer Entertainment) sa i 2002 at PS3 skulle bli 1000 X så kraftig som PS2. Regner med at det er dette trådstarteren henviser til. http://news.com.com/2100-1040-866288.html

Ikke det at uttalelsen ikke er latterlig, for det er den. Men Yidaki baserer det ialledall ikke på eget oppspinn.

Når det gjelder PS3 sine egenskaper, så tror jeg den vil være på linje med PC når den slippes. I allefall usaklig å tro at PS3 skal 1000X så kraftig som PS2.

Endret av Jc-g
Lenke til kommentar

det er jeg uenig med deg i.

det er kun fps spill som er bedre på data.

jeg har akkurat fått meg ny pc til over 17000kr men jeg skal alikevell kjøpe meg ps3 når den kommer, syntes egentlig de utfyller hverandre, jeg kan ikke sette de opp mot hverandre.

det blir som kaffe og te :cool:

FPS, RTS, TBS, RPG(og da mener jeg ikke kvasi RPG som FF...), ALLE simulator spill (og da mener jeg ikke the sims) er bedre på PC...

Lenke til kommentar

Dette må være dagens bullshit...

En ting er å si en ting som ikke kommer til å stemme, men da og gange den med 100???

Nei PC kommer alltid til å ligge foran Konsolene. Eneste realistiske måte å få de på samme nivå er å lage konsoler som lett kan modes ned til den minste detalj og da har vel dingsen allerede falt innenfor vårt begrep av "PC".

Endret av ~Alex~
Lenke til kommentar

okei, forstår jeg dette riktig så blir CPU'en for å ta som eksempel på ps3 100x bedre enn på data idag, hmm......den største CPU'en idag er vell sånn ca 4GHz gang det med hundre, det blir sånn ca 400GHz :!:

Lenke til kommentar

Turn based strategy...prøv å spille CIVilization 3 på PS ;)

forøvrig. Skjermkort i PC'er i dag er "X antall kraftigere" enn CPU'ene som sitter i moderne PC'er i dag. Problemet her er at de er utrolig gode på EN ting...nemlig prosessering av grafikk. Men de er ikke så bra på mindre forutsigbare oppgaver. Her skiner CPU gjennom....

Den samme situasjonen (til en viss grad) vil man garantert se med PS3... den 100x kraften kommer til, i hovedgrad, gå med til grafikk prosessering på samme måte som skjermkort i PC'er jobber i dag...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Faktisk er det ikke noe tull han finner på. Shin'ichi Okamoto (chief technical officer for Sony Computer Entertainment) sa i 2002 at PS3 skulle bli 1000 X så kraftig som PS2. Regner med at det er dette trådstarteren henviser til. http://news.com.com/2100-1040-866288.html

Ikke det at uttalelsen ikke er latterlig, for det er den. Men Yidaki baserer det ialledall ikke på eget oppspinn.

Takk, eg har lett etter den artikklelen du henviser til, for dette var absolutt ikke noe jeg fant på. Men jeg kan jo nevne at ps3 skal visstnok benytte seg av OpenGl og Directx, så da er det vel mer pc enn det som vi tenker på som playstation. Spennende blir det iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...