Gå til innhold

Fordeler og ulemper med Samsung E700

simson

Anbefalte innlegg

(Ble inspirert av S700-tråden)

Samboern min tenker å kjøpe seg Samsung E700. Hun ønsker seg en kamskjelltelefon, og liker denne bedre enn Nokia og Motorola sine. Men er det noen store svakheter ved denne telefonen hun burde være klar over? Eller noen store fordeler?

Setter pris på alle innlegg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kan overføre bilder å slikt med hjelp av infrarød, men bare til PC.

Kan bare overføre kontakter til andre telefoner ved hjelp av Ir.

Plussider:

-Pent design

-Bra kamera(VGA, men veldig god kvalitet på bildene)

-Bra skjerm

-gode taster.

Minus:

-knotete menysystem

-Dårlige overføringsmuligheter(Se over)

-Ikke video(Det har E710)

Endret av SumSar
Lenke til kommentar

Takker for innspill så langt. Er det noen som har noen kommentarer til de mer praktiske løsningene i E700?

F.eks: Jeg mener å ha lest noe om at Samsung enda ikke har rettet opp "små bokstaver etter punktum"-feilen sin. Er det noen andre som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Det er vel kun en vanesak, men jeg stusser litt når jeg får SMS med enten kun store bokstaver eller kun små. Men det er vel en vanesak, vil jeg tro.

Hva var problemet med lydene? Ble du lei ringelydene, eller var det noe annet?

Ellers var du fornøyd med den?

(Hun skal ikke bruke den til noe avansert, kun til mms/bilder, ringing, SMS.)

Lenke til kommentar

Tror ikke de har stor bokstav etter punktum i korea, fordi LG har heller ikke stor bokstav etter punktum.. men jeg har heller aldri skjønt problemet med det..klarte meg helt fint jeg.. er drit digg mobil.. men er noe som man irriterer seg over..

du kan jo lese amobil sin test og det er en god lesertest her og, Forum - Mobil og PDA - lesertester ;)

Lenke til kommentar

Fordeler:

Ser bra ut

To skjermer

Bra kamera

Sånn passe mye minne(9mb)

God å holde i

Gode taster

Bakdeler(altså det motsatte av fordeler):

Dårlig skjerm foran

Sykt dårlig og slitsomt menysystem

Bildene blir litt matte på skjermen

Kjøp heller en LG-elefon.

De er mye stiligere

Lenke til kommentar
Mye er nevnet, men vil nevne en ting til.

Du kan kun kopiere ett og ett nummer fra telefonboken til sim-kortet. Hvis du har lagret mange navn i telefonbokaen og skal skifte telefon, tar det en evighet å kopierer numrene med seg

:cry: Seriøst???

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemelding!

Virker som om det er mange unødvendige feil og mangler, som Samsung enkelt kunne rettet opp uten ekstra kostnader. Men tror nok madammen har lyst på den likevel, skal gi henne liste over pluss og minus i kveld.

Takk igjen for hjelp!

Lenke til kommentar

hehe..er nok flere bakdeler ja... MEN for å si det sånn så er telefonen så deilig å bruke at det går bra allikevel synes da jeg.

Her er noen ting jeg ikke kan helt forstå hva programmerne hos Samsung har drevet med:

- Kommer man borti den røde "legge-på" knappen når man skriver melding forsvinner alt og man kommer ned til bakgrunnsbildet! Meldingen er nå borte for alltid fra minnet!! Man lærer seg å unngå dette etterhvert, MEN de gangene d allikevel skjer.. . ja.. :thumbdown:

- Når man skriver meldinger må man slette hele ordet hvis man oppdager det er skrevet feil. Man kan ikke gå bakover og redigere det som på feks Nokia. MEN, skriver man en MMS går visst dette av en eller annen merkelig grunn! :hmm:

- Kommunikasjonen med PC går forsåvidt greit gjennom IR. Bare litt starttrøbbel er vel det de fleste klager på der. En teit ting er at man ikke kan ta backup av telefonliste og meldinger å lagre de i spesifiserte filer på harddisken man kan ta vare på. Men i stedet lagres de på mystisk vis inne i samsungkatalogen. I tilfelle formattering av maskinen kunne jeg heller tenke meg et liknende system Nokia har. Det går heller ikke lese sms som er ekstra lange i dette EasyStudio PIMS & File Manager.

- Man kan ikke ha nedlastede ringetoner som spesifiserte ringelyder til forskjellige kontakter. Da MÅ man bruke ringelyder som telefonen har innebygd. :thumbdown:

- Kalenderen er jeg heller ikke så glad i. Bursdager feks kan man IKKE velge at gjentar seg hvert år. Må legge det manuelt inn fremover. Det samme gjelder jo andre "huske"ting man feks vil gjenta en gang i uka. Man kan heller ikke stille enn en lydløs alarm på en huskelapp der telefonen kun lyser opp beskjeden. Lydløs vil i dette tilfellet bety at man må gå inn på kalenderen selv for å sjekke.

Ellers må jeg påpeke at det å laste ned tøffe .MMF filer fra nettet og bruke de som ringelyder fungerer utmerket! Det er ringelyder noen har gjort om fra wav-snutter, så det høres tøft ut når telefonen ringer. Akkurat nå har jeg et utdrag fra en The Streets sang. Selvfølgelig litt dårligere lyd enn MP3-lydene på de nye telefonene, men bra allikevel. Her er linken til en flott "Samsung-ring" der folk legger ut morsomme lyder og bilder: http://groups.yahoo.com/group/LOOP_GROUP/ et must for alle samsung fans. :thumbup:

Kameraet er som sagt meget bra og var best i sin tid. Det tar 640X480 bilder som blir overraskende pene når man ser de på PC'en. Man kan også leke seg med å ta multiburst bilder og sette disse sammen til en .gif fil på pc'en som man igjen kan bruke som bakgrunnsbilde på mobilen. Det å kunne ha .gif som bakgrunnsbilde er jo i seg selv et stort pluss for oss som liker litt flashy mobiler. GIF skaper liv i mobilen!! hehe. .

Har hatt denne trofaste sliteren nå i ett helt år og den har fungert knirkefritt i motsetning til de nokia'ene jeg har hatt tidligere. Så er man ute etter en liten snerten billig telefon er det et knall kjøp!

Lenke til kommentar

Har nå brukt denne telefonen i over 10 mnd. og har etterhvert funnet ut hva jeg liker/ikke liker ved den:

Jeg kjøpte den primært pga. forholdet mellom funksjoner og utseende/størrelse. Telefonen er skikkelig liten og 'snerten' i forhold til funksjonene den faktisk har. Det alle klaget på når jeg kjøpte den var at den manglet bluetooth, men jeg har ikke noe bluetooth-utstyr selv og kan ikke huske at det har vært behov for dette èn eneste gang i løpet av perioden jeg har hatt den (som er nesten et år...). Bruker IR for å koble den til laptop, og det fungerer utmerket. Overfører bilder og ringetoner greit og raskt (raskt nok for meg ihvertfall).

De positive sidene som jeg synes bør fremheves er:

- Rask til bla gjennom menyer

- Plass til 200 SMS (+30 i SIM-kortet)

- 9MB minne, kan ta maaange bilder

- Bra kamera, ihvertfall i forhold til størrelsen på tlf.

- Veldig bra display

- Veldig bra polytoner (samsung er kjent for dette...)

- Liten, merker nesten ikke at man har den i lomma

- Kan bruke front-displayet som kamerasøker (for selvportrett etc.)

- Animerte bakgrunner

- Kan fjerne klokke/operatørlogo slik at kûn bakgrunnsbilde vises i hovedmeny.

- Rett og slett en skikkelig pen telefon!

Ulemper/Forbedringspotensiale:

- Knotete og noe tregt MMS-grensesnitt

- Noe svak MMS-håndtering rent teknisk (nekter å motta MMS skikkelig noen ganger, får feilmelding når man forsøker åpne dem osv.)

- Rare/ulogiske begrensninger som at man ikke kan ha personlig meldingslyd, ikke alltid kan gå tilbake fra et menyvalg men må trykke rød-tlf før å komme helt ut og starte helt på nytt.

- Trykk på rød-tlf kaster deg ut i hovedmenyen og meldingen du satt og skrev på er borte for alltid...

- Video-støtte savnes

- Noe svak JAVA-støtte (en del applikasjoner som ikke fungerer på denne som fungerer utmerket på konkurrerende moedeller...)

- Irriterende bekreftelseslyder etc. når man bruker menyene, har ført til at jeg nesten utelukkende bruker telefonen i lydløs modus. (bryr meg ikke så mye om ringetoner, så...)

Ved kjøp idag ville jeg helt klart valg E710/E715, da disse har noen få forbedringer i forhold til E700. Men ellers er den jo blitt så billig nå, at den egentlig gir veldig mye for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...