Gå til innhold

Eizo skärmar och ghosting


jpwne

Anbefalte innlegg

Tack för en fantastisk sida och ett fett forum.

 

Jag skall köpa en skärm, och har tittat mycket på Eizo, framför allt för deras approach till döda pixlar och garanti. Samsung borde få sig en smäll på käften om dom tycker att 15 döda är ok. I och med att jag köper via komplett så kan jag inte kolla skärmen i förväg.

 

Det jag undrar över med Eizo-skärmar är hur mycket dom ghostar i spel. Jag spelar kanske 30% av tiden vid datorn och viktigast är desktopmiljö. Spelar inga snabba bilspel eller FPS-er, men en hel del mmorpg som World of Warcraft.

 

1) Bruksområde

Huvudsakligen desktopapplikationer, men också några spel.

 

2) Størrelse på skjermen

17", gärna smala kanter. Funderar på ytterligare en skärm senare.

 

3) Prisklasse du kan tenke deg.

Upp till runt 6000:-

 

Undrar framför allt om någon har testat L568. Har inte hittat några tester någon stans. Antar att den går att jämföra med L768. Stabil bild är viktigast, men vill inte att det skall se ut som skit när jag spelar WoW.

 

Ha det gött

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tjena svenne:) Har sjelv en L565, och den er mycket bra. 2 år gammal 17-tummare. Bra bild, men ser lite ghosting av och til. Kom ihåg at ghosting inte er nåt problem, bara profesionella gamers som legger merke til det. Den kostade 7000 den gång, men nu får du sekert en mycket bettre skjerm før det priset. Tror Eizo er ett bra køp!

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har selv en Eizo skjerm (se profil), og er utrolig fornøyd med denne. Den er fantastisk til desktopbruk og bilder, og fungerer absolutt bra nok til spilling. Litt ghosting, men ikke noe som ødelegger spillopplevelsen. Bruker for ordenes skyld en crt skjerm til spilling da jeg liker best å kjøre på 1600*1200.

Det anbefales også at du kjører skjermen med en dual dvi kabel da jeg erfarte at dette reduserte ghostinga endel hos meg.

 

Vet ikke hvilke funksjoner du får på en Eizo skjerm i den prisklassen du ønsker, men bilde i bilde funksjonen som jeg har på min er veldig bra når du venner deg til å bruke den. ;)

 

Har bare gode erfaringer med Eizo når det gjelder kvalitet og service!

For ordens skyld kan jeg nevne at jeg har spillt både doom3 og HL2 på den med stor suksess uten å irritere meg over ghosting!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...