ogn Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Skal legge et bilde som logo øverst på siden. Tenkte å gjøre det ved å legge bildet som en bakgrunn i en div, for så å posisjonere den. Det burde da gå an? Koden i CSS div#topp { background: url('topp.jpg') no-repeat; position: absolute; top: 50px; left: 40px; } Kom gjerne med andre forslag hvis dere har noen, har akkurat begynt med CSS. Hele koden ser slik ut: body { background: url('background2.jpg') no-repeat; } div#topp { background: url('topp.jpg') no-repeat; position: absolute; top: 50px; left: 40px; } div#bottom { border-top: solid; border-width: 1mm heigth: 50px; width: 100%; text-align: center; } div#meny { border: solid; border-width:2px; padding: 5; border-color: #515151; margin-left: 10px; position: absolute; top: 220px; left: 30px; width: 140px; height: 220px; background-color: #8CA5C4; } div#hoved { width:90%; height:100%; margin-top: 160px; margin-left: 200px; padding: 20px; } a:link { color: darkred; } Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Så det du spør om er om det faktisk går an? Hvorfor prøver du ikke da mann? Dropp forresten de enkle hakene rundt banen til bildet, det skaper problemer på Mac har jeg hørt, og er uansett totalt unødvendig. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hei, Slik du har satt det nå, vil fungere dårlig. Du må sette høyde og bredde (!) på boksen for at hele bildet skal vises. Eks: div#topp { background: url('topp.jpg') no-repeat; position: absolute; top: 50px; left: 40px; height: 100px; width: 500px; } Dersom dette er logoen din, bør den settes som h1-element. Les om bilde-erstatning. Lenke til kommentar
ogn Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Fungerer fortsatt ikke men, men......brukte en litt mer primitiv løsning. Et annet spørsmål: Går det an å låse fast div-boksen der menyen min er slik at den følger med når jeg scroller nedover på siden? På samme måte som man kan låse fast bakgrunnsbildet tenker jeg vel egentlig på. Lenke til kommentar
joffar Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Tror du kan bruke position:static eller fixed, er ikke sikker på hvilken det er.. Det virker heller dårlig i IE da... IE har litt problemer... Jeg så en workaround for det en eller annen plass, men husker ikke hvor. Good luck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå