p4power Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg har en Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Tray, Asus Geforce 256 DDR og en 19" panasonic SL95 skjerm. Når jeg spiller DVD filmer, så blir bilde litt utydelig. Som en TV med antenne med litt dårlig mottaksforhold. Man forventer jo at kvaliteten på en DVD skal være knivskarp, eller er jeg bare kresen? Jeg misstenker at skjermkortet er synderen, men kan det også være DVD-rommen? Åssen blir kvaliteten hos dere? Lenke til kommentar
hanse20 Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Mitt Asus 8200 Deluxe takler dette veldig bra sammen med min Aopen 16x DVD. DVD på tv er klart best... Hvis du kjører med et skikkelig jalla dvd program kan dette være feilen. Ellers er det nok skjerkortet. Hadde du testet et ATI eller Matrox kort ville du nok sett forskjell. Er det dårligere enn div-x vil jeg tro du har et problem med hardwaren din. Tviler på at det er dvd spilleren da denne er bygd opp av samme delene som min. Det kan jo så klart være noe galt med den... Lenke til kommentar
talisar Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg syns dvdfilmer generelt ser litt rart ut på monitoren jeg, dvdfilmer skal spilles på tven fra stasjonær spiller og ikke på PC-en.) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Skrudd på DMA??? Søk i forumet hvis du lurer på fremgangsmåten. Lenke til kommentar
house Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 vel jeg hadde det samme skjermkortet, og det innholder ingen "motion compensation" dvs, det som decoder DVD filmen i rå kvalitet, så vidt jeg veit så er ATI best på DVD... g-force har GOD nok.. men langt i fra bra.. men hvis jeg i dag skulle sett DVD, så villle jeg kjørt den på stasjonær DVDspiller med godt surround anlegg.. data blir så "kjett" i lengden.. pga kvalitetstap, dårligere lyd(dvs, rare lyder fra lydkort osv) HOusey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå