Gå til innhold

Se DVD på pc, hvilket lydkort?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp. Har nettop kjøpt en dvd-rom til pc'en, og skal selvfølgelig begynne å se filmer med den. For meg er lyden halve opplevelsen ved en film, jeg regnes vel snart som fast inventar på Collosseum kino i Oslo :smile:) Og B&W høyttalere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nyeste kortet, Audiogy, har de nyeste EXA- lydeffektene fra Creative. Derfor har kortet selvfølgelig en nyere chip enn 5.1 digital. Har du dårlig kort fra før, tror jeg du bør kjøpe det dyreste, men husk; forskjellen mellom det gamle og det nye er minimalt, og den nye EXA- lyden er ikke støttet av så mange spill eller lignende ennå. Forskjellen mellom disse kortene vil jeg tro ikke utgjør noe som helst ved DVD, men senere i spill.

Hvis jeg var deg ville jeg ha kjøpt det gamle, eventuellt oppgradert til den neste generasjon lykort fra Creative senere. Har du høytalere under 1500 kr funker det fint, har du over denne summen tror jeg at et lydkort i 2000-kronersklassen ville ha bedre effekt. Men hva er vitsen i å bruke så mye penger?

Lenke til kommentar

Kjøpte selv soundblaster Audigy forrige uke, brukte det til å oppgradere min gamle Yamaha ProLogic forsterker m/seks kanals innganger. Lyden på DVD filmene var som natt og dag.

Anbefales på det sterkeste. ca. 700,- på Komplett

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk at selve kortet spiller nesten ingen rolle hvis du bruker digital (SPDIF) utgang. Jeg kjøpte Herculess Gamesurround Fortissimo II for 595 hos Komplett. Det har kun optisk utgang men det var akkurat det jeg var ute etter. Lyd på anlegget var like perfekt som fra den stasjonære DVD spilleren. (BW høttalere, Marantz SR7000 forsterker).

Poenget her er at "SPDIF stream" sendes direkte fra DVD plate til digitalutgang.

[ Denne Melding var redigert av: DidzisK på 2002-05-30 12:30 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...