Gå til innhold

Er det noe vits i 1024Mb RAM?

ostenxx

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her med denne maskinen:

AMD XP 2500+@3200+

Epox 8RDA+

Apacer 2x256Mb 3200 minne

Connect3D ATI Radeon 9500np@9800

Hercules Digifire 7.1

Maxtor 80Gb 7200RPM

Fujitzu 30Gb 7200RPM

Aopen DVD-1640 Pro

Philips DVDR1640P

Windows XP Pro

Maskinen funker egentlig veldig bra og er rask. Men det jeg lurer på er om 512 Mb mer minne vil gi stor forskjell? Jeg tenker da på når jeg kjører forholdsvis tunge programmer og når jeg kjører mange oppgaver samtidig. Jeg vurderer og legge litt penger i HL2 og Far Cry. Vil jeg oppnå bedre ytelse i disse spillene med mer ram? Tviler ikke på at benchmarktestene viser noe mer guffe i maskinen, men blir det merkbart? Det er hovedsakelig i startfasen av spill(f.eks. Battlefield 1942) at spillet kan ha en tendens til å lagge litt. Kommer seg etter en liten stund og går etterhvert unna så d står i.

Maskinen har som sagt en tendens til å bli litt småtreg om jeg peiser på med haugevis av programmer på en gang. Det er dette jeg hovedsakelig vil få gjort noe med.

Mvh. Øystein

PS: Har aldri hatt mer enn enn 512Mb ram, så jeg aner i grunn ikke hva det vil si og sitte på 1024Mb.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg ville og investert i en større hd , var knapt med plass der

I og med at jeg har 40Gb ledig plass på disken, er jo ikke akkurat diskplass det viktigste for meg. Kjøpte en 512 Mb- brikke til fra Apace og må si meg storfornøyd med det!

Maskinen går som et skudd :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...