Gå til innhold

Class fronter- erfaringer?

Steelz

Anbefalte innlegg

Vi begynner med fronter på skolen om ikke lenge. Dette er et nettbasert program med en virituell mappe du kan laste opp lekser og et virituelt klasserom for div.

Er det noen av dere som bruker dette? har der erfaringer/tips/triks?

Takker for alle svar.

(viste ikke helt hvor denne skulle plaseres, flytt hvis det trengs :) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker at vi testet det i systemutvikling på videregående, men det er jo noen år siden. Er greit å ha "alt" på et sted. Enkelt å laste ned forelesingsnotater og eksempelfiler. Dessuten greit å få informasjon om lab'er og forelesinger, men særlig med tips/tricks tror jeg ikke du finner. :roll:

Bruker "It's learning" av ITSolutions på HiB, mye samme greia. Som sagt, nyttig til sitt bruk. Vet ikke hvilken skole/utdanning du driver med, men for min del følte jeg det ble litt bortkastet på videregående. Alle måtte jo være i timene likevel og vi fikk utdelt det vi trengte av informasjon og kopier.

Lenke til kommentar

Ganske greit system. Bruker det selv på vår skole, til å sende inn rapporter i naturfag og liknende. Får selvsagt også tilbakemeldinger den veien.

Kunne kanskje vært brukt til enda mer enn vi bruker det til, men det er jo uansett ganske kjekt. Man sparer en del papir.

Lenke til kommentar

Vi bruker IT's Learning...eller...elevene bruker det, men lærerne vet ikke hvordan man bruker det, så det hele ender med at ingen bruker det. Genialt...

For min del har jeg mistet brukernavn og passord, og jeg husker ikke passordet til mailen jeg registrerte kontoen på... Jeg tror skolen vår kommer til å holde seg til A4-ark en stund fremover.

Kanskje litt off topic dette her, men jeg bare måtte få det ut :love:

Lenke til kommentar

Classfronter suger. Dejn er treg, er ikke kompatibel med annet enn IE, og personelig liker jeg den ikke. Jeg liker ikke menyvalget og designet. Greit at an kan forandre litt, men jeg liker ikke slike avrundede former som ser ut som et forsøk på å lage en kul side i paintshop. Fronter blir for det meste brukt til spilling og chat hos oss, og ingen kan bruke det skikkelig, så alle innleveringer havner i feil mapper og slikt. Lærerneer verre på det feltet. Its learning var hakket bedre, men fortsatt ille. Går forresten i 9. klasse

Lenke til kommentar

Jeg går på høgskolen i Bergen og har brukt både classfronter og it's:learning aktivt.

Synes begge kunne vært mer brukervennlig, men med litt erfaring fungerer de til sitt bruk. Begge fungerer fint med Opera hos meg forresten og er ikke spesielt trege.

Måtte jeg velge en av de ville jeg nok valgt it's:learning, men som sagt gjør begge jobben.

Kan nok tenke meg at verdien av systemene er større på høgskolenivå enn de er på vidregående og ungdomskolen, da vi jobber mye utenfor skolen og bruker systemene som en portal til skolen. Største fordelen er nok det å ha all infoen til fagene på et sted. Alle oppgaver, alt du har levert osv ligger der og du vil aldri miste noe.

Lenke til kommentar
fronter er ustabilt, dårlig gjennomført, støtter ikke alle browsere like godt, det er tregt, og tar bruk av trege java applets.

ikke verdt å anbefale.

+ at det er uoversiktelig.

Og det blir enda bedre hvis lærerne dine er midt i 60 åra og roter med hva som er "hardisken" og hva som er skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...