Fjatle Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg sliter med å skifte hjul. Jeg har byttet begge framhjula til vinterdekk, men da jeg skulle gå løs på det ene bakhjulet, så fikk jeg problemer.. Etter å ha fjernet boltene, så satt hjulet akkurat like støpt fast som med boltene på. Etter å ha spent, og ristet til bilen nesten datt av jekke, ble jeg nødt til å gi opp. Hadde ikke en sjans. Det er forøvrig en Peugeot 405 gtx 93 mod. Noen som har noen tips?? Bør jeg kansje la verkstedet fikse biffen for meg? Er passe irritert!! Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg vet ikke om dette er løsningen, men det er vel verdt et forsøk: Du kan prøve å løsne boltene til hjulet litt, sleppe bilen ned fra jekken, kjøre den litt fram forsiktig og bremse, rygge litt og bremse, o.s.v. Det er viktig at du ikke løsner boltene mye, bare så du har en hårfin klaring til koningen på bolten tar i felgen. Man bør vel helst unngå at hjulet detter av bilen. Hvis hjulet løsner og teorien min stemmer vil du høre en "klonkelyd", og kan puste lettet ut:) Lenke til kommentar
Corolla16v Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Stor gummislegge. Slå på innsiden av felgkanten. Lenke til kommentar
benknude Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 hadde samme problem når jeg skiftet.. jeg fikk beskjed at du skulle sparke i dekket til det løsnet.. det fungerte fint for meg. Lenke til kommentar
Lange Kjell Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 hadde samme problem når jeg skiftet.. jeg fikk beskjed at du skulle sparke i dekket til det løsnet.. det fungerte fint for meg. Samme her Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Men for all del.. hvis du skal begynne å sparke, så støtt bilen opp på noe annet enn en jekk. Ser for meg at du sparker dekket av og bilen faller av jekken. Det kan bli dyrt Lenke til kommentar
Fjatle Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Takker for alle svar, men hadde ikke tid til å gjøre noe selv. Så mens jeg var på jobb så fikset verkstedet det. 50 kr dekket var kjempegreier for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå