Gå til innhold

Kan jeg få betaling?


tha_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Nei, det kan du med 99% sannsynlighet ikke gjøre dersom du liker å holde deg på rette siden av loven. Dersom du har registrert en bedrift og har kjøpt et Bed. abb. da blir saken en helt annen. Men du kan IKKE selge bandbredden din når du har et priv. abb.

For å være pirkete så bryter du neppe loven, men dette er et forhold som reguleres av avtaler. Dersom internett leverandøren din ikke godtat videresalg så bryter du avtalen. Du kan jo ringe og høre. :p

 

 

Det er folk som kjøper server plass, men vet ikke hvor mye profitt det er i det.

Lenke til kommentar

Uansett hva du velger å gjøre, les alt som heter kontrakter og retningslinjer fra isp med mikroskop...

 

På en annen side betale for server plass hos en privatperson som ikke har råd til samme sikkerhet, linje kapasiet osv som en isp tror jeg ikke hadde giddet å betale for, da kan man jo heller sette opp en server selv om man har en eldre pc stående.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så spørs det da om en "serverklubb" kan regnes som kommersielle formål? Jeg vil umiddelbart ikke tro det!

 

Det er jo forskjell på å kjøre pirat-taxi og å dele bensinutgiftene til/fra jobb/skole f.eks.

 

Kanskje noen med juridisk kompetanse kan tolke "kommersielle formål" for meg/oss?

 

Har selv tenkt på å lage en slik "klubb" med ca. 10 kamerater som legger i en 100-lapp/mnd for en 1024/1024 SHDSL, så problemstillingen er høyst aktuell.

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
Så spørs det da om en "serverklubb" kan regnes som kommersielle formål? Jeg vil umiddelbart ikke tro det!

 

Det er jo forskjell på å kjøre pirat-taxi og å dele bensinutgiftene til/fra jobb/skole f.eks.

 

Kanskje noen med juridisk kompetanse kan tolke "kommersielle formål" for meg/oss?

 

Har selv tenkt på å lage en slik "klubb" med ca. 10 kamerater som legger i en 100-lapp/mnd for en 1024/1024 SHDSL, så problemstillingen er høyst aktuell.

 

timtowtdi

Siden du du er bekymret om du er på riktig side av lovverk og avtale med ISP: Spør den aktuelle ISPen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...