Gå til innhold

Bilstereo og brente CD`er

PetriZide

Anbefalte innlegg

Hei til dere som vet mer enn meg om dette..

jeg har et gammelt Alpine anlegg i bilen som begynner å dra litt på åra..

Ikke noe i veien med lyd kvaliteten og selve forsterkern yter mer enn det er stemplet på den og derfor er jeg litt tilbakeholden med å kjøpe nytt..

Og nå til saken som plager meg mest: Den spiller ikke av brente cder.. :cry:

så jeg lurer.. er det noen måte å brenne cder på slik at eldre spillere kan lese dem? hva er det med cdn som gjør at den ikke får lest.. :mad::thumbdown:

vet liksom ikke hva jeg skal søke etter på google for å få tak i info om dette..

all hjelp eller opplysning taes med takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde noe tilsvarende problemer med dett i 'gamle dager'. En gammel spiller hadde trøbbel med cd'er fra en gammel brenner. For meg hjalp det å bruke litt dyrere kvalitetsplater, samt å ikke brenne på mer en 2x. Aner ikke hvorfor.

Dette var i 74min tiden også, men slike plater er det vel nærmest umulig å få tak på lenger.

Wish

Lenke til kommentar

Hadde tilsvarende problem med min CD-spiller med gamle brenneren.

Gikk over til å kun bruke Verbatim plater og satte ned brennehastighet til 1-2X(4x brenner) Da gikk det greit. Med min nye brenner er det ikke noe problem. Må nesten bare prøve deg frem med litt forskjellige plater.

TDK plater fungerte fint med en gammel 2x ekstern brenner, men ikke med min gamle interne 4x brenner.

Lenke til kommentar

Husk at ikke alle bilstereoer takler MP3 format. Hvis du har Nero, så må du nok omkode filen til .wav. Du må i tillegg merke av for "ingen multisesjon" (avslutte CD`en). Det hjalp meg i hvertfall......

Forresten har jeg brent musikk (og spilt av) på alle mulig forskjellige CD merker og størrelser, uten at det har hatt noen innvirken på annet enn hvor slitesterke de har vært.

Endret av fredster
Lenke til kommentar
Husk at ikke alle bilstereoer takler MP3 format. Hvis du har Nero, så må du nok omkode filen til .wav. Du må i tillegg merke av for "ingen multisesjon" (avslutte CD`en). Det hjalp meg i hvertfall......

Forresten har jeg brent musikk (og spilt av) på alle mulig forskjellige CD merker og størrelser, uten at det har hatt noen innvirken på annet enn hvor slitesterke de har vært.

Det var vel ikke mp3 han skulle spille av i bilen, kun brente musikk cd`er.

Unasett, bruk lav brenne hastighet, og som nevnt prøv forskjellige plater, jeg hadde en gammel Sony cd skifter engang som kun tok BASF plater.

Og noen spillere tar ikke brente cd`er i det hele tatt.

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

Det var vel ikke mp3 han skulle spille av i bilen, kun brente musikk cd`er.

Unasett, bruk lav brenne hastighet, og som nevnt prøv forskjellige plater, jeg hadde en gammel Sony cd skifter engang som kun tok BASF plater.

Og noen spillere tar ikke brente cd`er i det hele tatt.

Det er MANGE som brenner mp3 filer rett på cd`en uten å tenke på at de må kodes om først. En helt vanlig feil som er lett å gjøre når man ikke har så mye erfaring (fikk erfare det selv for noen år siden :blush: ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...