Gå til innhold

Hva synes du om World of Warcraft?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gir spillet 10/10 - Noe av det mer fantastiske jeg har spilt tror jeg.

Spiller på EU Closed beta atm. Ble LVL37 etter tolv dager spilling, men på den tiden har jeg også fått endel chars opp på lvl 15-16 for å teste ut de forskjellige klassene.

Den høyeste klassen jeg har er Human Mage, men kommer ikke til å spille mage i retail versjonen, av den simple grunn at downtime for drikking/spising er for høy. De tre klassene som interreserer meg mest er Shaman, Rogue og Hunter. Tror disse gir et godt mangfold og er artige å spille i lengden.

Magen jeg spiller med er Tailor/enchanter. Dette gjør at man konstant går rundt med lite penger, pga man må disenchante alt man kommer over :)

Om det blir horde blir det mest sannsynlig Troll Rogue, eller NE Rogue på alliansesiden når spillet blir sluppet.

Synes spillet er fantastisk bra laget. Grafikken og teksturene passer perfekt inn i hverandre, og hele spillet ser meget forseggjort ut. Effektene er stilrene og fine - og gameplayet er flytende og meget underholdende.

Animasjonene på karakterene er nydelig utført, og kan ikke sette noen minuser ved spillet i det hele tatt. Eneste det måtte være er imbalance i PvP, ellers et fantastisk spill jeg sikkert kommer spille endel.

Lenke til kommentar

Ubalanse i forhold til PVP vil det nok være en stund fremover.. Men dette vil jo bli rettet opp i patcher osv. Men det vil ta mye prøving å feiling for å få alle 100% like gode..

Har hørt at paladinen f.eks. er umulig å ta 1on1 i pvp nå.. Noe som sikkert vil bli rettet..

Skal forresten være Human Preist, syns dette er en grei rase. Og ellers lite folk som gidder å være Preist. (tror jeg skal gå holy, eller shadow.. usikker)

Endret av PoWerFeeD
Lenke til kommentar
Ang rask levling... Folk har allerede nådd lvl 20 på såvidt over 24 timers spilling.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.a...tmp=1#post38363

Du hører om slikt i omtrent alt som er av MMORPG-er. Levling går ikke så utrolig raskt nå. Jeg sammenlignet med DAoC, og jeg har faktisk brukt lenger tid på å levle (regnet i prosent, ettersom DAoC har lvl 50 maks, og WoW har 60) i WoW enn i DAoC. Noe av grunnen til dette ligger helt sikkert i at det er så fryktelig mye annet som suger tid i WoW, men likevel. Hvis (såvidt jeg vet er det ikke bekreftet av Blizzard) levling kommer til å gå tregere i retail enn i euro closed beta burde det ta rikelig med tid for de fleste.

Jeg tror imidlertid vi vil se at de som har spilt mye beta vil levle vesentlig raskere enn de som er nye i WoW, ettersom det er quester man levler fortest med. Da er det selvsagt en stor fordel å vite akkurat hvor man skal gå, hva man skal gjøre, og hvilken rekkefølge man skal ta dem i.

Lenke til kommentar

9/10 !!!

Riktignok spilte æ min Undead Warlock bare til lvl8, fikk låne betakontoen til en kompis i timan før de ble stengt. Men gud bevares æ fikk mersmak.

Men av en eller annen merkelig grunn klarte DPS(eller ka faen de heter) å feilsende pakken til tyskland, så det ble en omvei. Delaye ventetida mi med et par dager jo :no:

Lenke til kommentar
Du hører om slikt i omtrent alt som er av MMORPG-er. Levling går ikke så utrolig raskt nå.....

Han som startet den posten spillte North America retail versjonen. Tviler på den europeiske går noe senere. Og ja.. klart de som har spillt betaen går fortere opp i lvl, de vet jo hvor alt fra før. Poenget var igrunn bare å informere om at det ikke går noe særlig tregere å levle i retail versjonen i forhold til betaen. Nå vet jeg ikke helt hvor lang tid folk har brukt på å nå lvl 20 i betaen, men 24 timer hørtes ikke så altfor galt utifra hvor lang tid jeg brukte på å nå lvl 14 når jeg var helt nybegynner.

Lenke til kommentar
Kommer til å være NE Priest! Men tror jeg bruker litt av hvert av holy, shadow o.l.!!

Å blande litt av hvert lønner seg vel ikke så veldig. Det er bedre å velge en retning - De mest ettertraktede healerne er de gode Holy priestene. Ingen har noe spesielt lyst på shadowpriest. Shadowpriest er vel mest for PvP og Soloing.

Det beste å gjøre er vel å stacke opp Holy først, for så å ta Shadow når man har funnet en god retning å gå. Dersom du er Holy priest vil du aldri ha problemer med å finne en gruppe å være i. Vil du gå shadow for å gjøre skade o.l. på fiender er det bedre å gå Paladin eller Mage.

Lenke til kommentar
Kommer til å være NE Priest! Men tror jeg bruker litt av hvert av holy, shadow o.l.!!

Å blande litt av hvert lønner seg vel ikke så veldig. Det er bedre å velge en retning - De mest ettertraktede healerne er de gode Holy priestene. Ingen har noe spesielt lyst på shadowpriest. Shadowpriest er vel mest for PvP og Soloing.

Det beste å gjøre er vel å stacke opp Holy først, for så å ta Shadow når man har funnet en god retning å gå. Dersom du er Holy priest vil du aldri ha problemer med å finne en gruppe å være i. Vil du gå shadow for å gjøre skade o.l. på fiender er det bedre å gå Paladin eller Mage.

Hmm, har aldri tenkt over det! Hehe! Kloke ord!

Takk :D

Endret av Birger_Nord
Lenke til kommentar

Om du virkelig har lyst på Shadowpriest - skal du selvfølgelig få lov til det altså :) bare sa hva jeg mente om Priest. hehe..

Blir som når noen lager seg en fighter for å gjøre skade. Fightere skal ikke gjøre skade, men ta imot mest mulig deng - og hente inn all aggro fra fiender. De dårligste fighterne i spillet er de som prøver få den til å gjøre skade. Dualweilding og gått rare veier når det gjelder talents.

Skal man ha en klasse som gjør skade, velger man mye heller Rogue eller Paladin feks. Paladin må være noe av det letteste å spille. Ble lvl 16 etter 8 timer bare - viser hvor mektig denne klassen er.

Men synes det er mest underholdende i lengden å spille rogue. Artig å snike, kaste stein, sappe, backstabbe og leke rundt. Går man 1on1 er det lite som kan drepe deg som rogue, men svakheten kommer frem når man blir attakert av flere samtidig.

En gruppe med 4 rogues og en prest, må være noe av det desidert farligste man kan møte på :)

Hunter klassen har nettopp fått talents og begynner bli meget skremmende. Denne klassen er helt sinnsyk på høyere levels. En dualweildende hunter, men sinnsyk bue og en stor bjørn som løper og passer på - er noe man ikke har lyst til å møte på en mørk høstkveld.

Lenke til kommentar
Om du virkelig har lyst på Shadowpriest - skal du selvfølgelig få lov til det altså :) bare sa hva jeg mente om Priest. hehe..

Såvidt jeg vet går shadowpriest for å være ganske heftige saker. I WoW er det heldigvis få gale valg, og mange riktige når det gjelder karakterbygging. Virker som du er litt fanga i hvordan de store (og gamle) titlene gjør det (EQ, DAoC, etc).

Blir som når noen lager seg en fighter for å gjøre skade. Fightere skal ikke gjøre skade, men ta imot mest mulig deng - og hente inn all aggro fra fiender. De dårligste fighterne i spillet er de som prøver få den til å gjøre skade. Dualweilding og gått rare veier når det gjelder talents.

Samme som ovenfor. I WoW er det endelig mulig å lage en warrior som faktisk skader en del uten at den blir ubrukelig av den grunn. Det er på tide at et MMORPG gjør dette. Strengt tatt burde en warrior gjort langt mer skade enn en rogue eller lignende (dagger mot tohåndssverd etc), men av balansehensyn kan selvsagt ikke en klasse være kongen av både armor og skade samtidig. Et system som lar en warrior velge mellom disse er en positiv ting. Det er fortsatt noen hår i suppa, men det ser ut til at Blizzard vil (og akter å sørge for) at en skal kunne velge slikt selv uten at noe nødvendigvis er bedre enn noe annet (forskjellig bruk derimot). Det kan også skille en god del mellom hva som er bra i PvP og PvE. I PvP må det skades fort, fordi du ikke like enkelt kan styre hvem motstanderne angriper. Du må nesten drepe dem før de dreper din healer.

Skal man ha en klasse som gjør skade, velger man mye heller Rogue eller Paladin feks. Paladin må være noe av det letteste å spille. Ble lvl 16 etter 8 timer bare - viser hvor mektig denne klassen er.

Hvis du tror paladin skal gjøre mer skade enn warrior tror du rett og slett feil. Paladin er en 2. tank med støttefunksjoner (healing, chants). De skal både tåle og skade mindre enn en warrior. De kan ikke pulle spesielt godt heller, men det er en annen sak.

Men synes det er mest underholdende i lengden å spille rogue. Artig å snike, kaste stein, sappe, backstabbe og leke rundt. Går man 1on1 er det lite som kan drepe deg som rogue, men svakheten kommer frem når man blir attakert av flere samtidig.

Det er tydelig at dette er artig, det ser man fort når man har dem i gruppe. Jeg har mistet oversikten over hvor mange ganger jeg har vært i grupper med rogues som rett og slett nekter å høre på hva gruppelederen sier. Skal snike seg rundt på plasser de absolutt ikke burde være, og gjerne tabbe seg ut der, slik at gruppa plutselig antriper to steder samtidig. Så skriker og hyler de og vil ha en warrior til å redde dem fra aggroen til de slemme mobsene de aldri burde vært i nærheten av i det hele tatt. Ja, jeg generaliserer og setter på spissen. ;)

En gruppe med 4 rogues og en prest, må være noe av det desidert farligste man kan møte på :)

Tja, det er noe av det enkleste å drepe også. Tipper en gruppe på et par warriors, en druide/paladin, en mage (som gjør mest skade) og en priest ville flådd dem levende. En rogue skader mye, men de tåler fint lite. Når en warrior får fjerna over 1000 av deres armor (hvis de lever så lenge ;)) er det ikke stort som skal til. Rogues er forresten nerfa en god del, men det vet du sikkert.

Hunter klassen har nettopp fått talents og begynner bli meget skremmende. Denne klassen er helt sinnsyk på høyere levels. En dualweildende hunter, men sinnsyk bue og en stor bjørn som løper og passer på - er noe man ikke har lyst til å møte på en mørk høstkveld.

Ja, huntere er veldig effektive nå. Tipper de blir nerfa de også. Kunne tenkt meg å være hunter i retail om det ikke var for at det virker som at halvparten av alle som spiller er enten hunter eller rogue. De er overalt. Blitt litt bedre etter at rogue ble nerfa riktignok. :)

Lenke til kommentar

Hehe, riktig. Og en lvl 60 Warlock med en DoomGuard i hælene er vel heller ikke noe du ville ha møtt i kveldsmørket :D

Lenke til kommentar
Hehe, riktig. Og en lvl 60 Warlock med en DoomGuard i hælene er vel heller ikke noe du ville ha møtt i kveldsmørket :D

De skal være så godt som umulige å kontrollere, leser at folk rett og slett ikke bruker dem, fordi det alltid ender med det samme: Et par minutter med god underholdning før du mister kontrollen over dem (og dør). Håper det blir gjort noe med, warlock frister. :)

Lenke til kommentar
1. Såvidt jeg vet går shadowpriest for å være ganske heftige saker. I WoW er det heldigvis få gale valg, og mange riktige når det gjelder karakterbygging. Virker som du er litt fanga i hvordan de store (og gamle) titlene gjør det (EQ, DAoC, etc).

2. Samme som ovenfor. I WoW er det endelig mulig å lage en warrior som faktisk skader en del uten at den blir ubrukelig av den grunn. Det er på tide at et MMORPG gjør dette. Strengt tatt burde en warrior gjort langt mer skade enn en rogue eller lignende (dagger mot tohåndssverd etc), men av balansehensyn kan selvsagt ikke en klasse være kongen av både armor og skade samtidig. Et system som lar en warrior velge mellom disse er en positiv ting. Det er fortsatt noen hår i suppa, men det ser ut til at Blizzard vil (og akter å sørge for) at en skal kunne velge slikt selv uten at noe nødvendigvis er bedre enn noe annet (forskjellig bruk derimot). Det kan også skille en god del mellom hva som er bra i PvP og PvE. I PvP må det skades fort, fordi du ikke like enkelt kan styre hvem motstanderne angriper. Du må nesten drepe dem før de dreper din healer.

3. Hvis du tror paladin skal gjøre mer skade enn warrior tror du rett og slett feil. Paladin er en 2. tank med støttefunksjoner (healing, chants). De skal både tåle og skade mindre enn en warrior. De kan ikke pulle spesielt godt heller, men det er en annen sak.

4. Det er tydelig at dette er artig, det ser man fort når man har dem i gruppe. Jeg har mistet oversikten over hvor mange ganger jeg har vært i grupper med rogues som rett og slett nekter å høre på hva gruppelederen sier. Skal snike seg rundt på plasser de absolutt ikke burde være, og gjerne tabbe seg ut der, slik at gruppa plutselig antriper to steder samtidig. Så skriker og hyler de og vil ha en warrior til å redde dem fra aggroen til de slemme mobsene de aldri burde vært i nærheten av i det hele tatt. Ja, jeg generaliserer og setter på spissen. ;)

5. Tja, det er noe av det enkleste å drepe også. Tipper en gruppe på et par warriors, en druide/paladin, en mage (som gjør mest skade) og en priest ville flådd dem levende. En rogue skader mye, men de tåler fint lite. Når en warrior får fjerna over 1000 av deres armor (hvis de lever så lenge ;)) er det ikke stort som skal til. Rogues er forresten nerfa en god del, men det vet du sikkert.

6. Ja, huntere er veldig effektive nå. Tipper de blir nerfa de også. Kunne tenkt meg å være hunter i retail om det ikke var for at det virker som at halvparten av alle som spiller er enten hunter eller rogue. De er overalt. Blitt litt bedre etter at rogue ble nerfa riktignok. :)

1. Sier ikke at shadowpriest er et dårlig valg, men at Holy priests er mer ettertraktet i gruppesammenhenger. Man vil jo ha en som kan heale bra, ikke en som healer helt greit og i tillegg gjør skade på fienden :)

2. Ja, det er mulig å lage fighter som faktisk gjør skade i wow, men den gjør ikke på langt nær like mye skade som den burde ha gjort - grunnet at man ikke kan tåle mest OG gjøre mest skade. Derfor synes jeg det blir å gå litt bort fra klassen, som er ment som en tank. Man kan selvfølgelig gjøre hva man vil, men i en gruppe så blir fightere foretrukket etter hvor gode tanker de er, stemmer ikke det? Litt kjedelig med en fighter som ikke trekker noe aggro og står å slår som de andre, da dør prest/mage fortløpende. Når jeg skrev forrige post - tenkte jeg mest på PvE aspektet av spillet. PvP blir noe helt annet igjen, og det er andre/lurere veier å gå for å oppnå mest PvP skill. Feks når man er mage og skal PvPe, er det mange måter å gå frem. Om man skiller hele fire talent treet, gjør man horribelt mye skade, men bruker opp all manaen på et blunk. Arcane treet tar mer vare på mana og gir deg "mer for pengene", men skaden er ikke like bra.

Ser også mange mages som velger å bruke ting som gir de masse stamina, slik at de tåler mer. Jeg velger heller gå for masse intelligence slik at jeg critter oftere ( dette fører som oftest til at jeg dør oftere også ) men du å gøy det er å critte ofte :)

3. Etter hva jeg har sett i grupper, PvP o.l. Har Paladin gitt mye mer skade enn warrior på samme level. Med alle buffsa aktivert er de jo rett og slett horrible. Men de tåler endel mindre. En kraftig paladin med et godt skjold er jo ganske vanskelig å drepe, og har MYE mer problemer i PvP med å drepe en paladin enn å drepe en Warrior.

4. Problemer med dårlige spillere er stort - man støter alltid på folk som vil gjøre det på sin måte og drite i de andre de har med. Feks warriors som rusher inn og tar på seg 5-6 fiender i slengen, uten å tenke på at mage/priest ikke akkurat digger å få aggro på seg, eller som du sier - rogues som sniker seg rundt å lager mayhem i gangene for seg selv. Men dette gjelder alle characters igrunn. Noen vet jo ikke hva "sheeping" er engang, eller "sapping". Skal banne for at noen folk ikke engang har lagt skills ned i quickbaren, og at de bare slåss diablostyle hele tida :)

Men det er jo derfor vi har friendslist da, for å skille klinten fra hveten :)

5. Mente da PvE i denne sammenhengen. Å gå 4 rogues og 1 prest mot en gruppe fæle fighters/pala/druid/mage er jo som å be om å bli drept, da de ikke tåler en brøkdel av de andre. Joda, rogue er nerfa endel, og er ikke like kickass som før, men du verden å artig å spille fordet. Vil ikke spille rogue for å være den råeste, men for at det er veldig artig og underholdende. Eller, det blir vel _alt_ etter å ha spilt som mage en stund... zzzzzz..

6. De er jo nødt til å bli nerfa, for de gjør jo horribelt skremmende mye skade. Blir seriøst redd inni meg når jeg ser de på avstand. De er liksom den nye "roguen", dualweildende horribel klasse.. :)

Edit : Ja, btw - jeg er skikkelig crapp til å quote :D

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar

Skal vi se:

Stresstest 1 i September:

lvl 21 NE Druid

lvl 16 Dwarven Warrior

lvl 10 Dwarven Priest

lvl 8 Human Mage

lvl 6 Tauren Shaman

US Closed Beta (fikk testa litt på kontoen til en kamerat fra USA rett før slutt):

lvl 10 NE Warrior

lvl 10 Human Mage

Stresstest 2 og Open Beta:

lvl 31 NE Druid

lvl 11 Human Paladin

lvl 8 Undead Rogue

lvl 8 Undead Priest

lvl 8 Dwarven Hunter

lvl 6 Orc Shaman

lvl 6 Gnome Warlock

Har sett ganske mye low-end content, men kan ikke si at jeg har fått med meg en brøkdel av verdenen enda. Men spillet er bare så fantastisk morsomt. Questene ligger som en rød tråd og fører deg fra område til område, og de første 10 levelene ser du nesten ikke på XP måleren i det hele tatt.

Og de som sier "grinding", ta heller en titt på Lineage2 eller noe sånt, WoW gir deg muligheten til å grinde, men det er absolutt ikke nødvendig :)

(og unnskyld men jeg må bare kommentere Tahiro sin post: Det meste som sies der er feil, så det får meg til å betvile om han har spilt spillet i det hele tatt, jeg får inntrykk av at vi har med å gjøre en slik person som standhaftig hevder at CS er et MMORPG spill) :hrm:

Lenke til kommentar
De skal være så godt som umulige å kontrollere, leser at folk rett og slett ikke bruker dem, fordi det alltid ender med det samme: Et par minutter med god underholdning før du mister kontrollen over dem (og dør). Håper det blir gjort noe med, warlock frister. 

Ja, jeg har fårstått det slik jeg og, men det var bare en morsom tanke :D .

Og JA!: Warlock frister! Min main character på retail skal være Human Warlock og også på EU OB. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...