BolleKalle Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Må vel kontakte Tollpost Globe, ellers lukter det purringsgebyr og hele pakka.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Må vel kontakte Tollpost Globe, ellers lukter det purringsgebyr og hele pakka.. De innrømmer nok feil, eller henviser deg til MPX, sannsynligvis sletter de hele kravet, om ikke det skjer så får MPX\Creative ta det på seg. En ting er sikkert, du skal IKKE lide noe tap av at Creative sender spilleren fra et annet land, om jeg har forstått det riktig. EDIT: Riktig, ikke slik. Endret 18. november 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Her er det du må gjøre.....: - Ta kontakt med tollpost globe og forklar situasjonen slik at du ikke får purringer - Send en mail til MPX, og hør hva du skal gjøre (betale regning å få penger av dem evt. at de skaffer ny fakura fra creative som er stilet til MPX/Creative og ikke deg m.m) At du gidder å lage så mye styr for ingenting.... Et par telefoner og litt iq er alt som skal til for å løse saken.... Endret 18. november 2004 av Lars73 Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Jaha, takk for at du lyser opp denne tråden med din IQ da. Var faktisk litt interessert i å vite om jeg hadde noe rett på min side. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 At du gidder å lage så mye styr for ingenting.... Et par telefoner og litt iq er alt som skal til for å løse saken.... Vær forsiktig med sånne uttalelser. Kikket over noen av postene dine, fant ihvertfall et nylig eksempel der DU er den som burde tenkt og funnet ut litt selv. Så det så! Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Hvis du mener jeg har mangel på iq, så tåler jeg fint å høre det. Regner med at også andre tåler å høre at de burde bruke hue av og til. Ikke vær så "hårsår" Vær forsiktig med sånne uttalelser Var det en trussel forresten??? Edit nr 2. Til trådstarter: Ja, du har retten på din side Endret 19. november 2004 av Lars73 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Vær forsiktig med sånne uttalelser Var det en trussel forresten??? Så klart ikke. Jeg bare opplyser deg om at en for krass tone over forumet ikke alltid blir satt pris på av moderatorer og andre brukere. Lenke til kommentar
christt Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Når du sendte inn spilleren. Sendte du da med skjema for utførsel? Eller ble spilleren sendt til Creative Norge (hvis det er noe som heter det da). Uansett, kjedelig at du må lide når det er reklamasjon. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Fylte ikke ut noen ting, bare sendte den tilbake med RMA nummer og adresse, som Creative ga meg. Ble sendt til Creative Norge. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) HeRbie skal kun forholde seg til selger(MPX). KOntakt med tredjepart og retur og sånt er selgers hodebry. Han kan ringe MPX og si at de må ordne opp(eller gjøre ting enklest mulig og ringe Tollpost hvis de har gjort en tydelig feil) Lars73: Hold kjeft. Endret 19. november 2004 av friskies Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Når man er fattig student som lever på stipend så vil man gjerne bruke penga på mat istedet for å sponse ny bil til Bondevik Jeg tror du har missforstått grovt hva skatter og avgifter brukes til. Helsetjenester f. eks. Og - dersom du har så jævlig dårlig råd burde du kanskje kjøpe mat i stedetfor mp3-spiller. Bare en tanke. Endret 19. november 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
jendor Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 masse dritt Hva er vitsen med å forsøple og forsure forumet med slike svar som dette, som absolutt ikke har noe med topic å gjøre? On-topic: Ta kontakt med MPX. Det er ikke rett at kunde skal dekke kostnad ved reklamasjon. Det er det selger som skal gjøre - forresten er det vel kanskje også feil at de henviser videre til Creative, når det er de som sitter med ansvar? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) relevant betraktning Hva er vitsen med å forsøple og forsure forumet med slike svar som dette, som absolutt ikke har noe med topic å gjøre? On-topic: Ta kontakt med MPX. Det er ikke rett at kunde skal dekke kostnad ved reklamasjon. Det er det selger som skal gjøre - forresten er det vel kanskje også feil at de henviser videre til Creative, når det er de som sitter med ansvar? Når trådstarter begynner å rote med "ny bil til Bondevik" er det vel strengt talt han som går off-topic. Når man ber om en vare/tjeneste el. lign. må man være innstilt på å betale for det, og ikke totalt usaklig blande inn skatter og avgifter som er totalt irrelevant for hans sak. IMHO. Endret 19. november 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
friskies Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Ja, men hele poenget her er at det ikke er HAN som skal betale. Ikke vær så negativ - prøv med et Lenke til kommentar
nixon Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Tollpost Globe ga meg jo en flott 3-dagers frist før forfall også, må være ny rekord i dato før forfall av regninger jeg har mottatt.. Nei, kjenner jeg denne regla rett ender det vel med purringsgebyrer og inkasso ut i det uendelige fredrikrb: takk for innsikt i forbrukerkjøpsloven! Hvis du ringer og bestrider kravet vil kravet bli en såkalt omtvistet fordring. Send også dine anførsler pr fax eller brev. Be om opplysninger om hvordan Tollpost Globe har kommet frem til kravets størrelse. Firmaet må sannsynliggjøre fordringens eksistens og omfang. Til info kan ikke omtvistede fordringer kjøres videre til inkasso etter inkassolovens regler. (Mao ingen inkassogebyrer mv.) mvh Nixon Endret 19. november 2004 av nixon Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Når man er fattig student som lever på stipend så vil man gjerne bruke penga på mat istedet for å sponse ny bil til Bondevik Jeg tror du har missforstått grovt hva skatter og avgifter brukes til. Helsetjenester f. eks. Og - dersom du har så jævlig dårlig råd burde du kanskje kjøpe mat i stedetfor mp3-spiller. Bare en tanke. Kanskje jeg kjøpte spilleren når jeg hadde jobb? Nisse. ------ btw, alt ordnet seg! Mpx ringte meg og sa Creative hadde tråkka i salatan, var bare å kaste regninga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå