BolleKalle Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Min Creative Jukebox Zen slutta å virke, så jeg kontaktet MPX.no for returbetingelser for denne. Jeg skulle kontakte Creative sin serviceavdeling fikk jeg beskjed om, og gjorde så. Alt gikk fint, og jeg sendte inn spilleren med kvittering til Creative. Erstatningsspilleren kom noen uker etterpå, levert på døra av TOLLPOST GLOBE. Så sitter jeg her enda noen uker etterpå med en skyhøy regning på Utleggsprovisjon og Innførsels merverdiavgift, tilsammen 466 kroner!!!! Hva i svarte skal jeg gjøre nå? Nekte å betale? Ingen ga meg beskjed om at jeg måtte betale en pen sum på 25% av prisen på ny forbanna spiller. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Synes ikke summen var så forferdelig, men så klart...... jeg synes ikke du skal betale noe for det så lenge det var en garanti sak. Ta det opp med Creative du! Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Fikk samme sjokket når jeg bestilte noe fra creative.com jeg også.. Sto på siden når jeg bestilte Frakt: 0,00 kr.. Så får jeg tingene på døren og tar imot (betalt me visa). Men så ca 1-2 uker etterpå kommer et brev fra tollpost globe med frakt og mva krav på et par hundre kr... ganske surt... Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Når man er fattig student som lever på stipend så vil man gjerne bruke penga på mat istedet for å sponse ny bil til Bondevik Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Min Creative Jukebox Zen slutta å virke, så jeg kontaktet MPX.no for returbetingelser for denne. Jeg skulle kontakte Creative sin serviceavdeling fikk jeg beskjed om, og gjorde så. Alt gikk fint, og jeg sendte inn spilleren med kvittering til Creative. Erstatningsspilleren kom noen uker etterpå, levert på døra av TOLLPOST GLOBE. Så sitter jeg her enda noen uker etterpå med en skyhøy regning på Utleggsprovisjon og Innførsels merverdiavgift, tilsammen 466 kroner!!!! Hva i svarte skal jeg gjøre nå? Nekte å betale? Ingen ga meg beskjed om at jeg måtte betale en pen sum på 25% av prisen på ny forbanna spiller. Hvis den var innenfor Garantitiden. Så har vel MPX vært litt for lettvinne. Ettersom du har kontrakt med selger ikke med leverandør. Så er alle ugifter med rep / ombytte selgers ansvar. Men ettersom du har ordent retur selv, så hadde jeg betalt utlegget til Tollpost/Globe. Deretter ville jeg sendt inn krav til MPX om dekning av utgiftene. Hvis de motsetter seg å dekke dinne utgifter, så ville jeg tatt saken opp med forbrukerkontoret i hjemkommunen. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Det sto jo REPLACEMENT PRODUCT med 0€ på et skriv som fulgte med pakken, så dukker det plutselig opp papirer fra Tollpost Globe med fakturabeløp på flere hundre dollar... Har jo ikke betalt en krone til Creative jeg!!! Endret 18. november 2004 av HeRbie Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Inne på MPX sin side. står jo betingelser om reklamasjon og Garanti helt klart. Det bør derfor ikke bli noe problem å få beløpet dekket. Tollpost Globe tar seg betalt (blodpriser iforhold til posten for levering til private) Dette har blant annet vært oppe iforbindelelse med julegaver fra USA. Hvor folk har blitt krevet for store beløp av befrakter i gebyrer. Dvs. at varer sender har betalt frakt for allikevel blir flere hundre kroner dyrere grunnet gebyrer. Ved kjøp i utlandet, husk å sjekke om lokal samarbeidspartner i Norge er Tollpost Globe. Hvis ja ikke kjøp!!!!!!! Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hvis den var innenfor Garantitiden. Så har vel MPX vært litt for lettvinne. Ettersom du har kontrakt med selger ikke med leverandør. Så er alle ugifter med rep / ombytte selgers ansvar. Men ettersom du har ordent retur selv, så hadde jeg betalt utlegget til Tollpost/Globe. Deretter ville jeg sendt inn krav til MPX om dekning av utgiftene. Nå må du holde tunga rett i munnen. Garanti er noe som kan ytes av produsent/selger. Reklamasjon er en sak mellom kjøper og selger, og produsenten er en ikke-part. Ved garantisaker har man ingen rettigheter annet enn det man får av produsent/selger. Da kan må godt ende med å betale transportkostnader begge veier og mer i tillegg, hvis det er det som er betingelsene. Ved en lovfestet reklamasjonssak derimot, er det selger som er motpart. Da må selger betale alle utgifter hvis reklamasjonen er rettmessig. Jeg kan ikke se at trådstarter har gjort noe dumt (akseptert at det er en garantisak, og ikke en vanlig reklamasjonssak). Derfor bør han oversende regningen til mpx, fordi det er en sak mellom mpx og Creative. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Det sto jo REPLACEMENT PRODUCT med 0€ på et skriv som fulgte med pakken, så dukker det plutselig opp papirer fra Tollpost Globe med fakturabeløp på flere hundre dollar... Det er greit om du ikke overdriver. I første post var det 466 kr, og jeg tviler på dollaren sunket så mye som du påstår. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 (endret) de hundre dollarene var prisen på spilleren som jeg fikk moms på. Og de så jeg aldri før jeg fikk papirer fra Tollpost Globe. Endret 18. november 2004 av HeRbie Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg hadde selv en retur på en spiller kjøpt over disk i oslo, en creative zen nx xtra. Etter en 3/4-ukers ventetid fikk jeg spilleren i posten, uten noen form for gebyrer. Hadde da hatt en lang dialog med en service-ansatt hos creative på forhånd. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Du skal ikke ha utgifter på varer du har brukt reklamasjonsretten på, regner med det var den du brukte. Ring Creative eller MPX og be om adresse du kan sende regningen til. Endret 18. november 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Har ikke peiling hvilken rett jeg brukte jeg, spilleren ga opp etter noen måndeder så jeg sendte den i retur. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Det er nok reklamasjon, siden du tok kontakt med MPX så bør de ihvertfall ha skjønt hva det er. Creative produkter som er over 30 dager Hvis det er over 30 dager siden produktet er kjøpt hos MPX, så skal service og reparasjoner taes direkte med Creative Support telefonnr. til Creative + 3531 4333240 Fyll ut følgende link for å få sendt varen tilbake for reparasjon og support: http://no.europe.creative.com/support/cont...angID=1&Elng=17 www.creative.com du har brukt reklamasjonsretten ser det ut til. Kilde: http://www.mpx.no/aspx/kundesenter/kundese....aspx?aid=92174 Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Ok! Bør jeg ha et realistisk håp om å slippe å betale denne regningen? Har mine tvil om hvem som tar ansvar i slike konflikter med 4 parter (ink. meg selv) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Ok!Bør jeg ha et realistisk håp om å slippe å betale denne regningen? Har mine tvil om hvem som tar ansvar i slike konflikter med 4 parter (ink. meg selv) Jeg hadde ihvertfall hatt det, MPX bør ordne opp i dette. Fikk du ikke beskjed om at det koster deg noe så strider det vel mot loven. Skal sjekke dette opp nå. Kommer tilbake med sitering av reklamasjonslover. Her er utdrag fra forbrukerkjøpsloven, jeg har understreket det du burde ha dekning i. § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. Endret 18. november 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Karibi-Kåre Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hvis dette er en reklamasjonssak, skal du ikke betale noe. I følge norsk lov trenger du ikke betale noe som helst ved reklamasjonssak. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Ok!Bør jeg ha et realistisk håp om å slippe å betale denne regningen? Har mine tvil om hvem som tar ansvar i slike konflikter med 4 parter (ink. meg selv) Jeg skjønner ikke hva dere roter med her? - Dette er da hverken MPX eller Creative sitt ansvar, og å lure på hvor man kan sende regninga blir bare dumt. - Her er det Tollpost som har gjort feil. - Det er SELVSAGT ikke mva på retur av reparerte produkter, det sto jo også tollverdi 0 på pakken. - Ta kontakt med Tollpost og forklar saken så sletter de sikkert kravet. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Tollpost Globe ga meg jo en flott 3-dagers frist før forfall også, må være ny rekord i dato før forfall av regninger jeg har mottatt.. Nei, kjenner jeg denne regla rett ender det vel med purringsgebyrer og inkasso ut i det uendelige fredrikrb: takk for innsikt i forbrukerkjøpsloven! Endret 18. november 2004 av HeRbie Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Jeg skjønner ikke hva dere roter med her? - Dette er da hverken MPX eller Creative sitt ansvar, og å lure på hvor man kan sende regninga blir bare dumt. - Her er det Tollpost som har gjort feil. - Det er SELVSAGT ikke mva på retur av reparerte produkter, det sto jo også tollverdi 0 på pakken. - Ta kontakt med Tollpost og forklar saken så sletter de sikkert kravet. Strengt tatt trenger ikke trådstarter å ta kontakt med Tollpost, han har ikke bedt om å få spilleren levert på døren av de. Jeg setter det på spissen nå, men det er MPX\Creative som er ansvarlige for returprosessen. Jeg kommer ikke til å svare på noe krangling. EDIT: Men, jeg er enig i at å ta kontakt med Tollpost Globe vil være det beste, om ikke det ordner seg bør du ringe MPX. Endret 18. november 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå