PelleP Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg skal kjøpe ny mobil til min kjæreste. Jeg vil at hun skal kunne ha muligheter til å overføre data både mellom mobilen og hennes PC på jobben og mellom mobilen og vår PC hjemme. Jeg har en del spørsmål: 1. Må man installere noen maskin- eller programvare på PC-ene for å få det til? (I 2. Vi har W2K på hjemme-Pcen, støtter det bluetooth? 3. Hvilket er å forterrekke: bluetooth eller IR? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Lange Kjell Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 1. Ja, må innstallere drivere, også fulger det med software for overføring av filer og div. andre tjenester med bluetooth. 2. Jepp, har win2k selv, og bruker bluetooth 3. Bluetooth. Bedre hastighet og det er ikke avhengig av fri sikt. Dessuten kan man ha det gøy med bluetooth, styre musikken på pcen f.eks Håper dette hjalp litt Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Blåtann er bedere enn IR! Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 O.K, da må jeg undersøke hvilke muligheter hun har for å få installert drivere og programvare på jobben. Hvordan er det med kabel, det trenger man vel ikke dirvere til? Men programvare? Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Trenger så og si ikke driver til kabel, sier seg selv. Men programvare er ikke vanskelig å skaffe. Nokia Pc-suite er jo ypperlig.. 1) Bluetooth har en rekke programvarer som er fantasisk til filoverføring. Kabel er no dritt ettersom du må sette i kabelen for å faktisk sende over. Bluetooth har en rekkevidde på 10/100 m som jeg har oppfattet det. 2) Win2k støtter Bluetooth. Det er jo USB-porten du setter den i, og mener det ikke har noe å si hvilken OS-system man har, bortsett fra 98/95 som er OOLD. 3) Bluetooth, helt klart. Du tenker raskt at kanskje trådløst filoverføring kan ha ulemper som en trådløs Mus har ( Bytte batteri, dårlig signal osv...) Men Bluetooth er bare helt enestående og du slipper trøbbelet med å ha kabelen slengende rundt. Lykke til Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Takk, men en av de telefonene jeg har sett på har IR, men ikke Blåtann. Hva er ulempene med IR egentlig? Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) IR er dårlig. I og for seg er den vel grei nok. Men IR har ikke den rekkevidden Bluetooth har. IR er i tillegg ikke medfølgende i stasjonære pc'er og da må du i tilfellet kjøpe en sånn IR-kabel, som du holder mobilen 10 cm unna for å sende og motta. ( Er vel kanskje en større avstand) IR følger med på de fleste laptoper, så de som har det har en fordel. Da slipper man å punge ut for en bluetooth-adapter når man har en middelmådig erstatning for å overføre noe. Men som sagt hvis valget står mellom IR eller BT, så bør du gå for BT. Ny teknologi kommer og da er det BT som tar over. Og IR blir glemt ... Samme opplegget som Zip-disken og Floppydisken. Edit : Leifen stakk innom Endret 18. november 2004 av Lanka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå