Gå til innhold

Hvordan komprimere best?


Anbefalte innlegg

Jeg har laga en film i adobe premiere pro, og eksportert den til en ukomprimert .avi fil. Så skal jeg legge den inn i VirtualDub, men det funker ikke. Kommer en sånn feilmelding. Hvordan kan jeg komprimere den bra? Jeg har prøvd komprimeringsalternativene i Adobe Premiere, men disse komprimerer ikke bra nok! :p

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter litt med noe av det samme.Jeg laster inn en vob-fil på ca 200mb, ca 5 min film.

Denne justerter jeg audio-skew en liten smule og vil gjerne lagre den som enten vob eller mpeg-2.

Men til valg får jeg bare uncompressed eller mpeg-4.

Det gir enten en fil på 11gb eller en mpeg-4 av så dårlig kvalitet at den ikke er noe å ha.

For å få flere valg skal det gå an å laste ned codecs.

Men hvor finnes disse?

 

I virtualdub help står dette:

"VirtualDub can use video codecs installed in Windows to compress video. Note Video codecs are external drivers created by third parties and are not part of VirtualDub. VirtualDub does not install codecs by itself and does not provide any video compression technology of its own"

 

Nok om det. Det var ikke det du lurte på akkurat. Men her er noen gode sider hvis du ikke allerede har sett dem. De har veldig gode forum som du kan søke på.

Doom9 det beste forumet

Afterdawn

Videohelp veldig innholdsrik

Digital digest

Wrigley video tutorials til adobo progs.

Burnworld

 

Du får begynne å lese............. ;)

 

Men det finnes vel noen her også som vet noe mer???

 

Hvor er codec'ene???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...