Efreet Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hallo. eg har tenkt å ønske meg vannkjøling til jul, og broren min klarer å bestille slikt til presang så eg lurte på noe fikse greier eg kan ha. her er mine bruksområder: dette grafikkortet må eg ha blokk til, helst samme metall som alt annet: Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns Dette hovudkortet har eg, med denne CPUen: MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid cpu: AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED Dette skal inni dette kabinettet: Thermaltake Xaser Tsunami Sort Aluminium https://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301979 Eg tenker eg må ha samme type metall i blokkene og tanken. siden ellers var det noe etsing greier som kunne forekomme. Eg må ha pumpe som klarer å pumpe det mellom alt det der. I kabinettet tenkte eg på å festa radioatoren fremst i kabinettet, i fronten er det ei 120mm vifte som eg kunne byttet med radiatoren, så den må då passe der. ledninger bør eg ha, fleksible for all del! og helst ikkje for tykke, med mindre det er naudsynt. Nippler, kva er dei enklaste for ein newbie vannavkjølingsbrukar? Og ev. ingredienser for bruk i vatn. Kan dere skrive kva eg treng, helst frå ein webshop, f.ek. komplett eller microplex eller noe. eg må iallfall ha; CPU blokk (kopper?) GPU blokk (kopper?) Pumpe som er kraftig nok, sikkert noe minimum 200 l/t Radioator (som passer i fronten av valgt kabinett. Kan da oppgi mål om det er naudvendig, men det er vel noen som veit det frå før at, orker ikkje opne PCen akkurat no.) Fleksible gode slanger. nipplere og slangefestere. Tank (samme metall som blokkene) væske innhald. Batterivæske skaffer eg sjølv, men korresjonsvæske og alge greier og slike ting. Kanskje noe uv greier. Ikkje blått iallfal då, raudt UV væske om mogleg. Takker for alle seriøse svar. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 batterivann(75-80%) og kjøleveske (15-20%) fås tak i på alle bensinstasjoner [offtopic] og ver så snill og skriv bokmål. takler ikke nynorsk [/offtopic] Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 jeje... Men det der fant eg egentlig ut 10sek etter at eg skreiv posten frå ein sticky då.. Noen med tips? Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Ingen ideer? må ha noe å ønske meg.. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 batterivann(75-80%) og kjøleveske (15-20%) fås tak i på alle bensinstasjoner [offtopic] og ver så snill og skriv bokmål. takler ikke nynorsk [/offtopic] Utenom emne: Nynorsk er offisielt skriftspråk i Norge, så la ham skrive slik. Det er ikke sms-"språk", g33k eller engelsk, som ikke er norske skriftspråk i det hele tatt!! Tilbake til tråden. Jeg har ikke peiling, men jeg ser for meg at du kan bruke et Waterchill Antarctica-sett med enkel radiator. Er du heldig, kan du plassere radiatoren i 120mm-vifteuttaket bak med viften utenfor som suger ut. Inni hodet mitt blir dette ganske elegant. Når det gjelder skjermkortblokk er jeg grønn. (Når sant skal sies, har jeg ikke brukt vannkjøling enda, men jeg har hørt ett og annet her på forumet og ellers på nettet ) Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 hmm, kan jo alltids be farfar sveise av ein liten del av den dritten som held harddiskene på plass og flytte hardiskene oppover for at radiatoren står bak. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 hmm, kan jo alltids be farfar sveise av ein liten del av den dritten som held harddiskene på plass og flytte hardiskene oppover for at radiatoren står bak. Mitt forslag var å plassere hele radiator opplegget bak i kabinettet og ikke foran. Suger du luft inn foran over radiatoren vil du varme opp resten av kabinettet med spillvarmen fra denne. Husk også at å sveise aluminium ikke er verdens enkleste ting også Slik jeg har sett på mange gode oppsett av vannkjøling har radiatoren blitt plassert på en slik måte at viften blåser ut av kabinettet. Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 ok, kan vel fikse noe slikt. MEn då må eg fjerne den godt likte originale vifta bak i kabinettet, men er det mogleg å plassere radiatoren innfor den vifta? slik at den står som den er og blås ut mens radiatoren står bakpå den og blås i samme retning? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Idéen jeg kom med stjal jeg rett og slett fra thermaltakes big water-system http://www.thermaltake.com/watercooling/cl...er/cl-w0005.htm der det er mulig å plassere radiatoren utenfor. Se litt på bildene der. Du kan bruke viften du har fra før eller en annen som evt. følger med i det settet du evt. kjøper. Uansett, så vil radiatorviften fungere som en kabinettvifte Endret 20. november 2004 av baronKanon Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 GPU? Det er den som bråker hos meg. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Sette på en vannblokk, da Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Finner ingen som er til mitt formål. Har eit slik dobbel plass skjerkort, men eg antar at når eg fjerner viftene frå det så blir det vel tynnere og gir meg tilgang til kjernen der blokka skal festast. Veit du/noken andre om ei bra blokk til det skjerkortet? Det bråker så fælt Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Eg tenkte litt meir på det. Eg vil ha ei black ice radiator. 120mm, helst ein av dei som saug inn mot seg selv, slik at eg kan ha den i fronten. Ikkje micro, men ein av dei 120mm greiene, tykke eller tynne, kva som anbefalast. Ledninger som er solide og bøyelige men som ikkje er enormt tykke. Veit ikkje kor tykke dei er, men dei bør få plass da. Tanken bør egentlig ikkje være så altfor stor da denne antageligvis blir plassert under DvD brennaren som er plassert i topp, der er det heldigvis ei lita avluke der eg vil plassere tanken. Pumpa vil eg plassere i bunn av kabinettet, slik at det blir eit nedfall frå tanken og til pumpa som igjen pumper det til CPU og så GPU. Så, noen som er interresert i å sette sammen eit oppsett som duger til meg? Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 er det ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå