Lars-Erik Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg har et skjermkort hvor vifta holder på å ta kvelden. Asus sier at jeg skal snakke med de jeg kjøpte det av. Men de sier at innen garantitiden bytter de kortene. Men etter garantitiden kan de ikke hjelpe meg. Hva gjør man da? Jeg trodde de hadde ansvar for å kunne skaffe deler. Et skjermkort er vel ment å kunne vare mer enn 2 år. Og vifte koster ikke mange kronene. Men jeg må finne noen som har den (og Asus bare viser meg til forhandler). Jeg er egentlig litt skuffet over at en leverandør ikke kan utføre service eller skaffe deler til det de selger. At de er en av de største gjør det heller ikke bedre :-( Noen av dere som har synspunkter eller tips? Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Du vil tjene masse penger på å gjøre dette selv. Kjøp deg en ny vifte fra en webshop og monter selv. Grunnen til at produsentene ikke gidder å holde på med sånn er at om du skulle sende det inn til reperasjon et sted så ville det koste deg mer enn en skjermkort som er bedre enn det du har. Og hvem gidder da å sende i kortet. At dem ikke skaffer deler er det også en grunn til. Det er MANGE som forhandler vifter som passer på skjermkortene til en billig penge.....og produsentene ser ingen mulighet til å tjene penger på dette så lenge dem har underleverandører. Folk kjøper enten nytt skjermkort eller fikser det selv. See? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Finn deg en lokal databutikk. (og da mener jeg ikke elkjøp, coop elektro el., men f.eks Mobildata) Bruktbutikker har ofte gamle skjermkort liggende, er du heldig har de et som er defekt, og du kan da få kjøpt den vifta. Så tar du å spør pent om de kan kjøpe inn ny kjøler/vifte til ditt kort. Du kan også be de om å motere, eller gjøre det selv (ikke vanskelig). Evt, bare bestille ny kjøler selv fra en nettbutikk. Endret 18. november 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hvilket skjermkort er det? Hvis jeg har en original kjøler/vifte liggende, skal jeg sende den til deg, så kan du bare montere selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå