Gå til innhold

gps og fotobokser

Anbefalte innlegg

Ikke fått tillatelse? Hvem er det som bestemmer det? Hvis de(politimyndighetene) vil ha noe, så tror jeg at det ikke tar lang tid før regjeringen gir klarsignal (les: lett påvirkelig).

Det var veldig til aggresjon du hadde mot politiet då. Når det gjeld slike ting trur eg det er datatilsynet som handlar på vegne av norske lover. So det betyr at politiet ikkje kan få det slik som dei vil med ein gong berre fordi me har ei høgrevridd regjering.

Nå er jo ikke fotoboksene noe som dukket opp -etter- Arbeiderpartiets tid i regeringskontorene. Ei heller er gjennomsnittsmåling noen ny ide...

Nå har vi heldigvis Datatilsynet, ledet av Apenes'en:

thn_georg_apenes_scanpix.JPG(bilde: SCANPIX)

som ikke etter mitt vitende er glad i råkjøring men han har noen bra meninger om retten til å ferdes anonymt. Tør ikke å tenke på hvordan Nurge ville vært uten det arbeidet denne mannen har gjort for å stagge kontrollfreakene i 'øvrigheta'.

Tror nok Apenes'en har en aldri så liten anarkist i magen :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi får opprette en webside der vi legger inn kordinatene til alle fotoboksene :) . (10,21,51) Også sender vi inn etterhver som vi har målt hvor dem står. Etter hvert vil det sikkert bli samlet inn hundrevis av kordinater, også kan man bare legge dem inni sin egen gps. Felles dugnad kalles det :-)

Lenke til kommentar
Hva hjelper det, når myndighetene neste år tar i bruk gjennomsnittsmåling mellom fotoboksene? :thumbdown:

Hvis du skal investere i en slik "radarboksvarsler" er dette bortkastet penger!

Tomtom navigator har støtte for å legge inn poi for slike kamera også, så da er jo det ordnet.

Som nevnt tidligere, så vil jeg anbefale alle å stikke innom siden til Nystul. Der er utrolig mange tips angående tomtom navigator, og er det noe du lurer på så får du garantert svar.

Har har også oversatt tomtom navigator til norsk for de som måtte ønske det + laget alternative norske stemmer en kan bruke.

Lenke til kommentar
Vi får opprette en webside der vi legger inn kordinatene til alle fotoboksene :) . (10,21,51) Også sender vi inn etterhver som vi har målt hvor dem står. Etter hvert vil det sikkert bli samlet inn hundrevis av kordinater, også kan man bare legge dem inni sin egen gps. Felles dugnad kalles det :-)

Om en bruker poi så gjøre dette automatisk. Når en kjører forbi en fotoboks som ikke er registrert, så trykker mann en valgfri knapp på pda for så senere å legge til fartsgrensen og annen info. Neste gang du kobler pda mot pc, så synkroniseres denne infoen mot en nettside, og vi andre brukere får informasjon om den nye fotoboksen på vår pda, og blir da varslet når vi nærmer oss.

Lenke til kommentar

Jeg var innom ei side tidligere idag.

www.waypoints.no tror jeg det var.

Kan kanskje finne noen der.

Forøvrig så finner du noen waypoints (rettere sagt linker til) hvis du går på Nystul-siden.

Endret av Naits
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...