DargarWhiteFang Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 hoppla! En kompis av meg satte sammen en ny datamaskin i dag. Allting er 100% nytt og nettverkskabelen er ennå ikke satt i. (Han fikk NOD32 og outpost trials på en CD av meg). Asus "Ai" hovedkort "AMD 64" CPU NVIDIA ett-eller-annet grafikk kort. Chipsete drivers er innstalert. Windows XP er innstalert. Ingen SP ennå. Når vi innstallerer NOD32 og deretter prøver å åpne Control Center så kommer det opp en feil-melding ca: "An error occured, NOD32 could not communicated with the NOD32 Kernel". Vi kan starte selve NOD32, men det hjelper ikke siden det bare er scanneren. Det er Control Center som scanner filer on access og fra nettet etc. etc. Hjelp ønskes snarest!!!! Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Han fikk også en hel haug med forskjellige BSOD'er... I dag fant han hva han tror var grunnen: Strøm inn til DVD spiller sto lite løst i (mulig glapp kontakt) OG Han har en Western Digital SATA disk som kan ta både den gamle power kabelen og den nye..... Han bygde sin data for første gang med guide av en tredje kompis, (som ikke har SATA erfaring), og de hadde satt inn begge power kontaktene... Han har nå rettet opp i de to overnevnte feilene, men får fremdeles BSOD av og til når han starter om maskinen... Dette er kanskje verdt å merke seg, det er ALLTID når han rebooter, etter POST at BSOD kommer. Om ikke noen VET at NOD32 ikke støttes av AMD 64, så er jeg villig til å tro at problemet er relatert til hva det enn er som skaper alle hans BSOD'er. Kjedelig når man har kjøpt allting nytt og maskinen krasjer så mye som den gjør. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Dersom du slår på brannmuren i Windows XP, vil det ikkje vere noko problem å koble maskina til nettet, slik at ein kan få dradd ned Service Pack 2 og slikt. Husk at brannmuren må aktiverast, du kan gjere det ved å høgreklikke på nettverksoppkoplinga, og velge "Avansert". Eg kan ikkje sjå nokon grunn til at NOD32 ikkje skal virke fordi det er ei Athlon64-maskin. Sidan Windows-versjonen din faktisk køyrer i 32-bits-modus, er det ingenting i vegen for å køyre programvare som er laga for 32-bits-arkitektur. Det kan likevel at NOD32 gjer visse "kreative ting" som gjer at det ikkje fungerer så godt ilag med Athlon64, men dette trur eg er svært usannsynlig. Problemet ligg nok ein annan plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå