Joakimt Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hei! Hadde satt fast IP-adresse på mine bærbare og stasjonære PC'er. Bestilte meg nylig IP-telefon fra telio, men da jeg koblet denne til routeren/switchen fikk jeg melding om IP-konflikt. Nå har jeg endret til automatisk tildeling av IP-adressene, og ta får jeg endelig summetone. Men er den noen måte jeg kan ha fast IP og fremdeles bruke telefonen? På forhånd takk! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 er det dhcp-server på routeren din skal du kunne fixe det ganske lett.... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Dersom du stiller inn telefonen til å bruke fast IP, utenfor rangen til DHCP-serveren, så skal det gå bra. Ruteren din gir vel kanskje IP i stigende rekkefølge fra 1, så hvis du setter IP'en til telefonen til x.x.x.250, så bør det går bra. Lenke til kommentar
stiber Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Sipura adapteret er avhengig av DHCP ved første oppstart for å få satt DNS IP. Det er ikke mulig å konfigurere DNS fra telefonen. Etter at DNS er satt skal du kunne sette fast IP på adapteret igjen. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Sipura adapteret er avhengig av DHCP ved første oppstart for å få satt DNS IP.Det er ikke mulig å konfigurere DNS fra telefonen. Etter at DNS er satt skal du kunne sette fast IP på adapteret igjen. DNS IP? Sipuraen er fullt mulig å konfigurere med hvilken som helst IP, uten DHCP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå