Ongabonga Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Tenkte jeg skulle poste under hovedkort siden det kommer 2 pip før pcen fryser/henger seg. Og en ting til, kan det være varme? Det er litt merkelig hvis det er det, fordi den integrerte temp måleren på hovedkortet tror jeg lever sitt eget liv.... Den har aldri vist høyere temp en 54 grader. Hvis det er det, hvor stiller man det i BIOS? Jeg har lett, men finner intet. Edit: PS, PCen frøys under prime95 også... Takk for svar (håper jeg) Endret 18. november 2004 av Ongabonga Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Kortet har en kjent tempraturfeil: Fix CPU temperature is too high Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Ja, takk for det, men som sagt så spiller ikke det noen rolle... Det må da kunne gå an å stille på temp om når PCen skal skrues av. Lenke til kommentar
Intel Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Du stiller tempen i bios når maskinen skal slå seg av automatisk, men sjekk at du har montert cpu kjøler riktig. Hvilket hk er det? Endret 18. november 2004 av Intel Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 (endret) MSI 865PE Neo2 Står i profil Edit: PS, Intel hva mener du med at man stiller det i BIOS når maskinen slår seg av automatisk? BIOSen er vel den samme uansett? Og en ting til, PCen slår seg ikke av, den bare fryser/henger seg. Endret 19. november 2004 av Ongabonga Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Har en hvis følelse av at du bør oppgradere bios med gamle cpu før du setter i den nye. Veit ikke hvilken bios du kjører, men tipper at det er den som fulgte med kortet. Og tror ikke de første biosene hadde støtte for prescot, men dette kom i en bios oppgradering. Prøv derfor å flashe bios og sett i den nye cpu'en så vil det sikkert funke Endret 19. november 2004 av Tydeus Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Tydeus: OK, da gjør jeg det nå. Du har helt rett, det er BIOSen som fulgte med hovedkortet. Takk Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hadde akkurat samme problemet da jeg skrudde sammen en maskin for en venn. Maskinen skrudde seg da av etter kort tid. Kjøleren så helt ok ut og alle vifter gikk, men det viste seg at det var en ørliten klaring mellom kjøler og cpu. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Hadde akkurat samme problemet da jeg skrudde sammen en maskin for en venn. Maskinen skrudde seg da av etter kort tid. Kjøleren så helt ok ut og alle vifter gikk, men det viste seg at det var en ørliten klaring mellom kjøler og cpu. Da får jeg sjekke det og da Det enkle er ofte det beste Edit: leif Endret 19. november 2004 av Ongabonga Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Uff, jeg får ikke updata BIOS... Kan noen hjelpe meg? Det fulgte med instrukser og jeg har fulgt dem. Jeg kan laste de opp etterpå. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Sånn, denne fulgte med. How_to_flash_the_BIOS.doc Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Vel trenger litt mere info. Har du flasha bios? fått feil flash? starter maskina med gamle cpu fortsatt? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Vel trenger litt mere info. Har du flasha bios? fått feil flash? starter maskina med gamle cpu fortsatt? Jeg sitter nå med den gamle CPUen (celeron 2,4ghz ) PCen fryser fortsatt. Jeg lurer nå på om det kan være varme eller PSUen. PSU Kjøler Vifte på Swiftech kjøleren Kabinettet Regner ikke med at problemet er flahsinga da. PSUen, kabinettet, kjøleren og Prescotten er ny. En av de må være problemet. Edit: leif Endret 23. november 2004 av Ongabonga Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 OK lett litt rundt på div forum om info, ser ut til at det er ram problem. Sjekk http://www.short-media.com/img/biosbeep/amibios.gif Evt sjekk denne siden hvis det ikke stemmer med bios type http://www.short-media.com/forum/archive/i...php/t-1203.html Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Tydeus, tusen takk. Memtester nå Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Memtesten viste ingen feil. Og jeg får ikke flasha BIOS med den nye eller gamle CPUen Begynner å bli desperat. Har sjekka litt mere på den siden du linka til også Tydeus http://www.short-media.com/img/biosbeep/phoenix1.gif det virker som det kan være denne, altså enten CPU failiure eller motherboard. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Ja da veit jeg ikke, kan som et siste forsøk bytte ut ram evt bare kjøre med en ram brikke hvis du kjører med 2 stk. Eller teste cpu i en annet hovedkort evten annen cpu som du veit funker i hovedkortet. Men tvi tvi og lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå