Gå til innhold

PC fryser etter ny CPU (prescott)

Ongabonga

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle poste under hovedkort siden det kommer 2 pip før pcen fryser/henger seg. Og en ting til, kan det være varme? Det er litt merkelig hvis det er det, fordi den integrerte temp måleren på hovedkortet tror jeg lever sitt eget liv.... Den har aldri vist høyere temp en 54 grader. Hvis det er det, hvor stiller man det i BIOS? Jeg har lett, men finner intet.

Edit: PS, PCen frøys under prime95 også...

Takk for svar (håper jeg)

Endret av Ongabonga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en hvis følelse av at du bør oppgradere bios med gamle cpu før du setter i den nye. Veit ikke hvilken bios du kjører, men tipper at det er den som fulgte med kortet. Og tror ikke de første biosene hadde støtte for prescot, men dette kom i en bios oppgradering.

Prøv derfor å flashe bios og sett i den nye cpu'en så vil det sikkert funke :thumbup:

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar
Hadde akkurat samme problemet da jeg skrudde sammen en maskin for en venn.  Maskinen skrudde seg da av etter kort tid.  Kjøleren så helt ok ut og alle vifter gikk, men det viste seg at det var en ørliten klaring mellom kjøler og cpu.

Da får jeg sjekke det og da :) Det enkle er ofte det beste :p

Edit: leif

Endret av Ongabonga
Lenke til kommentar
Vel trenger litt mere info. Har du flasha bios? fått feil flash? starter maskina med gamle cpu fortsatt?

Jeg sitter nå med den gamle CPUen (celeron 2,4ghz :blush: )

PCen fryser fortsatt. Jeg lurer nå på om det kan være varme eller PSUen.

PSU

Kjøler

Vifte på Swiftech kjøleren

Kabinettet

Regner ikke med at problemet er flahsinga da.

PSUen, kabinettet, kjøleren og Prescotten er ny. En av de må være problemet.

Edit: leif

Endret av Ongabonga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...