Vod kaNockers Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Ok, så 42 grader er litt forhøy. Skal prøve å finne en løsning Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Seagate all the way! Har 2stk s-ata seagate, og 1stk 200gb p-ata. Maskinen er stille som graven nå Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Har byttet til seagate 160 sata. egner den seg som os? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Har en Maxtor også. Det neste jeg skal kjøpe blir vel en Seagate. Må prøve alt jeg. Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Mine to WD 80 Gb er noe SYYKT varme!!! Jeg har ikke tempraturmåler men når jeg kjenner på siden av de, brenner jeg meg nesten.... De har vært sånn et år nå og funker fett ennå... Så jeg gidder ikke å kjøpe hardiskvifte ennå vertfall... Men jeg kan tenke meg at levetiden forkortes! Lenke til kommentar
snole Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg har en WD 160 og er fornøyd med den. Bare en liten spørsmål:er 42 grader en normal temperatur for en harddisk eller er det formye? Jeg spør fordi jeg har litt dårlig lufting inne i kabinettet Jeg bruker speedfan til å måle diskenes temp. Mine ligger alle rundt 30 grader. En stund, da jeg ikke hadde vifte på de 3 som er i serveren min (De er hengt opp med patentbånd), så kom de opp i rundt 50 grader. Da kom det et flammetegn ved siden av enheten i Speedfan. Sjekket spesifikasjonene, og max operating temo på Seagate er rundt 55 grader. Festet en 92mm vifte med strips på siden av diskene, slik at alle 3 får luft på seg, vips så var de alle nede i 30 grader. Skal ikke så mye til....... Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Mine to WD 80 Gb er noe SYYKT varme!!!Jeg har ikke tempraturmåler men når jeg kjenner på siden av de, brenner jeg meg nesten.... De har vært sånn et år nå og funker fett ennå... Så jeg gidder ikke å kjøpe hardiskvifte ennå vertfall... Men jeg kan tenke meg at levetiden forkortes! Det samme er det med min WD 160. Men det går nå bra i et år nå. Kanskje blir ødelagt om et år . Vet ikke Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Mine to WD 80 Gb er noe SYYKT varme!!!Jeg har ikke tempraturmåler men når jeg kjenner på siden av de, brenner jeg meg nesten.... De har vært sånn et år nå og funker fett ennå... Så jeg gidder ikke å kjøpe hardiskvifte ennå vertfall... Men jeg kan tenke meg at levetiden forkortes! Det samme er det med min WD 160. Men det går nå bra i et år nå. Kanskje blir ødelagt om et år . Vet ikke Sett en vifte forran harddiskene dine da. Da lever de lengre, spesielt hvis du har litt høye temperaturer. Det trenger ikke være vifte som har høyt turtall. Papstvifte er veldig fin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå