Shotherra Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Har en venn av meg som skal ha ny pc. Den skal brukes til video-redigering, internett og word,exel ol. Hos elkjøp kunne de tilby en pc til 8500,- med -2.8ghz -512mb DDR RAM (uvist hastighet) -160Gb -minnekort i front -ATI R9200 256mb -->tallet 9200 var streket over så det er uvist om hva slags annet det står der.. ved å legge på 2000 til, fulgte det med 160Gb og trådløst tastaur og mus og video redigerings program som het studio 9?? Glemte å spørre om det fulgte med skjerm... så det trenger dere ikke å tenke på foreløpig. Så kommer det store spørsmålet; Lønner det seg å bygge et system selv? evnt sette sammen en pc og la nettbutikkene sette den sammen? (med tanke på at noe ikke skulle virke) Har også tenkt til å prøve det samme ut på dell sine hjemmesider. Prisen skal helst ikke overstige mer enn 8500,- men med tanke på ekstautstyret til 2000,- er maks grensen 10 000,- + frakt.. Har satt sammen et AMD system og Intel system... Det skal være 1024Mb ram på hver av pc-ene Noen som har noen forslag til hva slags system som er den beste løsningen..? Endret 18. november 2004 av CorVette Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Den elkjøps PC'en... Er mest sannsynelig uten skjerm (95,5% sikker) Kan nesten garantere deg at det ikke lønner seg å kjøpe på elkjøp... Valget mellom AMD og Intel... Nja, jeg vil for andre gang - i mitt lange liv - annbefale AMD... Dette, mest pga. x300 (Gfx-kortet) suger ... Er egentlig ikke derfor, men du får ikke noe brae og billige Gfx-Kort (som du helst skal ha?) på PCI-ex... * sover* Natti natt Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Må nok rette litt på deg tror jeg, hvis nå jeg ike tar helt feil... Når jeg leser/hører ordet GFX, tenker jeg på FX 5xxx serien.... Imed at GF 6800 også heter FX? så kan det fort bli litt rot men siden jeg allerde hadde valgt et GF 6800 kort var nok det du mente med Gfx kortet... Før eller siden går jo noen i sur... Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 GFX betyr bare grafikkort.. Ikke noe spesielt merke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå