Azizel Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg skall til å kjøpe meg ny CPU men jeg vet ikke vilken... jeg ser der er en veldig billig 3,6 Ghz xeon prossesor på mamoz. men jeg har hørt lite om den type prossesor. Jeg håper noen kan komme men en anbefaling til meg.. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Xeon's brukes i servere eller kraftige workstations. No offense, men bruk dette som en regel: du trenger ikke Xeon hvis du ikke vet hva det er. Xeon prosessorer kreve andre hovedkort enn det P4 og Celeron gjør. Disse hovedkortene er langt dyrere, krever gjerne Reg+ECC ram, som også er mye dyrere og de er optimalisert for stabilitet og ikke ytelse. Med andre ord; en P4 på lik frekvens med samme mengde ram vil være raskere, .... kanskje også vesentlig raskere til spill enn det en Xeon-løsning vil være. Lenke til kommentar
Azizel Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Tusen takk... jeg tar heller en p4 3,4 da.. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 vil tro at en xeon holder lengere da, lengere uten at du vil trenge en oppgradering . og litt mere status å ha xeon, eller VELDIG mye mere. men p4 3.4 er et meget godt valg Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) vil tro at en xeon holder lengere da, lengere uten at du vil trenge en oppgradering . og litt mere status å ha xeon, eller VELDIG mye mere. men p4 3.4 er et meget godt valg Xeon er en server CPU så vidt jeg vet. Og når vi snakker om status, , hvorfor er det så mye "status" med Xeon? Skal du ha Xeon må du også ha nytt hovedkort og kansje RAM. "Status" koster. Endret 18. november 2004 av SpinNdre Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 næh, nå tuller du. Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 2x 3,6ghz xeon yter Masse bedre enn 1x P4 3,4ghz. med 1x 3,4 kjører du alt på en prosessor, mens med dual har du en dedikert til berre hovudopgava, pluss at du kan holde på med andre ting samtidig. og for ramen er det ikkje so stor fårsjell egentlig, kansje på benchmarks men i praksis so vill du ikkje merke store fårsjeller anna en at xeon systemet er meir stabilt, desuten viss eg ikkje huska heilt feil so var det en fyr fra python eller kva det var som sa dei skulle få inn xeon med SLI, høres merkli ut men trur det var det han sa, og det høres no ut som du har nok peng Lenke til kommentar
sixx Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 vil tro at en xeon holder lengere da, lengere uten at du vil trenge en oppgradering . og litt mere status å ha xeon, eller VELDIG mye mere. men p4 3.4 er et meget godt valg Xeon er en server CPU så vidt jeg vet. Og når vi snakker om status, , hvorfor er det så mye "status" med Xeon? Skal du ha Xeon må du også ha nytt hovedkort og kansje RAM. "Status" koster. hvorfor det er så mye status med xeon?!?!?! hehe.....alt som er dyrt er status... Det kan godt være dårligere enn det billigere, men prisen er viktig. Men jeg tror ikke akkurat en xeon er så mye bedre enn det noen folk skal ha det til... -Kjøper du en gitar fra 1959 til 90000 eller akkurat samme gitar 2004 modell, koster den 16000...selv om det er akkurat samme skiten...(litt off topic kanskje) Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 har han penger til xeon så kjøper han xeon, det er besre en vanlig p4 Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) har han penger til xeon så kjøper han xeon, det er besre en vanlig p4 Ikke til en vanlig desktop PC. Tror du ikke f.eks. Alienware hadde tilbudt spillsystemer basert på Xeon hvis den var så fantastisk bra til. f.eks spill? Endret 19. november 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 har han penger til xeon så kjøper han xeon, det er besre en vanlig p4 Selve CPUen er stort sett den samme som P4... spesielt når det gjelder de billigste versjonene av Xeon. Det som derimot er et større problem, er at hovedkortene ikke er veldig rettet mot spilling og rå ytelse. Stabilitet og slike ting er det lagt mer vekt på. Dette ser man gjerne når man skal ha minne til disse hovedkortene; ECC+Reg. ram er et krav på mange (dog ikke alle) Xeon hovedkort. Og til slutt kommer den STORE forskjellen: pris, pris og atter pris. CPUene er langt dyrere ... og hovedkortene veldig mye dyrere. Hva pokker er poenget med å betale 4-5k for et hovedkort, 3-5k per CPU, når man kan få nesten identisk ytelse i spill med et langt lavere beløp. Pengene som blir frigitt ved å velge P4, kan f.eks legges i et bedre skjermkort, et fett lydkort, ekstra disker osv osv. Som jeg sa tidligere i tråden; vet du ikke 100% om du skal ha Xeon/Opteron og hvorfor du skal det, så skal du mest sannsynlig ikke ha det heller. Lenke til kommentar
notnA Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 har han penger til xeon så kjøper han xeon, det er besre en vanlig p4 Ikke til en vanlig desktop PC. Tror du ikke f.eks. Alienware hadde tilbudt spillsystemer basert på Xeon hvis den var så fantastisk bra til. f.eks spill? http://www.alienware.com/product_detail_pa...SKU-DEFAULT#sub Alienware med Xenon... Klar over at du skrev spillsystemer, menmen... Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Tror nok xeon tåler extrem bank hele tiden uten at de henge seg eller blir mye tregere... Men det er hvertfall ikke vits om man skal kjøre single cpu! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå