Gå til innhold

Half-Life: Ikke bruk warez version av hl2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  Cornel skrev:
Allerede på kvelden var det oppe igjen.

Ser ikkje heilt problemet.

Det er kun fordi du har bestemt deg for og ikkje like steam.

Steam fikk problem med auth serrvern, men dei hadde altid nok båndbredde.

Hadde det vært et bra opplegg ,ikke bare teoretisk men i praksis hadde jeg selvsagt vært mindre negativ. At man fikser et system i ettertid forandrer ikke det faktum at systemet brøt sammen under den mest kritiske fasen. Om systemet hadde brutt sammen noen dager/uker senere hadde det ikke vært like kritisk. Det brøt sammen akkurat på det verst tenkelig mulig tidspunkt. Slikt kvalifiserer faktisk til stryk. Kunden gir blanke i om det er bånbredde eller en server som eksploder, kundens opplevelse er den samme: Han er sperret ute fra spillet som han har kjøpt og betalt. At du ikke ser noe problem med slike systemer må vel rett og slett bare kalles ignoranse. For å liste opp noen kritiske punkter som gjør Steam til Steam(ing pile of shit):(i tilfeldig rekkefølge)

1. Blodig overpriset.

2. Mindreverdi for kunder.

3. Et beviselig kundefiendtlig "autoriserings system"

4. Kan når som helst bryte sammen under kritiske perioder.

5. Hindrer legitime brukere til å fritt bruke sine spill.

Fiks dette og Steam vil være bra på vei til å være et bra opplegg.

Lenke til kommentar

Jeg har nytt hvert sekund av HL2 til nå... Absolutt verdt det!

Bestillte igjennom steam(Håper at vivendi får mindre provisjon/ingen provisjon da :) ) Syns det bare fint å sponse valve, driter i om gabe kjøper en cruiseskip og 10 tonn ostepop og lever på det resten av livet :p Nydelig spill!

Lenke til kommentar
  Melfacion skrev:
  Pastor Lorentzen skrev:

Forøvrig så håper jeg at det eksisterer en piratversjon av Half-Life 2 på nettet. Noe annet kan fort bli svært kritisk for fremtiden til gamere.

Dette skjønte jeg ikke helt... kan du utdype?

forøvrig er jeg enig i hva du sier

Det jeg reagerer mest på med Half-Life 2 er at det virker som jeg har kjøpt en lisens til å spille spillet, og ikke kjøpt spillet. Jeg liker ikke denne utviklingen, det er en gigantisk krenkelse av mine (og dine) forbrukerrettigheter. Jeg har mange hundre spill hjemme, alt fra 8-bits kassetter til Nintendo til Xbox- og PC-spill. Og felles for alle disse spillene er at de er mine, jeg kan alltid ta de frem og spille de (såfremt jeg behandler de ordentlig).

Men Half-Life 2 er det ikke sikkert at jeg kan spille om ti år. Dersom Valve har driti seg ut, gått konkurs og stengt Steam så kan jeg bare drite i å installere det på min nye PC, for jeg får ikke aktivert spillet.

Derfor frykter jeg at Valve har funnet opp et bombesikkert system mot piratkopiering, for har de det så kommer alle de andre til å følge etter, og da ender det opp med at vi alle, både på konsoll og PC, ender opp med å kjøpe tidsbegrensete lisenser for å spille spill. Skrekkscenario #1: Fifa 2007 for 499,-. Det eneste dumme er at i lisensavtalen står det at spillet vil ikke kunne spilles lenger når Fifa 2008 kommer neste år, da kutter EA støtten av fjorårets versjon for å tvinge alle til å kjøpe den nye.

Derfor håper jeg at noen klarer å knekke Half-Life 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...