krage83 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Okey, først spredning, slik jeg tolker det blir det: ting du har kjøpt har du lov å selge eller gi videre: Og til det mer arkiv, så står det kongen (les regjeringa) kan gi regler om... Eller med andre ord, det departemanget som åndsverksloven ligger under kan utarbeide forskrifter. Forskriftene til åndsverksloven er å finne her: http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d...5ndsverksloven& og til §16 står § 1-1. Arkiv under arkivverket, bibliotek under universiteter og høgskoler og andre vitenskapelige og faglige bibliotek som drives av det offentlige, fylkesbibliotekene og folkebibliotekene kan til bruk i sin virksomhet fremstille eksemplar av åndsverk, når det skjer i samsvar med formål som angitt i bestemmelsene i § 1-2 til § 1-9. Kultur- og kirkedepartementet kan bestemme at også andre nærmere angitte arkiv, bibliotek og museer skal være omfattet av kapitlet her. Merk at den begynende §1-1 over er §1-1 i forskriften ikke loven. Og etter det som står der kan vel neppe forum.hardware.no ses på som et arkiv, med mindre Kultur- og kirkedepartementet har bestemt dette nærmere. Noe jeg tviler på. Merk at jeg ikke har noen form for juss utdanning, ei heller kjenner jeg noen med det. Jeg bare liker å slå opp på lovdata.no om det er ting i loven jeg lurer på, også er jeg flink til å huske sånn omentrent hva jeg har lest der Lenke til kommentar
sKRud Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 humm...ser at folk har liten tro på dette med import..Har selv importet en del fra utlandet...Det blir sagt at det tar lang tid med pakker fra kina. Detter er feil! det som tar lengst tid er for at toll skal bli oppgjort. Tar ca 5-9 dager fra Kina, pluss evt 5 dager fra den kommer inn i landet til den er hjemme hos deg. Å for dem som ikke tror at det er mulig å skaffe seg elektronikk til 40% av prisen i norge, så tar dere igjen feil. Det er stor lekasje fra alle fabrikkene i Kina,sigapore, og andre asiatiske land. Dette kan vi kjøpe til en drømme pris. Å da betaler du bare moms på den prisen du har betalt for vare. Det er fult mulig å gjøre kjempe bra kjøp fra asia. Men det lønner seg å kjøpe i stort antall. Hvis man skal starte en "bedrift" her hjemme så må man minst ha en start kap. på rundt 100k . Det er da gevinstene begynner å komme.... Dette betyr ikke at jeg støtter dem som selger import guiden på QXL. Men at det er store muligheter, men egen kapitalen bør være på plass.. Har forrestn gjort en avtale med en som selger apple produkter. Å kan derfor selge 40GB ipod 4G til kun 2900 å _ennå_ ha profitt på dem! Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 kan ta på meg ansvaret for kjøp og alt eg... sender gjerne ut sjølv om det er copyright so me hadde 60kr i potten.. det er jo nice... nokon få stk til so har me ein guide... eller 17kr pr hovud no Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 kan ta på meg ansvaret for kjøp og alt eg... sender gjerne ut sjølv om det er copyright Nei, det gjør du ikke. Iallefall ikke her på forumet. Brudd på åndsverksloven blir ikke sett på med blide øyne. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Kan vel tolke det som en forskningsrapport, slike er lov og publisere så lenge det er tydelig hvem som har skrevet materialet Lenke til kommentar
Valent Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 jeg er med.. 10 spenn fra meg også, pm meg hvis det blir noe av det Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Siden folk tydeligvis ignorerer det som ble skrevet, stenges tråden. Guiden skal ikke legges ut på forumet, verken i deler eller hele sulamitten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg